Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

21 januari 2021 | Redactie

Op 19 januari reikte Booking.com 10.408 Traveller Review Awards voor 2021 in Nederland uit, die op basis van miljoenen klantrecensies zijn toegekend. Met de Awards zet Booking.com partners uit 220 landen en gebieden wereldwijd in het zonnetje, die de reiservaring van reizigers meer gedenkwaardig maakten. Ongeacht of deze reizigers een verblijf, huurauto of luchthaventaxi boekten. De diversiteit en verdeling van de winnaars in de negende editie van de Awards bewijst de toewijding en veerkracht van de partners van Booking.com. Zij slaagden erin om in een jaar waarin de reisbranche grote uitdagingen kende, geweldige reiservaringen te bieden aan mensen in elke uithoek van de wereld.

"Hoewel we steeds minder gingen reizen, betekende elke reis voor reizigers meer dan ooit tevoren. Daarom is het extra belangrijk om de uitstekende service te vieren die de Traveller Review Award winnaars gedurende een jaar als geen ander hebben laten zien", aldus Arjan Dijk, SVP en Chief Marketing Officer bij Booking.com. “In onze missie om het voor iedereen makkelijker te maken om de wereld te ervaren, spelen onze partners een enorm belangrijke rol in het leveren van geweldige ervaringen aan reizigers. Met hun vasthoudendheid, partnerschap en passie kunnen we samen het idee van reizen opnieuw opbouwen en steeds meer reizigers helpen om onze prachtige wereld in de komende tijd te herontdekken.”

Met het grote aantal winnaars onthult Booking.com de belangrijkste kenmerken van een geweldig verblijf, de meest gastvrije plekken in Nederland en in de rest van de wereld, en het ongelooflijke gevarieerde aanbod van partners die met trots een Traveller Review Award 2021 kunnen tonen.

Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

De toekenning van de Booking.com Traveller Review Awards 2021 geeft inzicht in de voorkeuren van reizigers gedurende het afgelopen jaar. Zo zien we dat Nederlandse reizigers het personeel het meest waarderen bij het beoordelen van de bekroonde accommodaties op het platform, gevolgd door hygiëne en de locatie. Deze voorkeuren komen overeen met de wereldwijde trends. Nu consumenten zich steeds meer bewust zijn van gezondheid en hygiëne, was de gemiddelde hygiënescore onder de winnaars 17% hoger dan de gemiddelde hygiënescore voor niet-winnaars. Dit toont aan dat dit een onderscheidende factor kan zijn voor een betere gastvrijheid.

De meest gastvrije plekken van 2021 in Nederland

Uit recent onderzoek van Booking.com blijkt dat bijna een derde (32%) van de Nederlanders in 2020 een stedentrip heeft gemaakt en dat 32% van de Nederlanders in 2020 meer in eigen land reisden dan in 2019. Op basis van klantbeoordelingen, onthult Booking.com wat de meest gastvrije plekken in Nederland zijn. Deze geweldige bestemmingen zijn te vinden in alle uithoeken van het land. Bijvoorbeeld uitstapjes naar het strand en de natuur, maar ook kleine en middelgrote steden met een mooi cultureel aanbod.

Harlingen meest gastvrij

Harlingen staat bovenaan de lijst met het hoogste percentage van accommodaties die in aanmerking komen voor een Award, gevolgd door Middelburg, Den Burg, Delft, Noordwijk aan Zee, Maastricht, Zandvoort, Valkenburg, Nijmegen en Leeuwarden.* De meest onderscheiden accommodatietypes in Nederland voor 2021 zijn bed & breakfasts, appartementen, vakantiehuizen, hotels en chalets. Booking.com is trots om zoveel unieke verblijfservaringen te bieden waarbij reizigers hoogstaande gastvrijheid kunnen ervaren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Hotelketens
Erwin M. Bruyn wordt Country Manager bij Deutsche Hospitality

Deutsche Hospitality herstructureert haar merkenportfolio. In de toekomst wordt het traditionele merk Steigenberger Hotels & Resorts gecombineerd met het lifestyle merk Jaz in the City om samen het nieuwe 'upscale' segment te vormen. Hierdoor wordt het mogelijk om gezamenlijke synergi&eu ...

Achtergronden
14 jaar geleden in Hospitality Management; Robert Kranenborg

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2007. Een interview met Robert Kranenborgh. In 2007 chef van het met e ...

De stelling van de maand: 2022 wordt nog uitdagender dan 2021

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De tweede stelling luidt ...

Internationaal
Edition Hotels opent 8 hotels wereldwijd

Edition Hotels kondigt haar verdere internationale uitbreiding aan richting eind 2022, met de geplande opening van acht nieuwe accommodaties verspreid over drie continenten. Onder de nieuwe openingen bevinden zich locaties in Rome, Madrid, Dubai, Reykjavik, Tampa, Doha, Mexico's Riviera Maya ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Economie Interview Ewout Hoogendoorn
BORON investeert: 10.000 bedden op 30 locaties

In een tijd dat de hotellerie gebukt gaat onder de gevolgen van het coronavirus, maakt BORON - de investeringsmaatschappij van de familie J.A. Fentener van Vlissingen (oprichter BCD Travel) - bekend flink te investeren in de hotellerie. De plannen liegen er niet om: 10.000 bedden op minimaal der ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: