Twee hotels in Nederland te koop aangeboden

7 augustus 2019 | Thijs Jacobs

Gespecialiseerd adviseur van bedrijfspanden Christie & Co heeft twee merkhotels in Nederland op de markt gezet als onderdeel van een bredere Pan-Europese groep van acht hotels, uit naam van toonaangevend Europees exploitant Louvre Hotels Group.

Het Campanile Leeuwarden en het Campanile Zevenaar hotel zullen na voltooiing van de vereiste herpositionering opereren onder het merk Louvre Hotels Group’s Kyriad Direct.

Het Campanile Leeuwarden heeft 49 kamers en ligt aan de rand van het stadscentrum van Goutum, vlak bij het schilderachtige Van Harinxmakanaal. Doordat het zo dicht bij het stadshart ligt en goed is aangesloten op het wegennetwerk, trekt het hotel vakantiegangers aan en biedt  een ideale uitvalsbasis voor een verkenning van de regio Leeuwarden.

Het Campanile Zevenaar heeft 53 kamers en ligt tussen Arnhem en de grens met Duitsland. Deze zeer goed bereikbare locatie is ideaal voor reizigers op doorreis en ligt net voorbij de A12, die rechtstreeks is verbonden met Arnhem, Utrecht en de Duitse stad Emmerich, evenals de twee nationale parken Veluwezoom en Hoge Veluwe.

Beide hotels hebben bar- en restaurantfaciliteiten, evenals vergaderruimtes. Daardoor kunnen ze voor extra opbrengst zorgen en hebben ze het potentieel voor verdere ontwikkeling.

Mattes Thäsler, Senior Consultant bij Christie & Co zegt: “Wij zijn zeer verheugd het Campanile Leeuwarden en het Campanile Zevenaar op de markt te zetten als onderdeel van een zeer interessant Pan-Europees portfolio. Beide hotels zijn uitstekend gelegen, waardoor ze voor zowel zakelijke reizigers als vakantiegangers aantrekkelijk zijn, en bieden aanzienlijk potentieel voor verdere uitbreiding. Wij gaan ervan uit dat beide hotels een groot aantal kopers zullen trekken, zoals ervaren hoteliers en mensen die in hotels investeren om op de Nederlandse hotelmarkt te komen of hun aanwezigheid daar verder uit te breiden.”

“Met meer dan 20.000 studenten en heel veel culturele en recreatieve bezienswaardigheden, waaronder de handelsbeurs van Leeuwarden, is Leeuwarden een populaire hotelmarkt, die aanzienlijk geprofiteerd heeft van de benoeming tot ‘Europese Culturele Hoofdstad’ in 2018. Dit zal ook een blijvend positief effect hebben op het hotel en de zakelijke mogelijkheden voor investeerders in de toekomst.”

“Zevenaar heeft een sterke locatie in de buurt van de Duitse grens en belangrijke Nederlandse steden, waardoor het aantrekkelijk is voor exploitanten die graag hun portfolio willen uitbreiden.”

Het Campanile Leeuwarden en het Campanile Zevenaar zijn beide beschikbaar met eigen grond en onderhevig aan een verkoop en franchise. Christie & Co verwelkomt een bod op individuele activa, op een subgroep of op het gehele portfolio.

Klik hier voor meer informatie over de verkoop van de merkhotels. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: