HotelTech: interview Edgar Bolwerk

13 november 2015 |
HotelTech: interview Edgar Bolwerk<

Edgar Bolwerk begeleidt op dit moment de nieuwbouw van het nieuwe Van der Valk hotel in Apeldoorn. Tijdens HotelTech wordt Edgar
live geïnterviewd door Sander Allegro. We lichten alvast een tipje van de sluier voor je op.

"De nieuwbouw in Apeldoorn is niet mijn eerste project; eerder was ik bijvoorbeeld ook al bij de nieuwbouw in Zwolle betrokken en hierna ga ik de nieuwbouw in Best coördineren. Wat dat inhoudt? Dat ik tijdens de bouw projectleider ben en daarna de boel opstart met meneer of mevrouw Van der Valk", vertelt Edgar.

Fullservice als noodzaak
De technische ontwikkelingen gaan hard. Is het bij te houden? "Vroeger had een hotel alles wat je thuis niet had. tegenwoordig is het vaak andersom. We willen graag terug naar de situatie dat een hotel alles heeft dat je thuis niet hebt. Bij ons besteden we daarom ook veel aandacht aan fullservice. Je moet tegenwoordig een fullservice hotel hebben om het onderscheid te maken. Een hotel met wellness, fitness en gastbeleving. Bij ons doen we dus ook niet aan self check-in, want we geloven in persoonlijk contact. Je hoeft niet op een tv te lezen dat de bus niet rijdt; dat vertellen wij je liever zelf. Dat is service."



Geen doelgroep
"Weet je wat het interessante is van Van der Valk? Dat we geen doelgroep hebben", aldus Edgar. "Nee echt, in het weekend bruiloften en allerhande leisuregasten en doordeweeks zakenmensen. En dan het restaurant: je kunt vast geen andere hotelketen opnoemen waar mensen hun verjaardag in het restaurant gaan vieren? Voor mensen met kinderen is Van der Valk nog steeds een betaalbaar begrip."

Streamen
"Ook op de kamers zijn we tijdens de bouw met het implementeren van nieuwe technieken bezig. Streamen is belangrijk tegenwoordig, maar het probleem is, dat de Apple tv niet lekker werkt met sommige Android devices en Chromecast weer niet met een iPhone... Toch is dat de toekomst. Ik vraag me af of er over enkele jaren nog schotels bij ons op het dak staan. Ook op het gebied van het kamerbeheersysteem is er veel veranderd. En ja, sloten zijn ook belangrijk, en op dat gebied zijn we nu bezig om de markt wat beter in kaart te krijgen. Ik kan nog veel meer vertellen, maar dat bewaar ik tot 23 november. Tot ziens!"

Tekst: Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: