The Slaak Rotterdam strak beveiligd

23 september 2020 | Redactie

The Slaak Rotterdam is gevestigd in een oud monumentaal pand waar vroeger Rotterdam’s grootste krant “Het Vrije Volk” gehuisvest was. Na een flinke verbouwing opende het hotel in 2019 haar deuren met alle glorie en sfeer die ook op het hoogtepunt midden jaren 50 daar aanwezig was. The Slaak Rotterdam richt zich op gasten tussen de 40 en 60 jaar oud die luxe kunnen waarderen. Het hotel is kleinschalig opgezet in jaren 50 stijl en heeft persoonlijke service hoog in het vaandel staan.

Bij een nieuwe locatie voor een hotel hoort ook een modern beveiligingssysteem. Melle van Uden is als general manager voor diverse aspecten van de operaties binnen het hotel verantwoordelijk. Zo is hij ook eindverantwoordelijk voor de beveiliging. Al snel was hij met Bert-Jan Evers, sales en marketing manager bij Sbit Hospitality ICT Services (vanaf nu afgekort naar Sbit), in gesprek voor de oplevering van een camerabeveiligingssysteem. Het is namelijk Sbit dat voor The Slaak Rotterdam, na eerdere goede ervaringen bij zusterhotel Hotel Nassau Breda, alle IT zaken van A tot Z uit handen neemt. En dat allemaal op basis van een 24/7 dienstverlening.

De belangrijkste doelstelling voor het implementeren van het camerasysteem is de veiligheid van de gast en de werknemers. Dit zijn key values voor Marriot International, waar The Slaak Rotterdam als onderdeel van Odyssey Hotel Group, onder valt. Het systeem dient allereest ter afschrikking. “Veel incidenten kunnen al voorkomen worden doordat er zichtbaar camera’s in het hotel aanwezig zijn”, aldus Melle. “Ten tweede is het belangrijk dat alle bewegingen gemonitord kunnen worden, zowel live als opgenomen beeld. Tot slot is een mooi bijkomend effect van een camerasysteem dat de lokale veiligheid erop vooruit gaat. Mocht er op straat voor het hotel een incident zijn dan kan de politie indien gevraagd beeld raadplegen”.

Al snel was duidelijk dat Sbit het systeem ging opleveren. Dat één specialist verantwoordelijk is voor de diverse op het netwerk aangesloten apparatuur en dat 24/7 kan monitoren, ziet Melle als een groot voordeel: “Zo zie je dat in de bouwfase van het hotel er toch nog wel eens verschuivingen waren in het oorspronkelijke ontwerp. Kassa’s van het restaurant die toch op een andere plek kwamen, met weer gevolgen voor bekabeling en de plaatsing van bijvoorbeeld routers en camera’s. Sbit biedt de expertise en flexibiliteit die nodig waren en heeft gezorgd dat alle losse componenten nu als één geheel werken en beheerd kunnen worden”.

Er is vooraf goed overleg geweest over de vereisten van het systeem. Belangrijke functionaliteiten die Melle zocht:              

Beelden terugkijken met verschillende apparaten

Rotatie van beelden in de control room

Goed beeld in het donker

Snel beeld schakelen als het licht wordt

Sbit selecteerde op basis van deze criteria Hikvision camera’s uit de Colorvu serie.

Bert-Jan Evers van Sbit vult aan: “Wij werken al weer enige tijd met de camera’s van Hikvision. Zij bieden een breed portfolio met innovatieve producten. De Colorvu serie is daar een mooi voorbeeld van. Deze camera’s kunnen zelfs in het donker nog opnames met kleurenbeeld maken. Echt ongeëvenaard. Voor de situatie bij The Slaak ideaal omdat op diverse plekken in het hotel weinig aanvullend licht beschikbaar is”. Eerdere ervaringen met camerasystemen hebben Melle doen leren dat er vaak toch wel beperkingen waren. Bij het opgeleverde systeem van Hikvision ervaart hij dat niet. Op alle vlakken voldoet het aan de gestelde eisen zodat bij incidenten altijd goede opnames geraadpleegd kunnen worden. Melle: “Ons hotel staat voor persoonlijke, 24/7 service. Sbit Hospitality ICT Services past daar perfect in. Samen willen we en kunnen we verder groeien. Deze samenwerking maakt voor ons de cirkel rond”.

Over Sbit Hospitality Services

Sbit levert slimme digitale producten en diensten voor alle aspecten van ICT binnen een hotel zodat de meest optimale Guest Journey door de hotel manager gerealiseerd kan worden. De dienstverlening van Sbit betreft onder andere wifi, telefonie, hotel tv, digital signage, werkplek(beheer), clouddiensten, netwerk(beheer), cybersecurity en camerabeveiliging.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

David Bakker
Column: lang leve Leeuwarden

In 2018 was Leeuwarden, samen met Valletta (Malta), de Culturele Hoofdstad van Europa. De hotels puilden uit, bedden waren niet meer te boeken en provincie Friesland profiteerde mee. Eindstand: 5,4 miljoen bezoekers voor Friesland in 2018. In het bidbook werd uitgegaan van 4 miljoen bezoeken aan ...

Internationaal
a&o breidt uit naar het Verenigd Koninkrijk

Vanaf 1 juli heet a&o Hostels haar gasten ook in Edinburgh welkom. Het eerste hostel in het Verenigd Koninkrijk van Europa’s grootste budget hostelketen biedt 131 kamers en 610 bedden. Het is centraal gelegen in de oude binnenstad van de Schotse hoofdstad. Voor oprichter en CEO Oliver Wint ...

Stelling van de maand mei: De overheid loodst de hotellerie goed door de coronacrisis

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De stelling van de maand ...

Achtergronden Interview
12 jaar geleden in Hospitality Management: Caro van Eekelen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2009. In de zomer van 2009 werd Caro van Eekelen aangesteld als managi ...

Interview
Mens, Bedrijf & Visie: Ricardo Eshuis (SVH)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Branded Content
Hotelgasten in 2021 willen gemak en ultiem relaxen 

In veel branches laat de huidige pandemie zijn sporen achter: ‘het oude normaal, het nieuwe normaal’… Eén ding is zeker: de veranderingen en verschuivingen zijn nog iedere dag voelbaar. Zo ook in de wereld van de hotelier. Voorheen was een hotelbezoek veelal verbonden aan h ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: