NH Hotel Group lanceert NH Collection

21 juli 2014 |
NH Hotel Group lanceert NH Collection

Op vrijdag 18 juli 2014 is het vernieuwde NH Collection Palazzo Barocci hotel in Venetië officieel geopend. Dit 59-kamers tellende boutique hotel, direct aan het Canal Grande en bij de Rialtobrug in Venetië,
is één van de eerste hotels die gelanceerd wordt onder de merknaam NH Collection. NH Collection is het premium merk binnen de nieuwe merkstrategie van NH Hotel Group, die onderdeel is van een strategisch vijfjarenplan. NH Collection is speciaal voor de zakelijke- en vrijetijdsreiziger die zoekt naar producten en services op topniveau en wil verblijven op strategische locaties in wereldsteden. Eind 2014 heeft NH Hotel Group 33 NH Collection hotels in het portfolio in Spanje, Italië, Mexico, Argentinië en Tsjechië. In 2015 zal dit aantal doorgroeien tot 42.

Lancering
Met de opening van NH Collection Palazzo Barocci in Venetië is het NH Collection merk van NH Hotel Group officieel gelanceerd. Het iconische hotel in het hart van de stad heeft is hiermee één van de paradepaardjes van het NH Collection merk. Federico González Tejera, CEO van NH Hotel Group, en José María Basterrechea, Managing Director van Business Unit Italië, benadrukten tijdens de opening het belang van het NH Collection-merk in de strategie van het bedrijf. De hotels in het NH Collection portfolio, die vallen in het 'upper-upperscale' segment, bieden de hoogste niveaus van gastvrijheid en brengen de reiziger ultiem comfort dat tegemoetkomt aan de verwachtingen van de gast en deze zelfs overtreft. "Met grote trots presenteren we deze nieuwe categorie NH Collection hotels. Door het gebruik van hoogwaardige producten en services en een verregaand oog voor detail creëren we een echt bijzondere ervaring voor onze gasten," zegt Federico González Tejera, CEO van NH Hotel Group. Managing Director van Business Unit Italië, José María Basterrechea, beaamt dit: "De officiële opening van het nieuwe NH Collection Palazzo Barocci in Venetië is dé mijlpaal voor het NH Collection merk. We zijn trots dat we een hotel van dit kaliber in ons portfolio hebben. Het hotel vertegenwoordigt de waarden van het merk perfect en zal toonaangevend zijn in Italië en ver daarbuiten."

NH Collection Hotels
Gasten die verblijven in een NH Collection hotel kunnen genieten van comfortabele kamers met onder meer exclusieve badproducten, professionele föhns en Nespresso koffiemachines. Daarnaast zijn er vele aanvullende services, waaronder express laundry, kranten op de kamers, high-speed WiFi, fitnessfaciliteiten, uitgebreid ontbijten tot laat in de ochtend en late check-out. Momenteel heeft NH Hotel Group 23 NH Collection hotels in Spanje, Italië, Mexico, Argentinië en Tsjechië. Eind 2014 zullen dit er 33 zijn in deze landen en in 2015 zal dit aantal doorgroeien naar 42. De opening van NH Collection Palazzo Barocci is het symbolische begin hiervan.

Vijfjarenplan
NH Collection is het premium merk van NH Hotel Group en is onderdeel van het strategisch vijfjarenplan. Dit plan is begin 2014 gepresenteerd en omvat onder meer de vernieuwde merkstrategie, die als doel heeft om duidelijk onderscheid te maken tussen de verschillende concepten van NH Hotel Group. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de nhow designhotels, de Hesperia vakantieresorts en de NH Collection flagship hotels.

Meer lezen over de NH Hotel Group? Klik hier
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Stand van zaken: hoteliers uiten hun zorgen

Na een bewogen en bevlogen zomer is de angst voor een tweede golf werkelijkheid. Tafelheer Sander Allegro (QL Hotels) bespreekt de stand van zaken binnen de hotellerie met Marijke Schreiner (Stayokay) Marco Lemmers (Conscious Hotels), Bastiaan Klomp (Thermae 2000) en Erwin Rozendal (Villa Beukenhof) ...

Booking.com OTA's Internationaal
Booking.com vreest 'monopolielijstje' Brussel

Glenn Fogel, CEO van Booking.com, vreest dat zijn bedrijf op een speciaal 'monopolielijstje' van de Europese Commissie komt te staan. Ambtenaren in Brussel werken aan de criteria om tot die lijst te komen. Brussel wil de twintig grootste techbedrijven ter wereld op de lijst hebben. De Europe ...

Personeel
FNV Horeca: afbouw steunmaatregelen leidt tot vertrek vakkrachten uit horecasector

De gisteren verstuurde Kamerbrief over de aanvullingen op het steun- en herstelpakket, alsmede het persmoment van het Kabinet van gisteravond zorgen voor grote onrust in de horecasector. FNV Horeca vindt het onvoorstelbaar dat het Kabinet gisteravond aangeeft dat er nog te weinig resultaten zijn om ...

Branded Content
Auping presenteert nieuw bed: Auping Noa

Auping lanceerde op 1 oktober 2020 Auping Noa, een nieuw bed ontworpen door de Deense designer en architect Eva Harlou. Met dit bed voegt Auping een nieuw ontwerp toe aan een lange rij van iconische ontwerpen. Geheel volgens de Scandinavische ontwerptraditie heeft Eva Harlou met Auping Noa een bed o ...

Coronacrisis
Horeca blijft zeker nog dicht tot december

Waar iedereen al wel rekening mee hield, is gisterenavond bevestigd door minister De Jonge: de gedeeltelijke lockdown duurt in ieder geval nog tot december en 'wellicht tot in het nieuwe jaar'. Dit houdt in dat de horeca tot december de deuren gesloten moet houden. Er wordt op dit moment nog ...

Economie Coronacrisis
Dit zijn de aanvullingen op het derde steunpakket corona

De opleving van het coronavirus en de huidige maatregelen hebben flinke gevolgen voor de economie. Het kabinet stelt extra geld beschikbaar voor ondernemers die door de recente maatregelen een onevenredig harde klap hebben gekregen. Zo krijgt de horeca een eenmalige subsidie op aangelegde en nu onbr ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: