NH Hotels is wederom beste hotelketen

22 april 2016 |
NH Hotels is wederom beste hotelketen<

De Nederlandse consument heeft NH Hotels voor het derde jaar op rij uitgeroepen tot Beste Hotelketen van Nederland. Tijdens de
uitreiking van de Zoover Awards 2016 in het Westergastheater te Amsterdam heeft Managing Director Maarten Markus opnieuw de award in ontvangst mogen nemen. Met een overall cijfer van 9,22 scoort NH Hotels wederom als hoogste in haar categorie.

Foto: Maarten Markus

Geweldige beloning
Maarten Markus, Managing Director van NH Hotel Group: "Drie keer op rij de Zoover Award voor Beste Hotelketen, wat een geweldige beloning. Ons streven naar constante en hoge kwaliteit wordt erkend door de consument. Daar investeren wij veel in; zowel in onze hotels als in onze medewerkers. Gastvrijheid is onze core business en deze Zoover Award is wederom een compliment aan alle medewerkers die dag en nacht klaarstaan voor onze gasten en ik ben er dan ook trots op dat onze gasten dit herkennen."

Vernieuwde NH Hotels
Van de 35 hotels van NH Hotel Group in Nederland vallen er 31 onder de vlag van NH Hotels. Sinds 2014 heeft de keten een strategisch vijfjarenplan ingezet, waarin onder meer de optimalisatie van het portfolio een belangrijk onderdeel is. Het afgelopen jaar was er voor de reiziger wederom genoeg nieuws te ervaren: "In januari 2016 is het vernieuwde NH Utrecht aan het Jaarbeursplein heropend en sinds maart kunnen gasten genieten van een volledig gerenoveerd NH Amsterdam City Centre aan de Spuistraat. Daarnaast heeft NH Schiphol Airport prachtige nieuwe kamers en werken we momenteel aan vernieuwingen en uitbreidingen in NH Den Haag, NH Atlantic Kijkduin, NH Conference Centre Leeuwenhorst en nhow Rotterdam. De reacties zijn zeer positief en dragen bij aan de sterk groeiende merkvoorkeur van onze gasten," aldus Markus.

NH Collection
Op 7 april lanceerde NH Hotel Group het upper-upscale merk NH Collection in Nederland met de herpositionering van drie hotels in Amsterdam: NH Collection Doelen, NH Collection Barbizon Palace en NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky. Eén van de pijlers van dit merk is gastronomie. De keten opende afgelopen jaar dan ook onder meer Grand Café Krasnapolsky en cocktailbar The Tailor, in samenwerking met Best Female Bartender Worldwide Tess Posthumus, aan de Dam en het zeer succesvolle pop-up restaurant Roomservice at Olof's van 1Michelin Chef Chris Naylor aan de Amsterdamse Zeedijk. Vanaf 30 april komt hier The White Room van 3Michelin Chef Jacob Jan Boerma bij in NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky. De introductie van het NH Collection merk draagt bij aan een nog betere aansluiting van de hotels op de verwachtingen van de gast. Naast NH Collection en het merk NH Hotels voert de keten in Nederland ook het design brand nhow, waarvan na de opening van nhow Rotterdam in 2014 een tweede hotel zal volgen in 2019 op het terrein van RAI Amsterdam. nhow Amsterdam RAI wordt met 650 kamers en 91 meter hoogte het grootste hotel van de Benelux.
Over NH Hotel Group
NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met bijna 400 hotels in 30 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. De hotels van NH Hotel Group zijn drie jaar op rij bekroond met de Zoover Award voor Beste Hotelketen 2014, 2015 en 2016.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Las Hotellas: "Kwaliteit zal nu boven komen drijven"

Githa van Vilsteren Githa van Vilsteren is sinds 2011 directeur van Landgoed De Wilmersberg in het Twentse De Lutte. Ze werkte voor haar carrière als hotelier onder andere als Manager Relatiebeheer voor War Child.  ...

Columns Longread
Etiquette-expert Anne-Marie van Leggelo over gastvrijheid in coronatijd

Als horecaondernemer verkoop je gastvrijheid, maar juist het bieden van gastvrijheid stelt de branche voor grote uitdagingen vanwege de regels met betrekking tot het coronavirus. Anne-Marie van Leggelo, etiquette- en imago-expert, ziet dat ook: “Er heerst verdeeldheid in het land over hoe erme...

Interview Branded Content
''We kunnen linnen gegarandeerd virusvrij maken''

Ook in wasserijen wordt er volledig volgens de richtlijnen gewerkt. Niets wordt aan het toeval overgelaten om zodoende het linnen volledig coronavrij in uw hotel te krijgen. Kimman is Director Corporate Accounts bij Blycolin, en als geen ander op de hoogte van de hoge eisen die hotels stellen aan li...

Amsterdam Opening
Pulitzer en Restaurant Jansz. weer open

Pulitzer Amsterdam heropent haar deuren. Vanaf 15 juli opent het Amsterdamse hotel aan de grachten weer voor hotelgasten en kan iedereen genieten van de verborgen binnentuin tijdens een staycation. Nu is de kans om het nog rustige Amsterdam te herontdekken. Pulitzer Amsterdam biedt een speciale p...

Longread
Wat te doen als jouw locatie kampt met ruimtegebrek

Het woord ‘anderhalvemetersamenleving’ gaat ongetwijfeld de Van Dale halen. Sterker nog, het zou zomaar eens het woord van 2020 kunnen worden. Gevoed door experts en de overheid realiseren we ons inmiddels dat onze maatschappij (voorlopig althans) ingericht moet worden als een anderhalve...

Accor Internationaal
Komen zakenreizen binnen 6 maanden weer op gang?

Uit nieuw onderzoek van Accor blijkt dat een derde van de zakenreismanagers in Noord-Europa van mening is dat hun zakenreisprogramma's binnen zes maanden zullen herstellen. Voornamelijk als gevolg van binnenlandse reizen. Internationale reizen zullen naar verwachting iets langer op zich wachten....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: