Marriott International kondigt nieuwe merknaam loyaliteitsprogramma aan

17 januari 2019 | Thijs Jacobs

Marriott International onthulde gisteren Marriott Bonvoy, het nieuwe loyaliteitsprogramma ter vervanging van de huidige loyaliteitsprogramma's – Marriott Rewards, de Ritz-Carlton Rewards en Starwood Preferred Guest (SPG) – en die de vorig jaar aangekondigde ongeëvenaarde voordelen, één enkel loyaliteits- en belevingenportfolio, weergeeft.

Marriott Bonvoy is gebaseerd op de overtuiging dat reizen ons allemaal verrijkt en de kracht heeft om de wereld te verrijken. Marriott Bonvoy wordt op 13 februari gelanceerd, gelijk met het uitrollen van het logo en de huisstijl op alle consumenten-contactpunten, inclusief de hotels, marketing- en verkoopkanalen en digitale, mobiele en co-brand creditcards. Dit wordt ondersteund door een wereldwijde mediacampagne van meerdere miljoenen dollars die eind februari begint.

“Marriott Bonvoy markeert een evolutie in reizen omdat het meer vertegenwoordigt dan alleen een loyaliteitsprogramma”, aldus Stephanie Linnartz, Global Chief Commercial Officer, Marriott International. “Marriott Bonvoy is een reisprogramma dat is ontworpen om onze buitengewone portfolio van wereldwijde merken in 129 landen en regio's tot leven te brengen, terwijl het tegelijkertijd eindeloze inspiratie biedt voor leden om te blijven reizen en hun passies na te streven.”

Modern logo

Linnartz vervolgt: “Marriott Bonvoy, afgebeeld met een eenvoudig, gedurfd en modern logo, is gastvrij en optimistisch. Onze 120 miljoen leden hebben toegang tot 's werelds meest toonaangevende hotelportfolio tegen de beste kamerprijzen en ledenvoordelen, en tot onze collectie Moments-belevingen die het ontdekken en verkennen van de wereld op de voorgrond brengen.”

Vanaf 13 februari worden Marriott Rewards Moments en SPG Moments ‘Marriott Bonvoy Moments’ dat, samen met Marriott Moments, ongeveer 120.000 ervaringen op 1.000 bestemmingen mogelijk maakt door deze te kopen of door punten in te wisselen. Naast de beschikbaarheid van plaatselijk relevante bezienswaardigheden en excursies, zoals wandelen over de gletsjers van Patagonië, woestijntrektochten op kamelen in Marokko of cruisen naar de tijdloze drijvende dorpen van Vietnam, kunnen leden zich laten verwennen met een unieke beleving, zoals koken met de beroemde Franse topkoks Daniel Boulud en Eric Ripert.

In de loop van 2019 wordt Marriott Bonvoy tot leven gebracht met een reeks van belevingsgerichte evenementen voor leden dankzij de marketingpartnerships van het bedrijf met iconische merken zoals FIA Formula One™ World Champions, Mercedes-AMG Petronas Motorsport, FC Bayern Munich en de NCAA, maar ook via sponsoring van o.a. de Oscars®, het Mutua Madrid Open Tennistournooi, Coachella Valley Music and Arts Festival, Dubai Jazz Festival, The Hong Kong Sevens en The PGA Tour World Golf Championship – Mexico Championship.

Muziekconcerten

Leden hebben ook toegang tot de vele muziekconcerten en evenementen die plaatsvinden in de O2, Londen en de Mercedes Benz Arena, Berlijn met volledige gastvrijheid in de Marriott Bonvoy-suites op elke locatie.

Op 18 augustus 2018 lanceerde Marriott één loyaliteitsprogramma met alle voordelen verenigd van de drie voorgaande loyaliteitsmerken -- Marriott Rewards, The Ritz-Carlton Rewards en SPG. Op 13 februari wordt de integratie voltooid van het gecombineerde programma onder één merknaam: Marriott Bonvoy.

Met Marriott Bonvoy hebben leden toegang tot Marriotts portfolio van diverse merken, waaronder de grootste collectie lifestyle- en luxe-locaties. Of het nu zonovergoten overwaterbungalows van het St. Regis Maldives Vommuli Resort zijn, berggebieden gelegen tegen de skipistes zoals in het The Westin Resort en Spa Whistler, locaties aan het strand omgeven door ongerept zand zoals in het Ritz-Carlton op Bali, of iconische stedelijke torens met panoramisch uitzicht zoals in het JW Marriott Marquis Hotel Dubai, of voormalige vorstelijke residenties zoals het Gritti Palace, een Luxury Collection Hotel in Venetië, Marriott Bonvoy biedt leden een ongeëvenaard aanbod van belevingen in combinatie met de kans om gewilde ledenvoordelen te verdienen.

Sinds Marriott in augustus vorig jaar de verenigde loyaliteitsvoordelen onder Marriott Rewards, The Ritz-Carlton Rewards en SPG introduceerde, hebben de leden naadloos verblijven kunnen boeken en punten kunnen verdienen en inwisselen over het gehele portfolio en sneller de Elite-status kunnen bereiken met nieuwe Elite-niveaus. Leden verdienen nu gemiddeld 20 procent meer punten per uitgegeven dollar.

De lancering van Marriott Bonvoy introduceert twee nieuwe namen voor de Elite-statusniveaus:

Marriott Bonvoy Titanium Elite vervangt Platinum Premier Elite voor leden met meer dan 75 nachten.

Marriott Bonvoy Ambassador Elite vervangt Platinum Premier Elite with Ambassador. Dit Elite top-statusniveau erkent leden die meer dan 100 nachten en meer dan $ 20.000 per jaar besteden. Deze leden genieten van het hoogste niveau van personalisatie met een speciale ambassadeur om hun reis te helpen plannen en een-op-een tegemoet te komen aan hun behoeften.

Marriott Bonvoy zal een nieuwe mobiele ervaring inluiden. Leden die gebruikmaken van de SPG of The Ritz-Carlton Rewards-apps worden aangemoedigd om de huidige Marriott-app te downloaden, die op 13 februari automatisch wordt bijgewerkt tot de Marriott Bonvoy-app. De apps voor SPG en The Ritz-Carlton Rewards worden op die datum gedeactiveerd.

Leden kunnen meer te weten komen over Marriott Bonvoy op MeetMarriottBonvoy.marriott.com waar ze ook een korte video kunnen bekijken waarin het nieuwe merk wordt beschreven. Voor meer informatie over de voordelen van het loyaliteitsprogramma kunt u terecht op www.marriott.com.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events Hoteltech
Programma HotelTech: Annemarie van Gaal, Jeroen Smit en nog veel meer

Achter de schermen wordt er druk gewerkt aan het definitieve programma van HotelTech 2019, dat op 18 november plaatsvindt in Bunnik. De eerste namen zijn bekend en hierbij lichten we een tipje van de welbekende sluier op. DAGVOORZITTER Jeroen Smit Jeroen Smit is onderzoeksjournalist en aut...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: de GM-functie wordt bedreigd

Hotelbanen zie je zelden in de populaire lijstjes van uitstervende functies die bedoeld zijn om de lezer een afschrikwekkend kijkje in de toekomst te geven. Met ronkende titels als ‘Deze 11 beroepen staan op de lijst om uit te sterven’ en ‘Pikken de robots jouw baan in?’ gaan...

Duurzaamheid
Nog een paar dagen de tijd: meld je aan voor de Food Waste Challenge

Wist je dat 14% van alle voedselverspilling plaatsvindt in de horeca? Dat is voor de Nederlandse horeca maar liefst ruim 51 miljoen kilo voedsel. Voedsel dat de wereld hard nodig heeft en wat een verliespost is voor de horeca. De Rabobank biedt nu samen met de coalitie Samen tegen Voedselverspilling...

Opening Internationaal
Nieuw JA Lake View Hotel Opent in het grootste experience resort van Dubai

Het JA Lake View Hotel, dat op 22 september opent, is het derde unieke pand in het 1 miljoen vierkante meter grote JA The Resort in Jebel Ali, Dubai. Het JA Lake View Hotel is een uniek gebouw met panoramisch uitzicht over de golfbaan en de Arabische zee en wordt omschreven als een 'design-gedre...

Advertorial
Revenue Management: onmisbare expertise voor een optimale bedrijfsvoering

Hotels richten zich in hun dagelijkse werkzaamheden vooral op service en beleving, maar missen budget en expertise om hun hotelkamers structureel bezet en strategisch geprijsd te krijgen. Dat kan een optimale omzet in de weg staan. IFHG, de Hospitality Expert met jarenlange ervaring in de dynamische...

Achtergronden
Zo til je je revenue management skills naar een hoger niveau

De essentie van revenue management is om hotelkamers en zalen tegen het best mogelijke tarief aan te bieden. Dat lijkt makkelijker dan het is. Daarom heeft de HM-Academy in samenwerking met Stan Josephi de tweedaagse masterclass revenue management ontwikkeld. Wegens de grote belangstelling zijn er e...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: