HSMAI award voor PitZtop

3 april 2017 | Thijs Jacobs

The Hospitality Sales & Marketing Association International (Europe) heeft de Golden Award in de categorie ‘Best Social Responsibility Initiative of the Year 2016, toegekend aan de Stichting Hotel California voor het Hospitality Community Concept Pitztop. Doel van dit publiek/private concept is om het voor nieuwkomers makkelijker te maken om een zelfstandig leven op te bouwen en om een ontmoetingsplek te bieden voor nieuwkomers en bestaande bevolking om elkaar te leren kennen.

Hart van dit PitZtop-concept vormt een inspirerende ontmoetingsplek met hotel, horecavoorzieningen, woningen, startupfaciliteiten en andere commerciële activiteiten. De locatie biedt aan nieuwkomers en bestaande lokale inwoners ontmoetingsplekken voor uitwisseling van cultuur en kennis, ingangen naar netwerken en initiatieven en wegwijsfunctie bij het opbouwen van een nieuw leven in Nederland, talentontwikkelings/scholingsmogelijkheden, werkgelegenheid en woonruimte. Nieuwkomers zullen hierdoor beter en sneller hun plek vinden in de Nederlandse samenleving.. Het Hospitality Community Concept PitZtop, waaraan nieuwkomers bij de realisatie een actieve bijdrage leveren, is de plek waar de lokale bevolking en de nieuwkomers elkaar treffen en waar de wij-en-zij samenleving overgaat in de onze, diverse samenleving.

Betrokken partijen

Het Hospitality Community Concept PitZtop is een initiatief van The Look Company en wordt mede mogelijk gemaakt door Kansfonds. Betrokken bedrijven, organisaties en personen bij het PitZtop concept zijn: Andersson Elffers Felix, Deerns, Hotelschool The Hague, INBO Architecten, Stichting SOVIC, marketing deskundige Maddi Ali Deeb en hospitality professional Moe Al Masri.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: