The Slaak Rotterdam strak beveiligd

23 september 2020 | Redactie

The Slaak Rotterdam is gevestigd in een oud monumentaal pand waar vroeger Rotterdam’s grootste krant “Het Vrije Volk” gehuisvest was. Na een flinke verbouwing opende het hotel in 2019 haar deuren met alle glorie en sfeer die ook op het hoogtepunt midden jaren 50 daar aanwezig was. The Slaak Rotterdam richt zich op gasten tussen de 40 en 60 jaar oud die luxe kunnen waarderen. Het hotel is kleinschalig opgezet in jaren 50 stijl en heeft persoonlijke service hoog in het vaandel staan.

Bij een nieuwe locatie voor een hotel hoort ook een modern beveiligingssysteem. Melle van Uden is als general manager voor diverse aspecten van de operaties binnen het hotel verantwoordelijk. Zo is hij ook eindverantwoordelijk voor de beveiliging. Al snel was hij met Bert-Jan Evers, sales en marketing manager bij Sbit Hospitality ICT Services (vanaf nu afgekort naar Sbit), in gesprek voor de oplevering van een camerabeveiligingssysteem. Het is namelijk Sbit dat voor The Slaak Rotterdam, na eerdere goede ervaringen bij zusterhotel Hotel Nassau Breda, alle IT zaken van A tot Z uit handen neemt. En dat allemaal op basis van een 24/7 dienstverlening.

De belangrijkste doelstelling voor het implementeren van het camerasysteem is de veiligheid van de gast en de werknemers. Dit zijn key values voor Marriot International, waar The Slaak Rotterdam als onderdeel van Odyssey Hotel Group, onder valt. Het systeem dient allereest ter afschrikking. “Veel incidenten kunnen al voorkomen worden doordat er zichtbaar camera’s in het hotel aanwezig zijn”, aldus Melle. “Ten tweede is het belangrijk dat alle bewegingen gemonitord kunnen worden, zowel live als opgenomen beeld. Tot slot is een mooi bijkomend effect van een camerasysteem dat de lokale veiligheid erop vooruit gaat. Mocht er op straat voor het hotel een incident zijn dan kan de politie indien gevraagd beeld raadplegen”.

Al snel was duidelijk dat Sbit het systeem ging opleveren. Dat één specialist verantwoordelijk is voor de diverse op het netwerk aangesloten apparatuur en dat 24/7 kan monitoren, ziet Melle als een groot voordeel: “Zo zie je dat in de bouwfase van het hotel er toch nog wel eens verschuivingen waren in het oorspronkelijke ontwerp. Kassa’s van het restaurant die toch op een andere plek kwamen, met weer gevolgen voor bekabeling en de plaatsing van bijvoorbeeld routers en camera’s. Sbit biedt de expertise en flexibiliteit die nodig waren en heeft gezorgd dat alle losse componenten nu als één geheel werken en beheerd kunnen worden”.

Er is vooraf goed overleg geweest over de vereisten van het systeem. Belangrijke functionaliteiten die Melle zocht:              

Beelden terugkijken met verschillende apparaten

Rotatie van beelden in de control room

Goed beeld in het donker

Snel beeld schakelen als het licht wordt

Sbit selecteerde op basis van deze criteria Hikvision camera’s uit de Colorvu serie.

Bert-Jan Evers van Sbit vult aan: “Wij werken al weer enige tijd met de camera’s van Hikvision. Zij bieden een breed portfolio met innovatieve producten. De Colorvu serie is daar een mooi voorbeeld van. Deze camera’s kunnen zelfs in het donker nog opnames met kleurenbeeld maken. Echt ongeëvenaard. Voor de situatie bij The Slaak ideaal omdat op diverse plekken in het hotel weinig aanvullend licht beschikbaar is”. Eerdere ervaringen met camerasystemen hebben Melle doen leren dat er vaak toch wel beperkingen waren. Bij het opgeleverde systeem van Hikvision ervaart hij dat niet. Op alle vlakken voldoet het aan de gestelde eisen zodat bij incidenten altijd goede opnames geraadpleegd kunnen worden. Melle: “Ons hotel staat voor persoonlijke, 24/7 service. Sbit Hospitality ICT Services past daar perfect in. Samen willen we en kunnen we verder groeien. Deze samenwerking maakt voor ons de cirkel rond”.

Over Sbit Hospitality Services

Sbit levert slimme digitale producten en diensten voor alle aspecten van ICT binnen een hotel zodat de meest optimale Guest Journey door de hotel manager gerealiseerd kan worden. De dienstverlening van Sbit betreft onder andere wifi, telefonie, hotel tv, digital signage, werkplek(beheer), clouddiensten, netwerk(beheer), cybersecurity en camerabeveiliging.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies. Dit meldt de NOS op basis van verklaringen van Haagse ingewijden. De maatregel zal deel uitmaken van het derde st ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ook in hotels geen alcohol meer na 20.00 uur

In bars en restaurants van hotels mag vanaf vanavond 20.00 uur geen alcohol meer worden geserveerd. Ook niet via roomservice. Hiermee trekt het kabinet de lijn met het verbod op de verkoop van alcohol in winkels tussen 20.00 en 07.00 uur door. In winkels is dat sinds vorige week woensdag niet meer t ...

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 4

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 4 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Let je extra op de kwaliteit van de bouw van een hotel? ...

Columns
Column Ewout Hoogendoorn: Het nut van data is nul

‘72 procent van de grotere ondernemingen is er nog niet in geslaagd om een datagedreven cultuur te creëren. Dat getal zal onder MKB-bedrijven nog veel hoger uitvallen’. Veel bedrijven investeren erin, maar zijn dus niet niet in staat een cultuurverandering tot stand te brengen. Hoe ...

Opening Internationaal
Ruby Hotels: een derde hotel in Londen én uitbreiding in Wenen

Ruby Hotels heeft vertrouwen in de toekomst. Ondanks de huidige uitdagende tijd waarin ook deze hotelgroep hard geraakt wordt door de gevolgen van Covid-19, wordt er nog steeds uitgebreid. Zowel in het openen van nieuwe hotels als in het uitbreiden van bestaande. Meet Ruby Zoe! Na de succesvol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: