The Slaak Rotterdam strak beveiligd

23 september 2020 | Redactie

The Slaak Rotterdam is gevestigd in een oud monumentaal pand waar vroeger Rotterdam’s grootste krant “Het Vrije Volk” gehuisvest was. Na een flinke verbouwing opende het hotel in 2019 haar deuren met alle glorie en sfeer die ook op het hoogtepunt midden jaren 50 daar aanwezig was. The Slaak Rotterdam richt zich op gasten tussen de 40 en 60 jaar oud die luxe kunnen waarderen. Het hotel is kleinschalig opgezet in jaren 50 stijl en heeft persoonlijke service hoog in het vaandel staan.

Bij een nieuwe locatie voor een hotel hoort ook een modern beveiligingssysteem. Melle van Uden is als general manager voor diverse aspecten van de operaties binnen het hotel verantwoordelijk. Zo is hij ook eindverantwoordelijk voor de beveiliging. Al snel was hij met Bert-Jan Evers, sales en marketing manager bij Sbit Hospitality ICT Services (vanaf nu afgekort naar Sbit), in gesprek voor de oplevering van een camerabeveiligingssysteem. Het is namelijk Sbit dat voor The Slaak Rotterdam, na eerdere goede ervaringen bij zusterhotel Hotel Nassau Breda, alle IT zaken van A tot Z uit handen neemt. En dat allemaal op basis van een 24/7 dienstverlening.

De belangrijkste doelstelling voor het implementeren van het camerasysteem is de veiligheid van de gast en de werknemers. Dit zijn key values voor Marriot International, waar The Slaak Rotterdam als onderdeel van Odyssey Hotel Group, onder valt. Het systeem dient allereest ter afschrikking. “Veel incidenten kunnen al voorkomen worden doordat er zichtbaar camera’s in het hotel aanwezig zijn”, aldus Melle. “Ten tweede is het belangrijk dat alle bewegingen gemonitord kunnen worden, zowel live als opgenomen beeld. Tot slot is een mooi bijkomend effect van een camerasysteem dat de lokale veiligheid erop vooruit gaat. Mocht er op straat voor het hotel een incident zijn dan kan de politie indien gevraagd beeld raadplegen”.

Al snel was duidelijk dat Sbit het systeem ging opleveren. Dat één specialist verantwoordelijk is voor de diverse op het netwerk aangesloten apparatuur en dat 24/7 kan monitoren, ziet Melle als een groot voordeel: “Zo zie je dat in de bouwfase van het hotel er toch nog wel eens verschuivingen waren in het oorspronkelijke ontwerp. Kassa’s van het restaurant die toch op een andere plek kwamen, met weer gevolgen voor bekabeling en de plaatsing van bijvoorbeeld routers en camera’s. Sbit biedt de expertise en flexibiliteit die nodig waren en heeft gezorgd dat alle losse componenten nu als één geheel werken en beheerd kunnen worden”.

Er is vooraf goed overleg geweest over de vereisten van het systeem. Belangrijke functionaliteiten die Melle zocht:              

Beelden terugkijken met verschillende apparaten

Rotatie van beelden in de control room

Goed beeld in het donker

Snel beeld schakelen als het licht wordt

Sbit selecteerde op basis van deze criteria Hikvision camera’s uit de Colorvu serie.

Bert-Jan Evers van Sbit vult aan: “Wij werken al weer enige tijd met de camera’s van Hikvision. Zij bieden een breed portfolio met innovatieve producten. De Colorvu serie is daar een mooi voorbeeld van. Deze camera’s kunnen zelfs in het donker nog opnames met kleurenbeeld maken. Echt ongeëvenaard. Voor de situatie bij The Slaak ideaal omdat op diverse plekken in het hotel weinig aanvullend licht beschikbaar is”. Eerdere ervaringen met camerasystemen hebben Melle doen leren dat er vaak toch wel beperkingen waren. Bij het opgeleverde systeem van Hikvision ervaart hij dat niet. Op alle vlakken voldoet het aan de gestelde eisen zodat bij incidenten altijd goede opnames geraadpleegd kunnen worden. Melle: “Ons hotel staat voor persoonlijke, 24/7 service. Sbit Hospitality ICT Services past daar perfect in. Samen willen we en kunnen we verder groeien. Deze samenwerking maakt voor ons de cirkel rond”.

Over Sbit Hospitality Services

Sbit levert slimme digitale producten en diensten voor alle aspecten van ICT binnen een hotel zodat de meest optimale Guest Journey door de hotel manager gerealiseerd kan worden. De dienstverlening van Sbit betreft onder andere wifi, telefonie, hotel tv, digital signage, werkplek(beheer), clouddiensten, netwerk(beheer), cybersecurity en camerabeveiliging.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok bij instemming Kamer van kracht; bezorgen mag

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteert het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. Als de Kamer het besluit steunt, wordt de avondklok ingevoerd. De avon ...

Ondernemen
Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

De Hotel Website of the Year verkiezing 2021 zit erop. Tijdens een feestelijke, online ceremonie werd op 14 januari jl. de winnaar bekendgemaakt: Max Brown Hotels heeft de eer om deze titel een jaar lang te mogen voeren. Een fantastische prestatie. Wat kunnen we leren van de winnende website en de a ...

Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Akkoord!  

Naast Van der Valk met een dikke 700 miljoen euro omzet en Fletcher met 285 miljoen omzet in 2019, zijn er nog een stuk of vijf echt Nederlandse ketens over (Westcord, Eden, Bastion, Inntel, Amrâth en Postillion) met een gezamenlijke omzet van zo’n 430 miljoen in 2018 en vast wel meer in ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 1)

Robots kunnen steeds meer horecataken uitvoeren, zo schreef Marthijn van Oostveen in september 2019 op deze website. Anderhalf jaar daarvoor drukte Stef Driessen hoteliers al op het hart dat ze snel moesten anticiperen op de opkomst van voice assistants zoals Siri en Cortana. Toch zijn er in Ned ...

Park Boswijk zoekt een ondernemende general manager

Park Boswijk ligt in een parkachtige omgeving in midden-Nederland en bestaat uit een wooncomplex met 364 appartementen en ongeveer 500 bewoners. Voor bewoners biedt Park Boswijk tal van voorzieningen waar ze gebruik van kunnen maken. Zoals een terras met uitzicht op de parkachtige tuin met twee vijv ...

30 jaar Hospitality Management
11 jaar geleden in Hospitality Management: Chris Luken

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week Fletcher-oprichter Chris Luken. In 2010 sprak Hospitality Management met de 'self- ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: