Hotelsterren Abu Dhabi gekoppeld aan hotelreputatie

16 december 2013 |
Hotelsterren Abu Dhabi gekoppeld aan hotelreputatie<

Olery heeft een deal getekend met de Abu Dhabi Tourism and Culture Authority om de technologie te leveren voor hun onlangs aangekondigde hotelclassificatiesysteem.

Toetsing
De technologie van de Nederlandse maker van reputatie-tools voor de hotelbranche toetst of op basis van reviews een hotel nog aan zijn sterren voldoet. Er wordt een systeem gerealiseerd dat de hotelsterren van de hotels in de regio afzet tegen Olery’s eigen, objectieve Guest Experience IndexTM (GEI). Olery ontwikkelde de index, in samenwerking met de Vrije Universiteit Amsterdam, om online reviews van gasten op verschillende websites met elkaar op een betrouwbare manier te kunnen vergelijken.

Verbetertraject
Indien een score van een hotel op de GEI beneden het minimum zakt dat is vastgesteld voor een bepaald aantal sterren, wordt de autoriteit in Abu Dhabi daarvan op de hoogte gesteld. Zij zal daarop contact leggen met het hotel om een verbetertraject te starten om de gastbeleving terug op niveau te brengen.

Realtime beeld
Naast het toetsen van de gastbeleving ten opzichte van de hotelsterren in het emiraat, levert Olery een tool die een realtime en gedetailleerd overzicht geeft van de prestaties van alle individuele hotels en hotelappartementen in Abu Dhabi. Het systeem zal in de loop van het eerste kwartaal van 2014 operationeel zijn.

Belang online reviews
"Dat online reviews van gasten belangrijk zijn roepen wij al langer dan vandaag", zegt Kim van den Wijngaard, CEO en co-founder van Olery. "Maar hetgeen we nu samen met de autoriteit van Abu Dhabi aan het neerzetten zijn is met recht een grote stap in de erkenning van het belang van online reviews te noemen. Wij zijn erg verheugd om aan te mogen kondigen dat een vooruitstrevende partij als Abu Dhabi hun vertrouwen uitspreekt in ons platform waar wij al een aantal jaar met veel zorg aan werken."

Op de foto boven: Kim van den Wijngaard, CEO Olery

Door Frank Lindner:mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Interview Longread
Michael Struck, Ruby Hotels: "Rotterdam staat op ons lijstje"

Ruby Hotels fonkelt aan het firmament van het Duitse hotellandschap en zal binnen niet al te lange tijd wereldwijd bekend zijn. Als we de drukke openingsagenda bekijken, zien we openingen in Londen, Frankfurt, Düsseldorf, Keulen, Helsinki, Zürich en enkele locaties in China op de planning....

Achtergronden Tech
Overname Winner Hotel Software door Mews

Mews, het snelst groeiende SaaS Property Management Systeem (PMS) voor hotels en hostels, heeft de grootste Belgische software-leverancier, Winner Hotel Software, overgenomen. De strategische samenwerking tussen de twee toonaangevende Property Management Systems draagt bij aan de uitbreiding van ...

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: