HotelTech 2017: ‘We zijn meer dan ooit een kind van onze eigen generatie’

26 september 2017 | Thijs Jacobs

Wat maakt het dat de mens anderen dingen doet dan gisteren, en vandaag andere dingen doet dan morgen? Op die vraag probeert Herman Konings het antwoord te zoeken. Als veranderingspsycholoog is hij verbonden aan de KU Leuven en houdt hij zich dagelijks bezig met het veranderend gedrag van mensen. Tijdens HotelTech zal hij een inspirerende keynote geven over trends op het gebied van hospitality.

Konings: “Tijdens mijn keynote op HotelTech wil ik het belang aangeven om te denken in generaties en niet in demografie. De mens is namelijk meer dan ooit een kind van zijn eigen generatie. Voor de hospitality-branche komt er een grote uitdaging aan, nu de babyboomers steeds vaker vrije tijd krijgen om te reizen. Maar die moeten zij wel op de juiste manier invullen.”

Denkfouten

Volgens Konings maken veel hotels een denkfout, door zich vooral te focussen op babyboomers en niet te kijken naar de millennial. “Wat veel vaker wordt vergeten is dat de relatie tussen de millennials en babyboomers uitstekend is. Ze kunnen goed met elkaar praten en luisteren ook naar elkaar. Als babyboomers tegen hun kinderen zeggen dat ze een weekendje naar Parijs gaan, dan luisteren naar de adviezen die de millennial geeft. De suggesties die zij doen voor een leuke Airbnb, gezellige eettentjes en romantische straatjes worden opgevolgd.”

Vrije generatie

Konings heeft hier wel een verklaring voor. “De babyboomers van nu komen uit een vrije generatie. Zij zijn opgegroeid onder een goede welvaart en kennen geen oorlogen. Ze leefden volgens het mantra ‘seks, drugs en rock ’n roll’ en hebben dit altijd bij zich gehouden. Nu ze ouder worden, willen ze aan dit gevoel vast blijven klampen. Door te luisteren naar de adviezen van hun kinderen, de millennials, kunnen zij dit doen.”

A.I.

Een ander aspect waar Herman Konings het tijdens HotelTech over wil hebben is de robotisering van hospitality. Met name de invloed van Artificial Intelligence mag zeker niet onderschat worden. “A.I. is ook voor de hotellerie zeer belangrijk, het zorgt voor efficiency en tijdwinst. Toch moeten hotels oppassen dat ze hier niet in doorslaan. Een robot is voor de gast een leuke ervaring voor een keer, maar daarna wordt het al snel een computer die precies doet wat de gast verlangt. De mens wil graag met emoties zien. A.I in het hotel kan, maar combineer dit met de menselijke factor.”

AANMELDEN VOOR HOTELTECH (20 NOVEMBER 2017) IS GRATIS VOOR HOTELIERS. KLIK OP DEZE LINK VOOR AANMELDING. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Amsterdam
Wordt Double Tree Hotel Centraal in Amsterdam verkocht?

De Chinese investeerder Anbang zou in gesprek zijn om één van de grootste hotels in het centrum van Amsterdam te verkopen aan de Franse verzekeraar AXA. Persbureau Bloomberg meldt dit. Ingewijden zouden spreken over een bod van 425 miljoen euro voor Double Tree Hotel by Hilton Amsterda...

Hilton Amsterdam
Natte Hilton Haringparty viel niet in het water

Het was even wennen op de Hilton Haringparty. Een last minute opgetrokken tentpaviljoen in de tuin moest de honderden gasten van het jaarlijkse nieuwe haringfestijn behoeden voor teveel nattigheid. Die kwam aan het begin van de avond niet alleen van boven, maar ook uit een waterbassin, tijdens de sc...

Hotelbouwplannen
Ede krijgt een Energiehotel

Op een prominente locatie in Ede wordt ruimte gemaakt voor de bouw van een nieuw hotel. In het gebied tussen de A12 en W. Dreeslaan (nabij bioscoop Pathé), worden 122 hotelkamers gerealiseerd in een uniek en duurzaam gebouw. Het hotel krijgt zonnepanelen als luifels voor de ramen, zodat groen...

OTA's Internationaal
Serieuze aanklacht tegen Booking.com en Expedia

De Deense boekingssite Nustay heeft een klacht ingediend bij de Europese mededingingsautoriteiten tegen concurrenten Booking.com en Expedia. Deze twee bedrijven zouden volgens de Denen op systematische wijze de concurrentie op de markt beperken, met verregaande gevolgen voor zowel de consument als d...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Gijs Hendrikx stoomt door: bouw viersterrenhotel in Sevenum in de planning

Er komt een nieuw viersterrenhotel in Sevenum. De initiatiefnemers en grondeigenaren Ron en Marcel Traarbach hebben met Hendrikx Hospitality Group een overeenkomst getekend voor een nieuw te realiseren hotel met 130 kamers en een vergaderaccommodatie. Daarnaast zal op de locatie aan de Midden Peelwe...

Achtergronden Den Haag
Hotel Ramada Scheveningen behaalt Green Key goud

Een duurzaam hotel waar alles in het teken staat van kwaliteit. Dat is het onlangs verbouwde Ramada Scheveningen. Het hotel is onderscheiden met het Green Key niveau goud, het hoogst haalbare niveau van dit internationale keurmerk voor duurzame bedrijven. De afgelopen maanden werden de hotelkamer...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: