Welke gast neemt toiletartikelen mee?

26 juni 2015 |
Welke gast neemt toiletartikelen mee?<

Nederlanders staan erom bekend dat ze goed op de centen letten. Soms worden Nederlands zelfs als gierig gelabeld.
De boekingswebsite HotelGrouper.com ging op onderzoek uit om te achterhalen of de Nederlandse hotels dezelfde mening hebben of dat andere nationaliteiten nog zuiniger zijn. Centraal stond de vraag: Welke nationaliteit neemt de meeste toiletartikelen mee?

Onderzoek
Om dit onderzoek uit te voeren, heeft HotelGrouper diep moeten graven naar de nationaliteit van de gasten. Uiteindelijk waren enkele hotels bereid mee te werken.
Het onderzoek beperkt zich tot de landen in West-Europa. Uit de resultaten blijkt dat inwoners van Zuid-Europa het minst gevoelig zijn voor de toiletartikelen van een
hotel. Hieronder vallen Italianen, Spanjaarden, Portugezen en Fransen. Hiervan bleek minder dan 10 procent de toiletartikelen uiteindelijk mee te nemen. De Britten en de Zwitsers zijn al wat gevoeliger voor gratis toiletartikelen. Van deze nationaliteiten bleek 16 procent de weerleiding van een keertje gratis je haar wassen niet te kunnen weerstaan.

Nederlanders
Dan nu de Nederlanders. We hoeven ons niet te schamen. De Nederlanders bleken slechts een fractie vaker dan de Britten en Zwitsers in de hotels te shoppen voor hun shampoo en douchegel. Van de Nederlanders nam 17,3 procent de toiletartikelen mee. De Scandinavische landen zijn vanwege het gebrek aan specifieke data in dit
onderzoek samengevoegd. De inwoners uit Zweden, Finland en Noorwegen bleken bijzonder zuinig te zijn. Van deze landen bleek 29 procent van de gasten de toiletartikelen mee te nemen.

Duitsers aan kop
Het HotelGrouper onderzoek kent een zeer verrassende winnaar: de Duitsers. Van de Duitse gasten nam zelfs 43,8
procent de toiletartikelen mee naar huis. Dit betekent dat onder andere de modieuze gratis douchemutsjes ruim twee en een half keer vaker in de tas worden gestopt door
het Duitse volk dan door de Nederlanders.

Overzicht
Duitsland 43,8%
Scandinavië 29,0%
Polen 25,3%
België 21,5%
Nederland 17,3%
Groot Brittannië 16,0%
Zwitserland 16,0%
Oostenrijk 12,5%
Frankrijk 10,0%
Spanje 7,5%
Portugal 7,5%
Italië 5%

Opmerkelijk
Naast de toiletartikelen namen vrijwel alle nationaliteiten vaak de slippertjes en badjassen mee uit een groot hotel in het noorden van het land. De Fransen bleken vrijwel geen toiletartikelen mee te nemen. Wel hoorden we van
meerdere hotels dat zij vaak de handdoeken voor eigen gebruik meenamen.

Toiletbril meegenomen naar huis
Het meeste opmerkelijke artikel dat was meegenomen uit een hotelkamer, was bij een hotel in Maastricht. Hier hadden de gasten de toiletbril uit de badkamer meegenomen. Bij navraag van het hotel bleek de gast al jaren op zoek te zijn naar een dergelijk exemplaar. Het hotel heeft toen besloten de bril aan het stel te schenken op
voorwaarde dat ze volgend jaar weer kwamen overnachten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: