Nederlandse hotelgasten willen rustige buren

16 juni 2015 |
Nederlandse hotelgasten willen rustige buren<

Heerlijk ontspannen en slapen in een mooie hotelkamer met een groot, zacht bed is cruciaal om helemaal tot rust te komen tijdens een vakantie. Tenminste,
dat hoop je dan maar. Luidruchtige buren kunnen wel eens roet in het eten gooien. Uit het Hotelvoorzieningenonderzoek, dat Hotels.com in maart en april 2015 uitvoerde, blijkt dat Nederlandse hotelgasten zich dikwijls ergeren. Hotels die meer Nederlandse bezoekers willen trekken, kunnen deze top 10 verbeterpunten dus maar beter in hun achterhoofd houden.

Buren en tapijten
Een goede nachtrust pakken is voor Nederlanders erg belangrijk: 64% van de Nederlandse hotelgasten ergert zich het meest aan geluidsoverlast van de buren. Maar dat is nog niet alles. Een niet ruikend tapijt staat hoog in het vaandel van Nederlandse reizigers, omdat 45 procent van hen een onaangename geur onprettig vindt en denkt dat dit goede vakantiesfeer kan verpesten. Ook wordt 38 procent van de Nederlanders niet blij als er geen warm water meer uit de kraan komt.

Altijd iets te zeuren
Nederlanders staan bekend om hun kwaliteit om altijd wel iets te vinden om over te zeuren. Toch blijkt uit het Hotelvoorzieningenonderzoek dat hotelgasten over de hele wereld zich wel eens irriteren. Opmerkelijk is dat de Nederlandse top 3 overeenkomt met de wereldwijde ergernissen. Hotels die de ideale hotelkamer nastreven voor zowel Nederlands gasten als gasten over de hele wereld, kunnen deze kritische checklist dus maar beter ter harte nemen.

Top 10 verbeterpunten voor hotelkamers m.b.t. Nederlandse gasten

1. Geluidsoverlast van andere gasten (64%)
2. Onplezierige geur van het tapijt (45%)
3. Geen warm water meer (38%)
4. Te weinig stopcontacten (32%)
5. Beperkte ontbijturen (15%)
6. Niet zelf kunnen kiezen wanneer de kamer wordt schoongemaakt (15%)
7. Fooien moeten geven wanneer het personeel helpt (11%)
8. Slecht nachtkastje/leeslampje (10%)
9. Een sleutelkaart gebruiken om elektriciteit of airconditioning te activeren (8%)
10. Geen koffieapparaat of waterkoker op de kamer (8%)

Over het Hotelvoorzieningenonderzoek 2015
Het onderzoek is uitgevoerd met behulp van een vragenlijst via e-mail in maart en april 2015. de resultaten zijn gebaseerd op een gemiddelde van 4,700 respondenten uit 28 landen: Argentinië, Australië, Brazilië, Canada, China, Colombia, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Hongkong, India, Ierland, Italië, Japan, Korea, Mexico, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Rusland, Singapore, Spanje, Zweden, Taiwan, Thailand, het Verenigd Koninkrijk en de VS.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
“Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: