Logis Hotels verwelkomt 50 nieuwe leden in 2020

18 februari 2021 | Redactie

Lieten de eerste zes weken van 2020 nog een omzetstijging van 37 procent zien, uiteindelijk viel de jaaromzet van Logis Hotels vanwege de corona-epidemie 34 procent lager uit dan in 2019. De internationale Logis-groep bestaat uit 2400 onafhankelijke horecaondernemers waaronder vijftien hoteliers in Nederland.

Afgelopen jaar sloten vijftig nieuwe leden zich aan en vroegen veertigduizend klanten een loyaliteitskaart aan: gasten van Logis weten de eigenheid en kwaliteit van Logis te waarderen. Veel bij Logis Hotels aangesloten hoteliers ervaren dat hun gasten waarde hechten aan hun authenticiteit, betrouwbaarheid en het niveau van de veiligheidsmaatregelen. Het persoonlijke en kleinschalige karakter van veel van de aangesloten ondernemers speelt hierbij een positieve rol.

In 2020 meldden vijftig nieuwe leden zich aan bij Logis Hotels. In Belgie onder andere Logis Domaine Vertes Feuilles en in Frankrijk Logis Hôtel Le Logis du Péré, Logis Hôtel Atoll, Châteaux & Demeures Le Moulin des Templiers & Spa, Citotel Les Dômes Perpignan Sud en Urban Style Hôtellerie du Cheval Noir.

Rechtstreeks boeken

Logis Hotels wil daarom meer inzetten op dit persoonlijke contact. “We willen klanten bijvoorbeeld nadrukkelijker vragen om rechtstreeks bij de ondernemers te reserveren, in plaats van via de boekingssites”, aldus Karim Soleilhavoup, algemeen directeur van de Logis Hotels-groep. Klantentrouw is bij Logis-hotels groot. Zo meldden meerdere bedrijven dat bij annuleringen vaak zonder meer akkoord werd gegaan met een voucher. “Soms werd bewust aanbetaald voor een toekomstig verblijf, om de ondernemers te ondersteunen.” Op hun beurt stelde een aantal Franse hoteliers, gevestigd in de buurt van ziekenhuizen, kamers beschikbaar om zorgpersoneel te ondersteunen.

Nederlands Logis-succes in Barchem

Dat het persoonlijke, kleinschalige karakter van Logis-adressen ook in Nederland wordt gewaardeerd bleek in december 2020 toen de vakjury van de Nederlandse Horecaprijzen boetiekhotel BonAparte (op de foto), aan de Lochemseweg in Barchem de eerste prijs toekende. Een opsteker voor eigenaar-directeur Harm Oosting, die blij was met de uitgesproken waardering voor alle coronamaatregelen in zijn hotel. “Ook de persoonlijke aandacht voor de gast en onze service werden genoemd, net als dat het hier minder hectisch is, rustiger dan elders. Ook onze klanten waarderen dat zeer”, zo zegt hij.

Kansen via loyaliteitsprogramma 

Door het creëren van goede (tele)werkplekken in de hotels voor zzp’ers en andere zakelijke klanten wil Logis Hotels een nieuwe doelgroep aanboren. In 2020 tekenden ruim 40.000 gasten in op het loyaliteitsprogramma en ontvingen zij de bijbehorende ETIK-card. Met deze kaart sparen klanten punten in de hotels en restaurants van de Logis-groep waarmee ook ecologische, economische en sociale initiatieven rond de hotels worden gesteund. 

Blijf je graag op de hoogte?

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Den Haag
Intell Hotel Den Haag Marina Beach is open

Direct aan het Noorderstrand ligt het dertien verdiepingen tellende Inntel Hotels Den Haag Marina Beach. Dit gloednieuwe strandhotel met het thema strand en haven beschikt over 226 luxe hotelkamers, Bar & Brasserie Willem I, Spa Flow en Meetings & Events zalen. Het hotel is een eyecatcher aa ...

Horeca naar de stembus deel vijf: D66

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Landal GreenParks verliest 35 procent omzet in 2020

Landal GreenParks heeft zich in 2020 – ondanks de coronacrisis – goed staande gehouden en wist haar positie als marktleider te handhaven, mede dankzij een sterke zomer met hoge bezettingscijfers en forse investeringen in marketing en op de parken. De uitstekende zomerprestaties maakte ...

Horeca naar de stembus deel vier: SP

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonde ...

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Interview Corona
Interview: deze hotelier opent zijn terras op 16 maart

Gilles Harthoorn is eigenaar van Hotel Duinzicht op Schiermonnikoog. Gisteren zetten veel horecaondernemers in Friesland de terrassen op de kop als ludieke actie vanwege de sluiting van de horeca, maar op 16 maart wil deze hotelier zijn terras daadwerkelijk openen. “Als er geen stipje op de ho ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: