Louvre Hotels Group breidt verder uit in Afrika

17 juli 2018 | Thijs Jacobs

Louvre Hotels Group kondigt de bouw van een multi-merk complex aan met 411 kamers onder de merken Première Classe, Campanile en Kyriad in het stadshart van Casablanca, de economische hoofdstad van Marokko. Dankzij dit innovatieve concept en de steun van lokale partner H Partners, kan de groep met maar liefst 3 nieuwe merken uitbreiden in Marokko.

Het complex, dat in samenwerking met het Marokkaanse investeringsfonds H Partners wordt ontwikkeld, zal in september openen. Hiermee lanceert de groep middenklasse en budgetvriendelijke hotelmerken op een bloeiende markt. Het complex ligt in het hart van de economische hoofdstad van Marokko, naast verschillende treinstations en dichtbij het historische centrum. Op een perceel van meer dan 2.300 m2 biedt het complex 124 Première Classe kamers, 189 Campanile kamers en 98 Kyriad kamers. Dit multi-merk concept geeft gasten de kans op één plek drie verschillende belevingen te ervaren.

Drie hotelconcepten

Louvre Hotels Group ziet het complex als showcase van haar expertise in Afrika. De drie verschillende hotel concepten spelen in op de behoeften van zowel lokale als internationale reizigers. Première Classe biedt een budgetvriendelijke service gericht op lokale, voornamelijk zakelijke, reizigers, maar ook jonge toeristen. Campanile is geschikt voor zowel zakenreizigers als vakantiegangers en biedt moderne werkruimtes en gedeelde gemeenschappelijke ruimtes zoals een bar-restaurant. Voor Kyriad werkt de groep samen met de Marokkaanse ontwerper Hicham Lahlou, wiens moderne inrichting het hotel transformeert tot een echte culturele toegangspoort. Het Kyriad hotel biedt langere verblijven in ruime designstudio's die inspelen op deze trend in Marokko.

Het Afrikaanse continent is een prioriteit voor Louvre Hotels Group met 26 huidige en 20 lopende projecten in dit gebied.

"Casablanca, de belangrijkste economische hoofdstad van Marokko, wordt een showcase van Louvre Hotels Groups expertise in de hotelindustrie voor het hele Afrikaanse continent. Dit nieuwe complex past in onze ambitie om een breed, multi-brand netwerk te creëren in alle politieke en economische hoofdsteden van het continent. Afrika vertegenwoordigt een groeiende toerismemarkt, gedreven door de binnenlandse vraag en de opkomst van een middenklasse, maar ook door de versterking van de economische betrekkingen tussen de verschillende landen en andere gebieden over de hele wereld", aldus Andreas Tscherning, International Operations Director.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
ibis Styles Delft City Centre verwelkomt haar eerste gast

ibis Styles Delft City Centre opent vanaf vandaag haar deuren. Het driesterren hotel telt 82 kamers en is gevestigd aan het Van Leeuwenhoekpark 2 in Delft. Het hotel bevindt zich in het hart van het centrum, vlakbij het station. Met de toevoeging van ibis Styles Delft City Centre aan het ibis Styles ...

Hotelbouwplannen
Bouw Amrâth Galaxy Jaarbeurs Hotel vertraagd

De ambitie om nog dit jaar het Amrath Galaxy Jaarbeurs Hotel in Utrecht te openen, gaat niet worden gehaald. De bouw van het multifunctionele gebouw heeft vertraging opgelopen. Bijna drie jaar geleden startte de bouw van de 90 meter hoge toren. Het hotelgedeelte bestaat uit de eerste zeven verdie ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Corona
Terrassen gaan op 21 april niet open

De terrassen gaan op 21 nog niet open. De voorgenomen versoepelingen zijn met minstens een week opgeschoven, aangezien de besmettingscijfers nu nog te hoog zijn. Een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst heeft dit bevestigd na het 'Catshuisoverleg' van zondag. De burgemeesters van ...

Toerisme Achtergronden
Oasis Parcs verandert naam in Oasis Premium Resorts

Het premium merk Oasis Parcs gaat verder onder de naam Oasis Premium Resorts. De nieuwe naam sluit beter aan bij het portfolio van uitsluitend luxe resorts met 4- en 5-sterren hotelfaciliteiten. De exploitant van luxe vakantieresorts beheert momenteel zeven resorts in Nederland, Curaçao, Oost ...

Achtergronden
Dit lees je in de gloednieuwe Hospitality Management

Een bijzonder speciale editie van Hospitality Management valt over een aantal dagen bij iedere hotelier op de mat. Ewout Hoogendoorn – al jaren als gewaardeerde columnist verbonden aan het blad – interviewt niemand minder dan John Fentener van Vlissingen, oprichter van zakenreisconcern B ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: