NBTC en VVV slaan handen ineen op tv

4 april 2011 |
NBTC en VVV slaan handen ineen op tv<

Vrijdag 1 april hebben Jos Vranken, algemeen directeur van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en Kees van Wijk, algemeen directeur VVV Nederland de samenwerking bekrachtigd voor het nieuwe RTL 4-programma ‘Lekker weg aan tafel’. Het tv-concept zoomt in op de Nederlandse provincies, regio’s en steden vanuit toeristisch-recreatief en culinair perspectief.

Binnenlands toerisme bevorderen
Met de samenwerking voor ‘Lekker weg aan tafel’ bundelen het NBTC en VVV Nederland de krachten ter bevordering van het binnenlands toerisme. Het tv-programma, ontwikkeld door Endemol, biedt inspiratie en maakt de consument wegwijs in de vele mogelijkheden voor toerisme, recreatie en vrijetijdsbesteding in eigen land. Het toeristisch bedrijfsleven krijgt hierbij ruim de gelegenheid om zichzelf goed op de kaart te zetten.

Activiteiten ondernemen
In het programma staan de karakteristieke eigenschappen van de regio centraal. Terugkerend icoon van het programma is een markante eettafel die steeds op een bijzondere plek in een regio of stad staat. Elke aflevering onderneemt een familie die iets te vieren heeft in deze omgeving een drietal activiteiten. Tegelijkertijd gaat topkok Renee Pluijm op zoek naar de beste streekingrediënten, speciaalzaken en lokale lekkernijen voor het diner dat hij ’s avonds verzorgt voor de familie. Het komend voorjaar worden twaalf afleveringen opgenomen, de eerste uitzending staat gepland op zondagmiddag 1 mei om 17.00 uur bij RTL 4, net voor het programma “Life 4 You”.

In de schijnwerpers
Toerisme en recreatie vormen een belangrijke sector voor de Nederlandse economie: in 2010 zorgde de sector voor zo’n 35 miljard euro aan bestedingen, waarvan 20 miljard door Nederlanders in eigen land. Het tv-programma ‘Lekker weg aan tafel’ is een gezamenlijk initiatief van het NBTC en VVV Nederland, in samenwerking met Endemol en RTL 4, om samen met de branche, het binnenlands toerisme in de schijnwerpers te zetten.

Op de foto: Jos Vranken (r) en Kees van Wijk (l) bezegelen de samenwerking aan tafel’ bij boerderij ‘t Geertje in Zoeterwoude.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: