Marriott International kondigt nieuwe merknaam loyaliteitsprogramma aan

17 januari 2019 | Thijs Jacobs

Marriott International onthulde gisteren Marriott Bonvoy, het nieuwe loyaliteitsprogramma ter vervanging van de huidige loyaliteitsprogramma's – Marriott Rewards, de Ritz-Carlton Rewards en Starwood Preferred Guest (SPG) – en die de vorig jaar aangekondigde ongeëvenaarde voordelen, één enkel loyaliteits- en belevingenportfolio, weergeeft.

Marriott Bonvoy is gebaseerd op de overtuiging dat reizen ons allemaal verrijkt en de kracht heeft om de wereld te verrijken. Marriott Bonvoy wordt op 13 februari gelanceerd, gelijk met het uitrollen van het logo en de huisstijl op alle consumenten-contactpunten, inclusief de hotels, marketing- en verkoopkanalen en digitale, mobiele en co-brand creditcards. Dit wordt ondersteund door een wereldwijde mediacampagne van meerdere miljoenen dollars die eind februari begint.

“Marriott Bonvoy markeert een evolutie in reizen omdat het meer vertegenwoordigt dan alleen een loyaliteitsprogramma”, aldus Stephanie Linnartz, Global Chief Commercial Officer, Marriott International. “Marriott Bonvoy is een reisprogramma dat is ontworpen om onze buitengewone portfolio van wereldwijde merken in 129 landen en regio's tot leven te brengen, terwijl het tegelijkertijd eindeloze inspiratie biedt voor leden om te blijven reizen en hun passies na te streven.”

Modern logo

Linnartz vervolgt: “Marriott Bonvoy, afgebeeld met een eenvoudig, gedurfd en modern logo, is gastvrij en optimistisch. Onze 120 miljoen leden hebben toegang tot 's werelds meest toonaangevende hotelportfolio tegen de beste kamerprijzen en ledenvoordelen, en tot onze collectie Moments-belevingen die het ontdekken en verkennen van de wereld op de voorgrond brengen.”

Vanaf 13 februari worden Marriott Rewards Moments en SPG Moments ‘Marriott Bonvoy Moments’ dat, samen met Marriott Moments, ongeveer 120.000 ervaringen op 1.000 bestemmingen mogelijk maakt door deze te kopen of door punten in te wisselen. Naast de beschikbaarheid van plaatselijk relevante bezienswaardigheden en excursies, zoals wandelen over de gletsjers van Patagonië, woestijntrektochten op kamelen in Marokko of cruisen naar de tijdloze drijvende dorpen van Vietnam, kunnen leden zich laten verwennen met een unieke beleving, zoals koken met de beroemde Franse topkoks Daniel Boulud en Eric Ripert.

In de loop van 2019 wordt Marriott Bonvoy tot leven gebracht met een reeks van belevingsgerichte evenementen voor leden dankzij de marketingpartnerships van het bedrijf met iconische merken zoals FIA Formula One™ World Champions, Mercedes-AMG Petronas Motorsport, FC Bayern Munich en de NCAA, maar ook via sponsoring van o.a. de Oscars®, het Mutua Madrid Open Tennistournooi, Coachella Valley Music and Arts Festival, Dubai Jazz Festival, The Hong Kong Sevens en The PGA Tour World Golf Championship – Mexico Championship.

Muziekconcerten

Leden hebben ook toegang tot de vele muziekconcerten en evenementen die plaatsvinden in de O2, Londen en de Mercedes Benz Arena, Berlijn met volledige gastvrijheid in de Marriott Bonvoy-suites op elke locatie.

Op 18 augustus 2018 lanceerde Marriott één loyaliteitsprogramma met alle voordelen verenigd van de drie voorgaande loyaliteitsmerken -- Marriott Rewards, The Ritz-Carlton Rewards en SPG. Op 13 februari wordt de integratie voltooid van het gecombineerde programma onder één merknaam: Marriott Bonvoy.

Met Marriott Bonvoy hebben leden toegang tot Marriotts portfolio van diverse merken, waaronder de grootste collectie lifestyle- en luxe-locaties. Of het nu zonovergoten overwaterbungalows van het St. Regis Maldives Vommuli Resort zijn, berggebieden gelegen tegen de skipistes zoals in het The Westin Resort en Spa Whistler, locaties aan het strand omgeven door ongerept zand zoals in het Ritz-Carlton op Bali, of iconische stedelijke torens met panoramisch uitzicht zoals in het JW Marriott Marquis Hotel Dubai, of voormalige vorstelijke residenties zoals het Gritti Palace, een Luxury Collection Hotel in Venetië, Marriott Bonvoy biedt leden een ongeëvenaard aanbod van belevingen in combinatie met de kans om gewilde ledenvoordelen te verdienen.

Sinds Marriott in augustus vorig jaar de verenigde loyaliteitsvoordelen onder Marriott Rewards, The Ritz-Carlton Rewards en SPG introduceerde, hebben de leden naadloos verblijven kunnen boeken en punten kunnen verdienen en inwisselen over het gehele portfolio en sneller de Elite-status kunnen bereiken met nieuwe Elite-niveaus. Leden verdienen nu gemiddeld 20 procent meer punten per uitgegeven dollar.

De lancering van Marriott Bonvoy introduceert twee nieuwe namen voor de Elite-statusniveaus:

Marriott Bonvoy Titanium Elite vervangt Platinum Premier Elite voor leden met meer dan 75 nachten.

Marriott Bonvoy Ambassador Elite vervangt Platinum Premier Elite with Ambassador. Dit Elite top-statusniveau erkent leden die meer dan 100 nachten en meer dan $ 20.000 per jaar besteden. Deze leden genieten van het hoogste niveau van personalisatie met een speciale ambassadeur om hun reis te helpen plannen en een-op-een tegemoet te komen aan hun behoeften.

Marriott Bonvoy zal een nieuwe mobiele ervaring inluiden. Leden die gebruikmaken van de SPG of The Ritz-Carlton Rewards-apps worden aangemoedigd om de huidige Marriott-app te downloaden, die op 13 februari automatisch wordt bijgewerkt tot de Marriott Bonvoy-app. De apps voor SPG en The Ritz-Carlton Rewards worden op die datum gedeactiveerd.

Leden kunnen meer te weten komen over Marriott Bonvoy op MeetMarriottBonvoy.marriott.com waar ze ook een korte video kunnen bekijken waarin het nieuwe merk wordt beschreven. Voor meer informatie over de voordelen van het loyaliteitsprogramma kunt u terecht op www.marriott.com.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Hotelketens
Erwin M. Bruyn wordt Country Manager bij Deutsche Hospitality

Deutsche Hospitality herstructureert haar merkenportfolio. In de toekomst wordt het traditionele merk Steigenberger Hotels & Resorts gecombineerd met het lifestyle merk Jaz in the City om samen het nieuwe 'upscale' segment te vormen. Hierdoor wordt het mogelijk om gezamenlijke synergi&eu ...

Achtergronden
14 jaar geleden in Hospitality Management; Robert Kranenborg

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2007. Een interview met Robert Kranenborgh. In 2007 chef van het met e ...

De stelling van de maand: 2022 wordt nog uitdagender dan 2021

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De tweede stelling luidt ...

Internationaal
Edition Hotels opent 8 hotels wereldwijd

Edition Hotels kondigt haar verdere internationale uitbreiding aan richting eind 2022, met de geplande opening van acht nieuwe accommodaties verspreid over drie continenten. Onder de nieuwe openingen bevinden zich locaties in Rome, Madrid, Dubai, Reykjavik, Tampa, Doha, Mexico's Riviera Maya ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Economie Interview Ewout Hoogendoorn
BORON investeert: 10.000 bedden op 30 locaties

In een tijd dat de hotellerie gebukt gaat onder de gevolgen van het coronavirus, maakt BORON - de investeringsmaatschappij van de familie J.A. Fentener van Vlissingen (oprichter BCD Travel) - bekend flink te investeren in de hotellerie. De plannen liegen er niet om: 10.000 bedden op minimaal der ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: