Oostwegels presenteren Oostwegel Collection

Auteur: Thijs Jacobs
30 september 2016
Oostwegels presenteren Oostwegel Collection

Vader en zoon Oostwegel maakten gisteren bekend dat het familiebedrijf verdergaat onder de naam Oostwegel Collection, Inspired Hotels & Restaurants. Zij hebben ervoor gekozen om de bedrijfsnaam te veranderen en huisstijlen aan te passen om de beleving van de onderneming beter te presenteren aan de gasten.

De bedrijfsnaam is korter gemaakt waardoor hij gemakkelijker te onthouden en aantrekkelijker is voor zowel Nederlandse als internationale gasten. De onderneming uit Limburg bestaat uit drie luxe hotels en zeven restaurants en is sinds 1980 een begrip in Nederland en daarbuiten.

Missie
De Oostwegel Collection heeft als missie: het creëren van inspirerende belevingen en samen bouwen aan een nalatenschap, die verder gaat dan de verwachtingen. Hierin zal Camille jr. de komende jaren een grote rol gaan spelen. “Door een duidelijkere positionering en het creëren van nieuwe huisstijlen, komt het individuele karakter van ieder huis sterker naar voren. U gaat dit terugzien in de visuele identiteit van de huizen door bijvoorbeeld fotografie, maar ook in gastbeleving middels nieuwe initiatieven. Ook is de bedrijfsnaam korter gemaakt, waardoor deze gemakkelijker te onthouden is en zowel Nederlandse als internationale gasten aanspreekt.”, aldus Camille Oostwegel jr., Directeur Business Development. Camille jr. zal echter nog niet in de voetsporen van zijn vader treden, maar Camille sr. zal wel steeds meer een ondersteunende rol gaan vervullen.

Nieuwe visuele identiteit en bedrijfsnaam
“Omdat de onderneming precies weet waar zij voor staat, was het makkelijk om het een nieuwe visuele identiteit te geven. Het moeilijkste gedeelte was het vinden van de correcte balans tussen de identiteit van de onderneming en de verschillende huizen en restaurants, omdat deze uiteraard ieder uniek zijn. Ik ben blij met het resultaat. Het is gelukt om deze balans te vinden, zonder de verschillende huizen te overschaduwen”, aldus Eugene Bay, Chairman & CEO VBAT Branding & Design.


Over Oostwegel Collection
De Oostwegel Collection is een familiebedrijf dat staat voor Inspirerend, Vakmanschap en Gastvrijheid. Deze drie begrippen worden tot leven gebracht door drie pijlers: Mens, Locatie en Gastronomie. Camille Oostwegel sr. begon 36 jaar geleden met veel passie en zorg aan het restaureren van Rijksmonumenten en inmiddels bestaat de onderneming uit vier luxe huizen: Château Neercanne, Winselerhof, Château St. Gerlach en het Kruisherenhotel Maastricht. Voor meer informatie, zie www.oostwegelcollection.nl.

Overig nieuws