Makro transformeert naar unieke marktplaats voor ondernemers

6 juli 2016 | Thijs Jacobs

Makro zet met de heropening van vier van haar vestigingen een concrete stap in de omvorming tot een unieke marktplaats voor ondernemers. In de Makro vestigingen in Beverwijk, Den Bosch, Leeuwarden en Nijmegen kunnen ondernemers vanaf vandaag  terecht voor hun zakelijke inkopen, om te shoppen en om te netwerken én te werken.

De begin dit jaar ingeslagen nieuwe koers van Makro leidt tot kleinere en meer overzichtelijke vestigingen van 6.000m2 die een focus hebben op food en food-gerelateerde producten. De vandaag heropende vestigingen bieden een compleet aanbod aan versproducten waaronder een bakkerij met terplekke afgebakken brood en een slagerij met een ruim assortiment vlees en gevogelte, waar vlees naar wens kan worden afgewogen en voorgesneden. Daarnaast is er een visafdeling met een ruime keus uit vis, schelp- en schaaldieren. 

In de Makro kan de ondernemer tegelijkertijd zijn zakelijke als zijn eigen inkopen doen. Gedurende het hele jaar zijn er demonstraties die de klant  kennis laten maken met het verrassende assortiment en het koken van bijzondere gerechten. Daarnaast krijgt elke vestiging een nieuwe showroom speciaal ingericht voor kerst- en relatiegeschenken.

Naast de compleet vernieuwde versafdeling neemt het netwerkplein een centrale plaats in binnen de vestigingen. Het plein biedt kleine zelfstandige ondernemers de mogelijkheid om te werken en actief contact te zoeken met andere ondernemers volgens het seats2meet concept, waarmee Makro sinds korte tijd een samenwerking heeft. Een ondernemer fungeert in de vestigingen als netwerkcoördinator en beheert de events die voor ondernemers worden georganiseerd. In elke vernieuwde vestiging zullen de komende maand verschillende events plaatsvinden, variërend van een masterclass over horeca trends tot een workshop om groei in het klantenbestand te realiseren.

Kef van Helbergen, managing director Makro Nederland: ‘De Makro wordt een plek voor ondernemers, die met elkaar kunnen sparren of elkaar concreet kunnen helpen in het ontwikkelen van hun business. Samen met ondernemers maken wij ons sterk voor zelfstandig ondernemerschap.’

De volgende vestigingen die worden omgevormd zijn Barendrecht, Dordrecht, Nieuwegein en Wateringen. In september 2016 is de vernieuwing in deze vestigingen gerealiseerd.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden Coronacrisis
Leegstaande hotelkamers worden verhuurd aan thuiswerkers

Door de coronacrisis werken veel Nederlanders vanuit huis. Met spelende kinderen, huilende baby's en bellende partners is dat een soms een flinke uitdaging. Tegelijkertijd staan er veel hotelkamers leeg door het het wegvallen van toerisme. Olivier Kruger en Seffie Treistman willen beide probleme...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Een faillissement kan worden voorkomen

In 2019 brak de Nederlandse hotelmarkt nog alle records. Nu hebben hotels massaal de deuren gesloten vanwege het coronavirus. Als dit maanden gaat duren, komen hotels onverminderd in zwaar weer. De NOW-regeling is slechts een tijdelijke en beperkte oplossing. De Wet homologatie onderhands akkoord (W...

Coronacrisis
Koningin Máxima steekt horeca een hart onder de riem

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdagochtend een werkbezoek gebracht aan twee horecagelegenheden in Amsterdam. Het bezoek vond plaats in het kader van de uitbraak van het coronavirus (COVID-19). De uitbraak van het coronavirus heeft voor de horecabranche geresulteerd ...

Economie Coronacrisis
Rabobank: Nederlandse economie krimpt dit jaar harder dan in 2009 

Aangenomen dat de coronabeperkende maatregelen pas vanaf 1 juni worden versoepeld, krimpt de Nederlandse economie dit jaar naar verwachting met 5 procent. Daarbij raakt de coronacrisis veel sectoren bijzonder hard, zoals de horeca, de landbouw, de industrie en delen van de zakelijke dienstverlening....

Toerisme Coronacrisis
NBTC: Boek- en zoekgedrag met 85 procent gedaald

NBTC, het marketingplatform voor toerisme in en naar Nederland, monitort de komende tijd relevante indicatoren die inzicht kunnen geven in het effect van de coronacrisis op het gedrag van bezoekers. Denk daarbij aan het zoek- en boekgedrag, maar ook het sentiment onder potentiële reizigers. ...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: