Hotelsterren Abu Dhabi gekoppeld aan hotelreputatie

16 december 2013 |
Hotelsterren Abu Dhabi gekoppeld aan hotelreputatie<

Olery heeft een deal getekend met de Abu Dhabi Tourism and Culture Authority om de technologie te leveren voor hun onlangs aangekondigde hotelclassificatiesysteem.

Toetsing
De technologie van de Nederlandse maker van reputatie-tools voor de hotelbranche toetst of op basis van reviews een hotel nog aan zijn sterren voldoet. Er wordt een systeem gerealiseerd dat de hotelsterren van de hotels in de regio afzet tegen Olery’s eigen, objectieve Guest Experience IndexTM (GEI). Olery ontwikkelde de index, in samenwerking met de Vrije Universiteit Amsterdam, om online reviews van gasten op verschillende websites met elkaar op een betrouwbare manier te kunnen vergelijken.

Verbetertraject
Indien een score van een hotel op de GEI beneden het minimum zakt dat is vastgesteld voor een bepaald aantal sterren, wordt de autoriteit in Abu Dhabi daarvan op de hoogte gesteld. Zij zal daarop contact leggen met het hotel om een verbetertraject te starten om de gastbeleving terug op niveau te brengen.

Realtime beeld
Naast het toetsen van de gastbeleving ten opzichte van de hotelsterren in het emiraat, levert Olery een tool die een realtime en gedetailleerd overzicht geeft van de prestaties van alle individuele hotels en hotelappartementen in Abu Dhabi. Het systeem zal in de loop van het eerste kwartaal van 2014 operationeel zijn.

Belang online reviews
"Dat online reviews van gasten belangrijk zijn roepen wij al langer dan vandaag", zegt Kim van den Wijngaard, CEO en co-founder van Olery. "Maar hetgeen we nu samen met de autoriteit van Abu Dhabi aan het neerzetten zijn is met recht een grote stap in de erkenning van het belang van online reviews te noemen. Wij zijn erg verheugd om aan te mogen kondigen dat een vooruitstrevende partij als Abu Dhabi hun vertrouwen uitspreekt in ons platform waar wij al een aantal jaar met veel zorg aan werken."

Op de foto boven: Kim van den Wijngaard, CEO Olery

Door Frank Lindner:mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: