Marriott International breidt The Ritz-Carlton uit naar Montenegro

29 augustus 2019 | David Bakker

Marriott International Inc. kondigt aan een akkoord te hebben bereikt met Northstar D.O.O. om het merk The Ritz-Carlton naar Montenegro te brengen.

De eerste fase van het project dat wordt gefinancierd door Al Yasra wordt in 2023 opgeleverd op het schiereiland Luštica. The Ritz-Carlton, Montenegro zal bestaan uit 120 kamers en suites. The Ritz-Carlton Residences, Montenegro, zal naar verwachting 180 appartementen en 48 villa’s gaan bieden die onderdeel uitmaken van een grotere projectontwikkeling bestaande uit botanische tuinen, een jachtclub en een sprankelende baai.

Het hotel en de residenties worden ontwikkeld op een toplocatie op het westelijke puntje van het chique schiereiland Luštica en zullen een panoramisch uitzicht over de schitterende Adriatische Zee bieden. De accommodatie is naar verwachting in 30 minuten bereikbaar met de auto vanaf de internationale luchthaven van Tivat of in twee uur vanaf de internationale luchthaven van Dubrovnik. Gasten en bewoners kunnen het hotel bereiken via een indrukwekkende entree via een privésteiger aan zee.

Het hotel zal bestaan uit lage gebouwen die opgaan in de omgeving zodat gasten, bewoners en bezoekers extra kunnen genieten van het uitzicht op zee en de zonsondergang. De 120 kamers en suites van het hotel krijgen een eenvoudig, lokaal geïnspireerd ontwerp dat subtiel voorzien is van moderne technologie, met als doel de natuurlijke schoonheid van de omgeving te versterken. De Adriatische Zee vormt het decor voor de geplande recreatievoorzieningen, waaronder het hoofdrestaurant, twee gespecialiseerde restaurants, een strandbar, binnen- en buitenzwembaden, een zoutwaterzwembad, een spa- en fitnessruimte van wereldklasse en Ritz Kids and Teen-clubs.

"Door het adembenemende uitzicht op de Adriatische kust is Montenegro de afgelopen jaren een populaire mediterrane bestemming geworden voor reizigers van over de hele wereld," aldus Carlton Ervin, Chief Development Officer - Europa, Marriott International. "De zojuist gesloten overeenkomst voor The Ritz-Carlton, Montenegro onderstreept de vraag naar onze luxemerken in deze bruisende regio. De combinatie van de serene, natuurlijke schoonheid van het land en de hoogstaande service van het merk maakt Montenegro de perfecte bestemming voor de gasten van The Ritz-Carlton."

Het plan omvat verder een aantal uitgestrekte outdoor evenementruimtes die creatieve pop-up activiteiten en seizoensgebonden bar- en restaurantopties kunnen bieden. Er worden ook avontuurlijke activiteiten gepland zoals mountainbiken en hikes. Ambassadors of the Environment, een praktijkgericht, educatief programma ontwikkeld door Jean-Michel Cousteau's Ocean Futures Society in samenwerking met The Ritz-Carlton, zal naar verwachting programma's aanbieden die het belang van de natuurreservaten rondom het terrein benadrukken.

"Het succes van dit project is het resultaat van de toewijding van alle betrokken partijen, zowel van Marriott International als van de regering van Montenegro," aldus Mohamed Al Sager, voorzitter, Al Yasra. "Dit is niet alleen een zakelijk succes, maar ook een persoonlijke prestatie. Toen ik Montenegro voor het eerst tijdens een vakantie bezocht, werd ik verliefd op de natuurlijke schoonheid van het land en wist ik dat ik deel wilde uitmaken van de toekomstige ontwikkeling ervan. Wat begon als een droom is nu een groot project geworden."

Naar verwachting is de eerste fase van de bouw in 2023 voltooid en wordt de laatste fase in 2028 afgerond. De residentiële verkoop start in 2020.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden Internationaal
Relais & Châteaux verwelkomt negen nieuwe leden

Negen nieuwe leden van over de hele wereld komen de familie Relais & Châteaux verrijken. Dankzij hun uitzonderlijke locaties, de charme van hun architectuur, hun unieke geschiedenis en het talent van hun chef-koks, openen deze huizen nieuwe vensters naar de wereld voor reizigers. Chatha...

Columns
Column Hans van Spronsen: OK Boomer

Wellicht heeft u het de afgelopen weken of maanden online voorbij zien komen, de nieuwe online grap die graag wordt verspreid door millennials en de generaties die daarop volgen; ‘OK Boomer’. Kort gezegd is het een grapje met een serieuze kern, de term werd zelfs al gebruikt in het parle...

Accor Internationaal
Accor opent 3000ste hotel in Europa

Accor opent haar 3.000ste hotel in Europa met de komst van twee ‘Mondrian’ hotels in Frankrijk. Met meer dan 340.000 kamers in 39 landen is Accor Europees markleider. De komst van Mondrian naar Europa, Accor’s 26e merk, onderstreept Accor’s ambitie in het premium en lifestyle...

Interview Longread
''In mijn hotel werken alleen 50-plussers''

Op een steenworp afstand van het beroemde Maastrichtse Vrijthof vind je Hotel Botticelli, een prachtig klassiek hotel in Venetiaanse sferen. De eigenaar Charles Steffens leidt ons rond in zijn hotel dat herinneringen oproept aan een roemrijk verleden, maar tegelijkertijd toekomstbestendig is, aangez...

Hotelbouwplannen Hilton
Hilton Royal Parc Soestduinen heropend na renovatie

Na 16 maanden waarin Hilton Royal Parc Soestduinen volledig gerenoveerd is, is het hotel er nu klaar voor om als DoubleTree by Hilton haar deuren te heropenen. Samen met de eigenaren, Netjes Beheer B.V., is er bewust voor gekozen om onder een ander Hilton-brand verder te gaan. Voortaan een Double...

Awards Culinair
Booking.com lanceert nieuwe pilot-app 'CityBook'

Door het gebruik van machine learning krijgen reizigers aanbevelingen die het makkelijker maken om de steden te verkennen. Met als missie het voor iedereen makkelijker te maken om de wereld te beleven, kondigt Booking.com een nieuwe pilot aan: CityBook. Deze digitale stedengids brengt inspiratie, pl...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: