NHTV reikt Golden Bell awards uit

17 december 2012 |
NHTV reikt Golden Bell awards uit<

Op vrijdag 14 december zijn de Golden Bell awards 2012 van de NHTV in Breda uitgereikt. Een jury van vijf professionals beoordeelde studentprojecten over CRM en imagineering.

Verbeterprojecten
Er streden 29 studentgroepen van de opleiding International Hotel Management om de awards. De tweedejaars studenten kregen de opdracht om als groep een verbeterproject uit te werken voor een bestaand hotel. Eenmaal op het gebied van CRM, en andermaal (in een andere groepssamenstelling) op het vlak van imagineering.

Gericht op de toekomst
De jury beoordeelde 's ochtends de customer relationship management (CRM)-projecten. De Golden Bell 2012 voor de beste presentatie van dit thema ging naar Charlot Böhme, Sjors de Jongh, Anne Vriens, Andrej Lazarov en Quita van Vugt, verenigd in Team J.


Het winnende CRM-team bedacht een CRM-toepassing met een toekomstgerichte app

Het team bedacht voor het Apollo Hotel Papendrecht een vernieuwend CRM-systeem waarbij gasten onder meer via een app op hun smartphone meer bij het hotel worden betrokken. De jury was zeer te spreken over de toekomstgerichtheid en brede toepasbaarheid van het systeem.

Light up your day
De Golden Bell 2012 voor de beste presentatie van het Imagineering thema ging naar Marlot Langlere, Sanne Westmaas, Jolijn Onland, Stephanie Shin en Mikko Puhakka.


Het winnende team van het Imagineering thema

Dit team kwam met het belevingsconcept ‘Let us light up your day’ voor het Sandton Eindhoven City Centre hotel. De studenten zetten het woord 'light' op verschillende manieren, concepten en verwijzingen in, wat voor het Eindhovense hotel zeer toepasselijk is.

De winnende studenten mochten de Golden Bell award in ontvangst nemen. Daarnaast werden er certificaten en boeken uitgereikt.

Pitches en lastige vragen
De groepen presenteerden in pitches van enkele minuten hun project en oplossingen voor de hotels. Vervolgens was er tijd voor de juryleden om vragen te stellen en de uitkomsten en ideeën van de studenten aan de tand te voelen. De juryleden waren zeer te spreken over de goede en creatieve ideeën van de studenten. Het ene team was daarbij beter in staat om het nut en de haalbaarheid van hun project te verdedigen en te visualiseren ten opzichte van andere teams.

Juryleden
De jury bestond uit Sara Pieters (Red Zezel), Matthé Pipping
(Transprit Training & Coaching, Regio-Events), Nelleke van Weering (Koninklijke Horeca Nederland), Maarten Staps (Hotel Projects Consultants), en Frank Lindner (Hospitality Management). De CRM-groepen stonden onder leiding van docent Patrice Staal. De Imagineering-projecten zijn begeleid door docent Geoff Marée.


De juryleden (vlnr): Maarten Staps, Sara Pieters, Frank Lindner, Nelleke van Weering en Matthé Pipping

Publieksprijs
De studenten mochten stemmen op hun favoriete team. Van alle CRM- en Imagineeringteams kreeg team 17; Jeroen Böttcher, Marvin Oppeneer, Simone Post, Sanne Raben, Simone Roothans, Floris van Zuthem de meeste stemmen. Voor het Sandton hotel Château de Raay bedachten zij het concept ‘Hotel ART HOME’. Het leverde behalve de eer van de medestudenten twee mooie flessen cava op.


Imagineering team 17 pakte de publieksprijs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: