Tulip Inn Amsterdam Airport opent haar deuren

15 november 2016 | Thijs Jacobs

Vanaf gisteren is het gloednieuwe Tulip Inn Amsterdam Airport officieel open. Het voormalig kantoorpand aan de Piet Guilonardweg 3 te Schiphol-Oost werd de afgelopen tien maanden geheel duurzaam getransformeerd tot een hip en groen hotel met 143 kamers.

Het  hotel komt voort uit een overeenkomst tussen investeringsmaatschappij PingProperties en Louvre Hotels Group (LHG).  Bekijk hier: https://vimeo.com/191470758 de sneak preview van vorige week, waarbij genodigden al kennis konden maken met dit bijzondere hotel middels komische theateracts en swingende muziek.

Groene oase op Schiphol
Binnen de samenwerking kreeg PingProperties met het hotellabel ‘Tulip inn’ de ruimte - binnen de omschreven brand standards - zelf invulling te geven aan een concept, doelgroep en uitstraling. Hierbij is gekozen om het hotel in te richten vanuit een uniek interieur- en belevingsconcept. Een trendy en duurzaam businesshotel dat haar gasten een luxe verblijf tegen een toegankelijke prijs biedt. De hotelkamers zijn uitgerust met comfortabele Auping bedden en verzorgingsproducten van Rituals maar ook de rest van het hotel is voorzien van alle denkbare gemakken als razendsnelle Wi-Fi, gratis shuttle service en gasten kunnen 24/7 terecht voor eten en drinken.

Michael Spetter - verantwoordelijk binnen Louvre Hotels Group Benelux voor alle management en franchise hotels - is ontzettend blij met het nieuwe hotel. “Dit is een zeer belangrijke uitbreiding voor Golden Tulip. Vanwege de locatie is het voor zowel (inter)nationale Leisure en zakelijke gasten van Golden Tulip een aanwinst. Bovendien is dit het tweede Tulip Inn hotel in Nederland waarbij Louvre Hotels Group zelf verantwoordelijk is voor het management“.

PingProperties exlpoiteert het hotel en Louvre Hotels Group neem het management voor haar rekening. Deze ontwikkeling past uitstekend bij de strategie van Louvre Hotels Group om de vertegenwoordiging in de grote steden en op luchthavens te vergroten.

Optimale Ligging
Het hotel ligt zeer gunstig gelegen langs de A9, vlak tegen Schiphol en Amsterdam aan. Met de gratis elektrische shuttle service is de gast binnen vijftien minuten op de luchthaven en met de trein binnen 12 minuten in het centrum van Amsterdam. Verder heeft het hotel 65 parkeerplekken op eigen terrein en beschikt het over diverse hotelfietsen waarmee de gasten bijvoorbeeld naar het naastgelegen Amsterdamse Bos kunnen gaan.

Green Key Gold
Het Tulip Inn Amsterdam Airport voert een Green Key Label, het internationale keurmerk voor duurzame bedrijven in de recreatie- en vrijetijdsbranche. Bedrijven met een Green Key keurmerk doen er alles aan om het milieu te sparen, zonder dat hun gasten inleveren op comfort en kwaliteit. Zij gaan daarbij een stap verder dan de normale wet- en regelgeving vereist. Het Gold label is het hoogst haalbare.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: