Opening vernieuwd Novotel Amsterdam

27 mei 2010 |
Opening vernieuwd Novotel Amsterdam<

Op donderdag 27 mei heeft het Novotel Amsterdam City hotel na een grondige verbouwing haar deuren geopend. Nadat de kamers zijn gerestyled, heeft het Novotel nu ook nieuwe ruimtes gebouwd voor congressen, evenementen en vergaderingen. De grootste ruimte - het Convention Centre - bestaat uit een 1.382 vierkante meter groot zalencentrum. Een bijzondere keuze, een renovatie van 26 miljoen midden in de zwaarste crisis die de hotellerie ooit heeft getroffen.

Meerdere mogelijkheden
"Het gaat minder met de economie, dat hebben we het afgelopen jaar ook gemerkt aan de enorme teruggang van congressen. Daarom is het effectief dat we onze zalen kunnen opdelen in tien andere ruimtes en op die manier flexibel kunnen in spelen op de markt", legt de directeur van het Novotel Amsterdam City Remco Groenhuyzen uit. In totaal kan het Convention Centre tot 1.000 congresgangers verwelkomen.

Alles in één
Het vernieuwde hotel is het grootste viersterrenhotel van Amsterdam waar gasten op één locatie kunnen vergaderen, eten én slapen. Dit is naar eigen behoefte in te delen van één grote zaal tot meerdere kleinere ruimtes. "We kregen veel aanvraag uit het buitenland van gasten die een grote conferentie bij ons wilde boeken. Helaas moesten we dan vaak 'nee' verkopen, aangezien we te weinig zaalruimte hadden. De gasten sliepen dan wel bij ons, maar hielden het congres in de RAI, hier vlakbij. Wij kunnen nu met gemak 450 deelnemers onderbrengen, die bij wijze van spreken dit gebouw niet uit hoeven bij een meerdaagse bijeenkomst."

Renovatie
Tevens heeft het hotel een nieuwe glazen voorgevel gekregen. Om de heropening groots te vieren is het hotel vandaag versierd met een grote rode strik. "We hebben er ook bewust voor gekozen om een aparte ingang te creëren voor het Convention Centre.(Dag)gasten hoeven nu niet meer te zoeken naar de zaal en door het hele hotel te lopen, maar komen gelijk aan op de plaats van bestemming", aldus de directeur.

Meer aangepast
Andere vernieuwingen naast het Convention Center zijn de sfeervolle lobby, persoonlijke receptiebalies en de iMac corner. Ook de restaurants zijn geheel vernieuwd.

Nienke Duimelaar

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: