Louvre Hotels Group breidt verder uit in Afrika

17 juli 2018 | Thijs Jacobs

Louvre Hotels Group kondigt de bouw van een multi-merk complex aan met 411 kamers onder de merken Première Classe, Campanile en Kyriad in het stadshart van Casablanca, de economische hoofdstad van Marokko. Dankzij dit innovatieve concept en de steun van lokale partner H Partners, kan de groep met maar liefst 3 nieuwe merken uitbreiden in Marokko.

Het complex, dat in samenwerking met het Marokkaanse investeringsfonds H Partners wordt ontwikkeld, zal in september openen. Hiermee lanceert de groep middenklasse en budgetvriendelijke hotelmerken op een bloeiende markt. Het complex ligt in het hart van de economische hoofdstad van Marokko, naast verschillende treinstations en dichtbij het historische centrum. Op een perceel van meer dan 2.300 m2 biedt het complex 124 Première Classe kamers, 189 Campanile kamers en 98 Kyriad kamers. Dit multi-merk concept geeft gasten de kans op één plek drie verschillende belevingen te ervaren.

Drie hotelconcepten

Louvre Hotels Group ziet het complex als showcase van haar expertise in Afrika. De drie verschillende hotel concepten spelen in op de behoeften van zowel lokale als internationale reizigers. Première Classe biedt een budgetvriendelijke service gericht op lokale, voornamelijk zakelijke, reizigers, maar ook jonge toeristen. Campanile is geschikt voor zowel zakenreizigers als vakantiegangers en biedt moderne werkruimtes en gedeelde gemeenschappelijke ruimtes zoals een bar-restaurant. Voor Kyriad werkt de groep samen met de Marokkaanse ontwerper Hicham Lahlou, wiens moderne inrichting het hotel transformeert tot een echte culturele toegangspoort. Het Kyriad hotel biedt langere verblijven in ruime designstudio's die inspelen op deze trend in Marokko.

Het Afrikaanse continent is een prioriteit voor Louvre Hotels Group met 26 huidige en 20 lopende projecten in dit gebied.

"Casablanca, de belangrijkste economische hoofdstad van Marokko, wordt een showcase van Louvre Hotels Groups expertise in de hotelindustrie voor het hele Afrikaanse continent. Dit nieuwe complex past in onze ambitie om een breed, multi-brand netwerk te creëren in alle politieke en economische hoofdsteden van het continent. Afrika vertegenwoordigt een groeiende toerismemarkt, gedreven door de binnenlandse vraag en de opkomst van een middenklasse, maar ook door de versterking van de economische betrekkingen tussen de verschillende landen en andere gebieden over de hele wereld", aldus Andreas Tscherning, International Operations Director.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Coronacrisis
NBTC: Boek- en zoekgedrag met 85 procent gedaald

NBTC, het marketingplatform voor toerisme in en naar Nederland, monitort de komende tijd relevante indicatoren die inzicht kunnen geven in het effect van de coronacrisis op het gedrag van bezoekers. Denk daarbij aan het zoek- en boekgedrag, maar ook het sentiment onder potentiële reizigers. ...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Inschrijftermijn Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs 2020 verlengd

De inschrijftermijn voor de 19e editie van de Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs voor de beste jonge gastvrouw of gastheer van Nederland is verlengd als gevolg van de corona-crisis. Kandidaten tussen de 20 en 26 jaar kunnen nu nog tot en met 30 juni 2020 inschrijven. De uitreiking van de National...

Independent Hotel Show afgelast en verplaatst naar 2021

De Independent Hotel Show is vanwege de aanhoudende coronapandemie afgelast, zo laat de organisatie weten. Ruim drie weken geleden werd het hotelevent in de Amsterdamse RAI al verplaatst van halverwege maart naar eind juni. Nu heeft de organisatie ook besloten om de uitegestelde Independent Hotel Sh...

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: