Mercure lanceert diverse biercocktails

2 september 2019 | Thijs Jacobs

Mercure Hotels staat al sinds jaar en dag bekend om zijn culinair imago en de verbondenheid met de lokale omgeving. Vandaag gaat Mercure met een selectie aan eigenbiercocktails een stap verder in zijn horecaconcept. Maar liefst 11 Mercure hotels in België en Nederland hebben samen met brouwerijen uit de omgeving lokale bieren verwerkt in een hippe cocktail. Zo kun je binnenkort in Amsterdam, Amersfoort, Den Haag, Groningen en Tilburg genieten van een lekkere cocktail met een local touch. Vergeet dus je keuzestress tussen een cocktail of bier en get the best of both worlds bij Mercure Hotels.

Trend

Biercocktails zijn dé trend in bierland. En dan hebben we het niet over een sneeuwwitje of Radler, maar over hippe, vernieuwende cocktails. Mercure biedt zijn gasten al langer een ruime diversiteit aan lokale bieren aan en wilde deze bierervaring verder uitbreiden. Shanna Holthaus, Head Of Marketing Benelux bij Accor: “Biercocktails lijken op het eerste zicht misschien vreemd, maar ze zijn volgens bierkenners echt the next big thing in bierland. Mercure is een merk dat bekend staat om zijn link met lokale biertjes en we wilden nu iets nieuws en creatiefs bedenken voor onze gasten. Een biercocktail staat voor ons voor gezelligheid, lokale verbondenheid en het culinaire, elementen die belangrijk zijn voor het merk en die onze gasten verwachten in de hotels. Tijdens het shaken van de cocktails kunnen we onze gasten meer vertellen over de lokale bieren en de brouwerijen. Een heerlijk moment! En er is voor elk wat wils, van klassiekers die in een nieuw jasje zijn gestoken tot volledig nieuwe recepten.”

Cocktails met een lokale touch

Als je in Amsterdam bent, kun je er niet omheen. Heineken is hét Nederlandse bier. In het Mercure Hotel Amsterdam Centre Canal District heb je vanaf nu ook de kans om dit bekende bier in een cocktail te proeven. De Biergarita doet denken aan een Margarita, een licht zurige verfrissende klassieke cocktail. Nip van je cocktail terwijl je uitkijkt op de prachtige kanalen van Amsterdam.

Op en top uniek? Dat is de Campbierie. Het bittere van een Campari wordt gecombineerd met het unieke, lokale IJwit bier. IJwit is een geliefd bier onder toeristen en Amsterdammers dat een smakenpalet van verschillende kruiden en citrus brengt. #intrigued? Rep je dan naar het Mercure Hotel Amsterdam City.

Damn, Amsterdam! Ben jij ook zo verwonderd door alle verrassingen die je in Amsterdam vindt? Dan is de Amsterdamned de ideale biercocktail voor jou. Deze cocktail is makkelijk aan te passen met verschillende lokale Nederlandse bieren. Zij die op vakantie graag flexibele opties hebben, zitten in dat geval goed bij Mercure Hotel Amsterdam West.

In het Mercure Hotel Den Haag Central wordt je cocktail gemaakt met ingrediënten die recht uit hun eigen Green House komen. Deze Dutch Tale is voor de likeurliefhebbers onder ons. Van Kleef jenever wordt gecombineerd met Kompaans pils. Deze cocktail is exact wat je nodig hebt na een dag kuieren door Den Haag: heerlijk verfrissend met een bittere nasmaak.

Niets boven Groningen, maar ook niets boven de Biergarita 1717. Je kunt nooit genoeg alcohol hebben, dachten ze bij Mercure Hotel Groningen Martiniplaza: deze biercocktail bestaat uit 3 verschillende alcohol soorten. Naast tequila en cointreau vind je hier het witte Martinus 1717 bier in terug. Het bier is een zomers biertje dat de perfecte toevoeging is aan deze cocktail.

Het oog wil ook wat. Mercure Hotel Tilburg Centrum heeft daar dan ook de perfecte biercocktail voor. The White Monk is niet alleen een plezier voor de smaakpapillen, maar ook een streling voor het oog. De honinggele biercocktail smaakt licht zurig en fruitig met een kleine toets van peper en kruidnagel. Deze smaak komt naar voren dankzij La Trappe, een witte trappist die tot de dag van vandaag nog in een abdij gebrouwen wordt.

De Summer Punt is voor de OG’s. Mercure Hotel Zwolle gebruikt voor hun cocktail PUNT.bier. PUNT. bevat enkel de 4 traditionele bieringrediënten: water, mout, hop en gist. Dit bier heeft een zoete en pittige citrussmaak die het bittere van de Aperol en het zure van het ciroensap perfect complementeert. Deze biercocktail is een prachtige afsluiter van een zwoele zomerdag. PUNT. aan de lijn.

Mercure is trots op zijn verbondenheid met de lokale omgeving. De biercocktails zijn een volgende stap om deze band te versterken. Na een biercocktail als aperitief hebben de Mercure hotels nog een rijkelijk aanbod aan lokale gerechten om van te genieten zodat je helemaal in de local vibe blijft. Heb je alle bovenstaande biercocktails in Nederland geproefd? Geen paniek, er zijn nog tal van anderen te ontdekken in de overige Mercure Hotels in België en Nederland! 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: