Parkhotel Horst heeft meest gastvrije receptionist

14 januari 2010 |
Parkhotel Horst heeft meest gastvrije receptionist<

Bianca Christiaens van het Parkhotel Horst in de gelijknamige plaats Horst is de winnaar van het NK Receptionisten editie 2010, zo werd bekend gemaakt tijdens de Horecava. Paola Hilbrants van het NH Krasnapolsky in Amsterdam en Michelle de Velde Harsenhorst van Landgoed Groot Warnsborn in Arnhem eindigden ex equo op de tweede plaats. Er was volgens de jury geen 'nummer twee' en 'nummer drie'. Volgens de experts was er gewoon een kandidate die net iets beter dan de andere twee was.

Gewetensvraag
Eerder op de middag hadden de drie finalisten live op het wedstrijdpodium van de beurs lastige vragen over praktijksituaties op zich afgevuurd gekregen door de jury. Vlak voor aan de bekendmaking van de winnares stelde jurylid Roberto Payer aan alle drie de receptionisten toch nog een laatste gewetensvraag: "Wie van deze dames zou jij tot winnaar kiezen?" Als eerste kreeg De Velde Harsenhorst de microfoon van Payer. Zij wees Christiaens aan als winnaar. De general manager van het Hilton Hotel Amsterdam stelde dezelfde vraag aan Christiaens die op haar beurt De Velde Harsenhorst als winnaar zag. Toen de vraag tenslotte aan Hilbrants werd gesteld zei deze stellig: "Nu die andere twee al een paar keer genoemd zijn, kies ik maar voor mezelf als winnaar." Een aanmoedigende lach vanuit de zaal viel Hilbrants deel.


De juryleden op de voorgrond, op het ereschavot wordt een klein feestje gevierd

Juryleden
De jury voor de wedstrijd tot meest gastvrije receptioniste van het jaar bestond naast Payer uit Marielle Schoemaker, hoofdredacteur van Special Bite en Paul Udo, bestuurslid van het Gastvrijheidsgilde.

:mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20horecava%20nieuwsbericht&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20horecava%20nieuwsitem%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/parkhotel-horst-heeft-meest-gastvrije-receptionist/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: