Marriott International voegt drie loyaliteitsprogramma’s samen

24 augustus 2018 | David Bakker

Een nieuw tijdperk breekt aan voor de meer dan 110 miljoen leden van Marriott International's bekroonde loyaliteitsprogramma's - Marriott Rewards, The Ritz-Carlton Rewards en Starwood Preferred Guest (SPG). Voor het eerst sinds de merger tussen Marriott en Starwood Hotels en Resorts in 2016, werken de loyaliteitsprogramma's met één totaalpakket van voordelen en één munteenheid die alle 29 merken en meer dan 6.700 deelnemende hotels in 130 landen en gebieden omvat. Leden kunnen nu probleemloos punten verdienen en verzilveren over het gehele portfolio. Ook kunnen leden sneller de Elite-status bereiken met de nieuwe Elite-niveaus. De afzonderlijke loyalty-accounts kunnen vanaf nu gecombineerd worden in één account op Marriott.com of SPG.com om te profiteren van alles wat Marriott's loyaliteitsprogramma wereldwijd aanbiedt.

Bij elkaar zijn de samengevoegde programma's rijker. Leden verdienen nu gemiddeld 20 procent meer punten per uitgegeven dollar en hun Elite-status wordt in elk hotel consequent erkend wanneer ze de verhoogde voordelen inwisselen. Daarbij hebben leden meer gebruikersgemak omovernachtingen in het gehele portfolio van Marriott.com, SPG.com, en de apps Marriott en SPG te boeken, of door de klantenservice te contacteren.

Verdien punten en bereik sneller de Elite-status

Als gevolg van de samenvoeging van de programma's in één valuta, kunnen leden die hun accounts combineren ook hun puntenbalans combineren, waardoor het niet langer nodig is punten tussen programma's over te dragen. Voor SPG-leden is het SPG-puntensaldo met een factor drie vermenigvuldigd. Alle leden verdienen nu 10 punten voor elke dollar besteed aan alle merken behalve Residence Inn, TownePlace Suites en Element die vijf punten per bestede dollar verdienen, en Marriott Executive Apartments en ExecuStay Properties die 2,5 punten per bestede dollar verdienen. Daarbij worden voor 2018 de overnachtingen van Marriott Rewards en SPG hotels gecombineerd, waardoor leden sneller de Elite-status kunnen verkrijgen.Binnen de samengevoegde programma´s krijgen alle SPG-leden een nieuw accountnummer dat kan worden afgestemd op het Marriott Rewards-systeem. Leden met meerdere accounts kunnen ervoor kiezen om alles te combineren onder één voorkeursaccount.De namen Marriott Rewards, Ritz-Carlton Rewards en Starwood Preferred Guest (SPG) blijven tot begin 2019 bestaan en worden daarna onder een nieuwe merknaam samengevoegd.

In het nieuwe programma bereiken leden nu de Silver Elite-status na slechts tien overnachtingen per jaar, de Gold Elite-status na slechts 25 overnachtingen, de Platinum Elite-status na 50 overnachtingen en de Platinum Premier Elite-status na 75 overnachtingen. Alle leden van Platinum Premier die meer dan 100 overnachtingen en 20.000 dollar per jaar besteden, kunnen genieten van het hoogste niveau van gepersonaliseerde service - het populaire ambassadeursprogramma - samen met alle andere voordelen in dat niveau. Leden die de Lifetime-status hebben bereikt, blijven deze status als erkend zien onder de nieuwe Lifetime Elite-niveaus die van toepassing zijn op alle samengevoegde programma's.

Gemakkelijkere vergoeding voor gratis nachten

Het samengevoegde programma introduceert een nieuwe Free Night Award-chart voor vergoedingen over het gehele portfolio. Bijna 70 procent van de hotels vereist nu hetzelfde of een minder aantal punten dan eerst voor een gratis verblijf. Daarbij kunnen leden tot 2019 25.000 punten per nacht besparen door hotels van categorie acht in te wisselen voor hotels die nu categorie zeven zijn geprijsd, met inbegrip van de felbegeerde all-suites eigenschappen. De nieuwe Free Night Award-chart werd gelanceerd met standaardtarieven en voegt hoog- en laagseizoens-tarieven toe in 2019.

De leden van alle drie de loyaliteitsprogramma's in Canada, Japan, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Arabische Emiraten kunnen profiteren van vernieuwde co-branded creditcards met bankpartners van wereldklasse, en van nieuwe voordelen die binnen hun respectieve regio's worden aangeboden.

 

Meer reiservaring

Marriott's loyaliteitsprogramma biedt leden een holistische reiservaring die veel meer omvat dan een simpele hotelovernachting. Leden hebben toegang tot de uitgebreide collectie van bijna 120.000 ervaringen op 1.000 bestemmingen wereldwijd via het steeds groeiende Moments platformvan het bedrijf - Marriott Moments, Marriott Rewards Moments en SPG Moments. Deze variëren van bestemmingsrondleidingen en dagtochten, tot exclusieve member-only evenementen zoals Super Fan Ervaringen tijdens de Keith Urban Graffiti U World Tour, inclusiefgesigneerde merchandise en backstage toegang, VIP-toegang tot gewilde sportevenementen zoals de Super Bowl, muziekfestivals zoals Coachella en masterclasses met superster chef-koks zoals Daniel Boulud in een intieme sfeer.

Meer voordelen

Daarnaast zijn er nog andere, nieuwe voordelen: alle leden verdienen nu punten voor eten en drinken, spa-bezoek en andere zaken die in rekening worden gebracht op hun account, in plaats van alleen voor het kamertarief.

Hotels van het loyaliteitsprogramma hebben nu geen blackoutdata voor de verzilvering van punten.

Door rechtstreeks een kamer te boeken op een van Marriott's digitale en mobiele kanalen kunnen leden profiteren van exclusieve tarieven en gratis WiFi. Bovendien bieden nu zowel de Marriott- als de SPG-apps mobiele check-in of check-out aan en de app stuurt leden een signaal wanneer hun kamer klaar is. Leden kunnen voor, tijdens en na hun verblijf nu ook rechtstreeks chatten met hotelmedewerkers via Mobile Requests en hun smartphone gebruiken als kamersleutel in meer dan 1.000 hotels.

"Dit is een spannende tijd voor onze loyalty-leden, die nu nog meer mogelijkheden hebben om te reizen en de wereld te ervaren”, aldus David Flueck, Senior Vice President Global Loyalty, Marriott International. „We hebben de ongelofelijke verdien- en verzilveringskracht van Marriott Rewards met de fenomenale Elite-voordelen van SPG gecombineerd en zodoende een van de rijkste loyaliteitsprogramma's voor reizen gecreëerd met een buitengewoon, wereldwijd aanbod van hotels; van bungalows op het water en ski-resorts op berghellingen tot iconische stedelijke bezienswaardigheden”.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
“Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: