NH Hotels is wederom beste hotelketen

22 april 2016 |
NH Hotels is wederom beste hotelketen<

De Nederlandse consument heeft NH Hotels voor het derde jaar op rij uitgeroepen tot Beste Hotelketen van Nederland. Tijdens de
uitreiking van de Zoover Awards 2016 in het Westergastheater te Amsterdam heeft Managing Director Maarten Markus opnieuw de award in ontvangst mogen nemen. Met een overall cijfer van 9,22 scoort NH Hotels wederom als hoogste in haar categorie.

Foto: Maarten Markus

Geweldige beloning
Maarten Markus, Managing Director van NH Hotel Group: "Drie keer op rij de Zoover Award voor Beste Hotelketen, wat een geweldige beloning. Ons streven naar constante en hoge kwaliteit wordt erkend door de consument. Daar investeren wij veel in; zowel in onze hotels als in onze medewerkers. Gastvrijheid is onze core business en deze Zoover Award is wederom een compliment aan alle medewerkers die dag en nacht klaarstaan voor onze gasten en ik ben er dan ook trots op dat onze gasten dit herkennen."

Vernieuwde NH Hotels
Van de 35 hotels van NH Hotel Group in Nederland vallen er 31 onder de vlag van NH Hotels. Sinds 2014 heeft de keten een strategisch vijfjarenplan ingezet, waarin onder meer de optimalisatie van het portfolio een belangrijk onderdeel is. Het afgelopen jaar was er voor de reiziger wederom genoeg nieuws te ervaren: "In januari 2016 is het vernieuwde NH Utrecht aan het Jaarbeursplein heropend en sinds maart kunnen gasten genieten van een volledig gerenoveerd NH Amsterdam City Centre aan de Spuistraat. Daarnaast heeft NH Schiphol Airport prachtige nieuwe kamers en werken we momenteel aan vernieuwingen en uitbreidingen in NH Den Haag, NH Atlantic Kijkduin, NH Conference Centre Leeuwenhorst en nhow Rotterdam. De reacties zijn zeer positief en dragen bij aan de sterk groeiende merkvoorkeur van onze gasten," aldus Markus.

NH Collection
Op 7 april lanceerde NH Hotel Group het upper-upscale merk NH Collection in Nederland met de herpositionering van drie hotels in Amsterdam: NH Collection Doelen, NH Collection Barbizon Palace en NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky. Eén van de pijlers van dit merk is gastronomie. De keten opende afgelopen jaar dan ook onder meer Grand Café Krasnapolsky en cocktailbar The Tailor, in samenwerking met Best Female Bartender Worldwide Tess Posthumus, aan de Dam en het zeer succesvolle pop-up restaurant Roomservice at Olof's van 1Michelin Chef Chris Naylor aan de Amsterdamse Zeedijk. Vanaf 30 april komt hier The White Room van 3Michelin Chef Jacob Jan Boerma bij in NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky. De introductie van het NH Collection merk draagt bij aan een nog betere aansluiting van de hotels op de verwachtingen van de gast. Naast NH Collection en het merk NH Hotels voert de keten in Nederland ook het design brand nhow, waarvan na de opening van nhow Rotterdam in 2014 een tweede hotel zal volgen in 2019 op het terrein van RAI Amsterdam. nhow Amsterdam RAI wordt met 650 kamers en 91 meter hoogte het grootste hotel van de Benelux.
Over NH Hotel Group
NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met bijna 400 hotels in 30 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. De hotels van NH Hotel Group zijn drie jaar op rij bekroond met de Zoover Award voor Beste Hotelketen 2014, 2015 en 2016.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: