NH Hotel Group lanceert NH Collection

21 juli 2014 |
NH Hotel Group lanceert NH Collection<

Op vrijdag 18 juli 2014 is het vernieuwde NH Collection Palazzo Barocci hotel in Venetië officieel geopend. Dit 59-kamers tellende boutique hotel, direct aan het Canal Grande en bij de Rialtobrug in Venetië,
is één van de eerste hotels die gelanceerd wordt onder de merknaam NH Collection. NH Collection is het premium merk binnen de nieuwe merkstrategie van NH Hotel Group, die onderdeel is van een strategisch vijfjarenplan. NH Collection is speciaal voor de zakelijke- en vrijetijdsreiziger die zoekt naar producten en services op topniveau en wil verblijven op strategische locaties in wereldsteden. Eind 2014 heeft NH Hotel Group 33 NH Collection hotels in het portfolio in Spanje, Italië, Mexico, Argentinië en Tsjechië. In 2015 zal dit aantal doorgroeien tot 42.

Lancering
Met de opening van NH Collection Palazzo Barocci in Venetië is het NH Collection merk van NH Hotel Group officieel gelanceerd. Het iconische hotel in het hart van de stad heeft is hiermee één van de paradepaardjes van het NH Collection merk. Federico González Tejera, CEO van NH Hotel Group, en José María Basterrechea, Managing Director van Business Unit Italië, benadrukten tijdens de opening het belang van het NH Collection-merk in de strategie van het bedrijf. De hotels in het NH Collection portfolio, die vallen in het 'upper-upperscale' segment, bieden de hoogste niveaus van gastvrijheid en brengen de reiziger ultiem comfort dat tegemoetkomt aan de verwachtingen van de gast en deze zelfs overtreft. "Met grote trots presenteren we deze nieuwe categorie NH Collection hotels. Door het gebruik van hoogwaardige producten en services en een verregaand oog voor detail creëren we een echt bijzondere ervaring voor onze gasten," zegt Federico González Tejera, CEO van NH Hotel Group. Managing Director van Business Unit Italië, José María Basterrechea, beaamt dit: "De officiële opening van het nieuwe NH Collection Palazzo Barocci in Venetië is dé mijlpaal voor het NH Collection merk. We zijn trots dat we een hotel van dit kaliber in ons portfolio hebben. Het hotel vertegenwoordigt de waarden van het merk perfect en zal toonaangevend zijn in Italië en ver daarbuiten."

NH Collection Hotels
Gasten die verblijven in een NH Collection hotel kunnen genieten van comfortabele kamers met onder meer exclusieve badproducten, professionele föhns en Nespresso koffiemachines. Daarnaast zijn er vele aanvullende services, waaronder express laundry, kranten op de kamers, high-speed WiFi, fitnessfaciliteiten, uitgebreid ontbijten tot laat in de ochtend en late check-out. Momenteel heeft NH Hotel Group 23 NH Collection hotels in Spanje, Italië, Mexico, Argentinië en Tsjechië. Eind 2014 zullen dit er 33 zijn in deze landen en in 2015 zal dit aantal doorgroeien naar 42. De opening van NH Collection Palazzo Barocci is het symbolische begin hiervan.

Vijfjarenplan
NH Collection is het premium merk van NH Hotel Group en is onderdeel van het strategisch vijfjarenplan. Dit plan is begin 2014 gepresenteerd en omvat onder meer de vernieuwde merkstrategie, die als doel heeft om duidelijk onderscheid te maken tussen de verschillende concepten van NH Hotel Group. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de nhow designhotels, de Hesperia vakantieresorts en de NH Collection flagship hotels.

Meer lezen over de NH Hotel Group? Klik hier
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: