NBTC en VVV slaan handen ineen op tv

4 april 2011 |
NBTC en VVV slaan handen ineen op tv<

Vrijdag 1 april hebben Jos Vranken, algemeen directeur van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en Kees van Wijk, algemeen directeur VVV Nederland de samenwerking bekrachtigd voor het nieuwe RTL 4-programma ‘Lekker weg aan tafel’. Het tv-concept zoomt in op de Nederlandse provincies, regio’s en steden vanuit toeristisch-recreatief en culinair perspectief.

Binnenlands toerisme bevorderen
Met de samenwerking voor ‘Lekker weg aan tafel’ bundelen het NBTC en VVV Nederland de krachten ter bevordering van het binnenlands toerisme. Het tv-programma, ontwikkeld door Endemol, biedt inspiratie en maakt de consument wegwijs in de vele mogelijkheden voor toerisme, recreatie en vrijetijdsbesteding in eigen land. Het toeristisch bedrijfsleven krijgt hierbij ruim de gelegenheid om zichzelf goed op de kaart te zetten.

Activiteiten ondernemen
In het programma staan de karakteristieke eigenschappen van de regio centraal. Terugkerend icoon van het programma is een markante eettafel die steeds op een bijzondere plek in een regio of stad staat. Elke aflevering onderneemt een familie die iets te vieren heeft in deze omgeving een drietal activiteiten. Tegelijkertijd gaat topkok Renee Pluijm op zoek naar de beste streekingrediënten, speciaalzaken en lokale lekkernijen voor het diner dat hij ’s avonds verzorgt voor de familie. Het komend voorjaar worden twaalf afleveringen opgenomen, de eerste uitzending staat gepland op zondagmiddag 1 mei om 17.00 uur bij RTL 4, net voor het programma “Life 4 You”.

In de schijnwerpers
Toerisme en recreatie vormen een belangrijke sector voor de Nederlandse economie: in 2010 zorgde de sector voor zo’n 35 miljard euro aan bestedingen, waarvan 20 miljard door Nederlanders in eigen land. Het tv-programma ‘Lekker weg aan tafel’ is een gezamenlijk initiatief van het NBTC en VVV Nederland, in samenwerking met Endemol en RTL 4, om samen met de branche, het binnenlands toerisme in de schijnwerpers te zetten.

Op de foto: Jos Vranken (r) en Kees van Wijk (l) bezegelen de samenwerking aan tafel’ bij boerderij ‘t Geertje in Zoeterwoude.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt en duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Hotelketens
Leonardo Boutique Hotel komt naar Nederland

Een aantal weken na de officiële opening van het eerste Leonardo Royal Hotel in Nederland, heeft Fattal Hotel Group bekend gemaakt ook het merk ‘Leonardo Boutique’ in Amsterdam te introduceren. Vanaf april 2020 zal Apollo Museumhotel Amsterdam City Centre, na een half jaar durende r...

Hotelketens Internationaal
Ruby Hotels vindt vermogende investeerder en zet in op grote groei

De Otto-familie heeft een aandeel van 25% verworven in de Ruby hotelgroep. De overname vond plaats in het kader van een kapitaalsverhoging. Ruby Hotels is in 2013 opgericht als een 'Lean Luxury hotelgroep' en exploiteert momenteel zeven Ruby hotels. Nog eens tien hotels zijn in aanbouw of wo...

Awards
TUI reikt award uit voor beste duurzaam toerisme scriptie

Sophie van den Top, student Tourism Management aan Saxion Hogeschool in Deventer, heeft vrijdag 8 november de TUI CELTH Sustainable Tourism Thesis Award gewonnen. Deze award wordt ieder jaar uitgereikt aan de student met de beste scriptie van Nederland over duurzaam toerisme. In haar thesis heeft So...

Amsterdam
Kimpton De Witt verbindt hotelgasten met #StayHuman project

Hoewel de wereld vandaag door technologie meer verbonden is dan ooit tevoren, kunnen we ons als individu juist onverbonden voelen tot elkaar. Kimpton gelooft dat oprechte connecties het leven van mensen verbeteren en dat er gelijkenissen tussen iedereen bestaan - ongeacht een achtergrond of levensve...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Hotel Ammonite (Amstelveen) verkocht aan investeerder

De Zwitserse investeerder Echo heeft viersterrenhotel Ammonite in Amstelveen gekocht, zo lezen we op vastgoedmarkt.nl. Het hotel omvat 227 kamers en is de vierde aankoop van het Echo Fund, dat in 2019 werd gelanceerd. Er wordt verwacht dat de overeenkomst eind dit jaar wordt getekend. Echo Partn...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: