HotelTech 2017: ‘We zijn meer dan ooit een kind van onze eigen generatie’

26 september 2017 | Thijs Jacobs

Wat maakt het dat de mens anderen dingen doet dan gisteren, en vandaag andere dingen doet dan morgen? Op die vraag probeert Herman Konings het antwoord te zoeken. Als veranderingspsycholoog is hij verbonden aan de KU Leuven en houdt hij zich dagelijks bezig met het veranderend gedrag van mensen. Tijdens HotelTech zal hij een inspirerende keynote geven over trends op het gebied van hospitality.

Konings: “Tijdens mijn keynote op HotelTech wil ik het belang aangeven om te denken in generaties en niet in demografie. De mens is namelijk meer dan ooit een kind van zijn eigen generatie. Voor de hospitality-branche komt er een grote uitdaging aan, nu de babyboomers steeds vaker vrije tijd krijgen om te reizen. Maar die moeten zij wel op de juiste manier invullen.”

Denkfouten

Volgens Konings maken veel hotels een denkfout, door zich vooral te focussen op babyboomers en niet te kijken naar de millennial. “Wat veel vaker wordt vergeten is dat de relatie tussen de millennials en babyboomers uitstekend is. Ze kunnen goed met elkaar praten en luisteren ook naar elkaar. Als babyboomers tegen hun kinderen zeggen dat ze een weekendje naar Parijs gaan, dan luisteren naar de adviezen die de millennial geeft. De suggesties die zij doen voor een leuke Airbnb, gezellige eettentjes en romantische straatjes worden opgevolgd.”

Vrije generatie

Konings heeft hier wel een verklaring voor. “De babyboomers van nu komen uit een vrije generatie. Zij zijn opgegroeid onder een goede welvaart en kennen geen oorlogen. Ze leefden volgens het mantra ‘seks, drugs en rock ’n roll’ en hebben dit altijd bij zich gehouden. Nu ze ouder worden, willen ze aan dit gevoel vast blijven klampen. Door te luisteren naar de adviezen van hun kinderen, de millennials, kunnen zij dit doen.”

A.I.

Een ander aspect waar Herman Konings het tijdens HotelTech over wil hebben is de robotisering van hospitality. Met name de invloed van Artificial Intelligence mag zeker niet onderschat worden. “A.I. is ook voor de hotellerie zeer belangrijk, het zorgt voor efficiency en tijdwinst. Toch moeten hotels oppassen dat ze hier niet in doorslaan. Een robot is voor de gast een leuke ervaring voor een keer, maar daarna wordt het al snel een computer die precies doet wat de gast verlangt. De mens wil graag met emoties zien. A.I in het hotel kan, maar combineer dit met de menselijke factor.”

AANMELDEN VOOR HOTELTECH (20 NOVEMBER 2017) IS GRATIS VOOR HOTELIERS. KLIK OP DEZE LINK VOOR AANMELDING. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Fletcher
De Wageningsche Berg door Fletcher uitgeroepen tot hotel van het jaar

Fletcher Hotel-Restaurant De Wageningsche Berg is door Fletcher uitgeroepen tot hotel van het jaar, daarvoor wordt het team uiteraard beloond. Daarom neemt het hoofdkantoor in Nieuwegein op zondag 24 maart 2019 het 4-sterren Fletcher Hotel-Restaurant De Wageningsche Berg in Wageningen voor é&...

Awards Hotel Mensen
Grand Hotel Huis ter Duin: ‘Partner Independent Hotel of the Year 2018’

Na de benoeming van managing director Stephan Stokkermans tot Hotelier of the Year 2019 van Preferred Hotels & Resorts en een finaleplaats bij de M&IT Awards in Londen was het nu de beurt aan Coen van Veen om twee awards mee naar huis te nemen. De Director of Sales was tijdens de HelmsBrisco...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Economie Internationaal
Stijgend aantal hotelovernachtingen in Nederland, Groningen is opvallende stijger

Herkomst gasten In 2012 waren 48,79% van alle overnachtingen in hotels in Nederland afkomstig van een buitenlandse gast. Gedurende de afgelopen jaren is dit percentage gegroeid tot 54,12% in 2018. De meeste buitenlandse overnachtingen komen van gasten uit Duitsland, UK, USA, België en Frankrijk....

Amsterdam Personalia
Emmy Stoel nieuwe General Manager Sofitel Legend The Grand Amsterdam

Het kon niet uitblijven. Zojuist publiceerden we het persbericht waarin aangekondigd werd dat Michiel Roelfsema de nieuwe general manager van Hotel Okura Amsterdam wordt, en nog geen uur later volgt er een 'ping' in de mailbox. Het blijkt het persbericht te zijn dat meldt dat Emmy Stoel, de ...

Amsterdam Personalia
Michiel Roelfsema nieuwe general manager Hotel Okura Amsterdam

Michiel Roelfsema (35) volgt per 17 mei 2019 Emmy Stoel op als general manager van Hotel Okura Amsterdam. Dit is door Marcel P. van Aelst, president en CEO van Okura Nikko Hotel Management Co. Ltd Japan, bekendgemaakt. Als stagiair maakte Michiel in 2002 voor het eerst kennis met Hotel Okura Amst...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: