Interview: Paul Sprakel over HotelTech

30 oktober 2015 |
Interview: Paul Sprakel over HotelTech<

"Het is geen beurs, maar een kennis- en innovatieforum voor de hotellerie. Er komt een Big Data-goeroe van IBM Analytics en voor onze gasten wordt alles prima verzorgd: eten, drinken, inspirerende kennissessies en natuurlijk is er voldoende ruimte voor contact met je collega's uit de hotellerie." Voor mij zit Paul Sprakel, uitgever van Hospitality Management en initiator van deze kennisdag die op 23 november plaatsvindt.
Innovaties komen van toeleveranciers
HotelTech heeft 20 deelnemers; stuk voor stuk experts op hun gebied, en allemaal bieden ze een 'tech-oplossing' voor hoteliers. "Klopt", zegt Paul Sprakel. "Laten we eerlijk zijn; de meeste innovaties komen toch van de toeleveranciers. Waarin HotelTech verschilt van een beurs, is de focus op kennisoverdracht en op kleinschaligheid en persoonlijk contact. Ons event is voor een relatief kleine, zeer specifieke doelgroep. Het is een doelgroep die zich steeds vaker moet inlezen in techniek. De hotellerie wordt namelijk steeds meer gedreven door techniek; van security tot boeking en van keycard tot wifi."
Voor wie?
Voor wie is de beurs precies bedoeld? "Voor hoteliers. General managers, ICT'ers en TD'ers zijn gebaat bij het actualiseren en verbreden van hun kennis met betrekking tot techniek. Zij zijn de doelgroep, en we hanteren een redelijk stringent toegangsbeleid om de lezingen, het aanbod van leveranciers en de wensen van de bezoekers goed op elkaar te laten aansluiten."

IBM: Big Data & Analytics
Kunnen we alvast een tipje van de sluier oplichten? "Je bedoelt qua programma?" vraagt Paul. "Ik kan je verklappen dat Jack Esselink van IBM komt vertellen over Big Data. Hij noemt zichzelf Big Data & Analytics Evangelist. Dat is niet voor niets; deze man kan honderduit spreken over deze materie. Dit wordt een interessant onderdeel van de dag, geloof me. Eigenlijk zijn er drie grote onderwerpen waar hoteliers vaak vragen over hebben. Dat zijn de cloud, security en big data. Dat zie je ook terug bij de deelnemers."


Aftermovie Hoteltech 2014

Hot topics voor hoteliers
"Een hot topic? Apps, bijvoorbeeld. Er is ook een deelnemer aanwezig die een innovatieve app laat zien. Met de app kun je de kamerschoonmaak binnen je hotel beter stroomlijnen. Hotelapps kunnen breed ingezet worden en besparingen opleveren, het contact met je gasten intensiveren en beter inzicht in de omzet opleveren. Vaak zijn er binnen de hotellerie ook discussies over OTA's, wifi en reviews, bijvoorbeeld. We zorgen dat alle onderwerpen de aandacht krijgen, zowel wat betreft de aanbieders als bij de kennissessies. En als we dit jaar niet alles kunnen behandelen, dan gaan we volgend jaar weer verder. Dan zijn er vast weer veel nieuwe ontwikkelingen en pakken we daar de draad weer op. Het belangrijkste voor 23 november is dat we er een leerzame en vooral leuke dag van maken. Met een gezellige borrel aan het einde van de dag. Met bitterballen!"

Kom je ook?
Meer informatie over het kennis- en inspiratieforum vind je op deze pagina. Inschrijving en deelname is gratis voor hoteleigenaren, general mangers, ict'ers, td'ers en beslissers, mits werkzaam in de hotellerie. Het bezoekersniveau is belangrijk. Om te kunnen waarborgen dat het bezoekersniveau aan HotelTech 2015 van de juiste kwaliteit is, kunnen bezoekers zich aanmelden via "deze link.":http://www.hoteltech.nl/bezoeken/inschrijven/ Bezoekers ontvangen een voucher waarmee ze toegang hebben tot HotelTech 2015. Zonder voucher is toegang tot het event niet mogelijk.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: