Twee hotels winnen de felbegeerde titel Hotel of the Year 2019

16 december 2019 | Thijs Jacobs

Louvre Hotels Group maakte afgelopen vrijdag 13 december de winnaars van de jaarlijkse Hotel of the Year verkiezing bekend. Dit jaar gaat het 4-sterren hotel Golden Tulip Noordwijk Beach er met de titel van ‘Hotel of the Year’ vandoor, net als Tulip Inn Eindhoven Airport. Alle Golden Tulip hotels in de Benelux werden beoordeeld op diverse aspecten zoals klantcontact, uitstraling en service en elk jaar wint 1 Golden Tulip en 1 Tulip Inn hotel deze titel. 

Het jaarlijkse Quality Assurance programma van Golden Tulip wordt uitgevoerd door het in Londen gevestigde onafhankelijke BDRC (Business Development Research Consultants). De inspectie bestaat uit een zogenaamd ‘Mystery Guest’ verblijf waarbij uitvoerig gecontroleerd wordt op aspecten als hygiëne, gastvrijheid en merkbeleving. Golden Tulip Noordwijk Beach en Tulip Inn Eindhoven Airport behaalden beide de hoogste gemiddelde score in de Benelux.

Golden Tulip Competenties       

De Golden Tulip hotels werden ook beoordeeld op een aantal nieuwe categorieën die aantonen in hoeverre het hotel de nieuwe merkstrategie van Golden Tulip heeft geïmplementeerd. Hierbij gaat het niet alleen om de uitstraling van het hotel zoals inrichting en het gebruik van de nieuwe huisstijl, maar ook om de omgang met de gasten.

Golden Tulip Noordwijk Beach

Voor de eerste keer wordt Golden Tulip Noordwijk Beach beloond met de ‘Hotel of the Year’ titel. Leontine Groenendijk, Hotel General Manager is ontzettend blij en trots op haar medewerkers: “Hospitality staat erg hoog in het vaandel, dan voelt het extra goed om deze titel in ontvangst te nemen. Ik ben erg trots dat we samen met het team deze prestatie hebben geleverd en kijken er naar uit om de titel eer aan te doen en onze  gasten te laten genieten van de gastvrijheid en de service die we bieden. Het hotel zit momenteel nog volop in de ontwikkeling, in januari gaan we de hele eerste verdieping verbouwen, dus het wordt nog mooier!”

Golden Tulip Noordwijk Beach is een 4-sterren hotel gelegen aan de boulevard van Noordwijk. Het hotel is met zijn warme en persoonlijke service de perfecte uitvalbasis om te genieten van de Nederlandse kust. Met de wellness faciliteiten die het hotel biedt kunnen de gasten zich de hele dag ontspannen. Het hotel heeft 83 kamers, uiteenlopend van knusse torenkamers tot fantastische kamers met zeezicht. Het restaurant biedt een panoramisch uitzicht op de boulevard aan zee en de duinen waar de chef-koks internationale, seizoensgebonden gerechten bereiden. Voor meer informatie zie: https://noordwijk-beach.goldentulip.com/nl-nl

Nieuwe merkstrategie  

Playtime Anytime is de internationale invulling van de richting die Golden Tulip is ingeslagen om in te spelen op de veranderende wensen van de hotelgast. Deze nieuwe strategie bestaat o.a. uit een vernieuwde uitstraling en wordt ook in de Benelux hotels in de komende jaren geïmplementeerd. ‘Playtime. Anytime.’ staat voor het bieden van een bijzondere beleving wanneer gasten in de hotels verblijven. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview
Interview met Joachim de Looij, algemeen directeur BUNK hotels

Na een snelle oversteek met de pont over het IJ en wandeling door de Van der Pekbuurt, zijn we in Amsterdam-Noord. Joachim de Looij algemeen directeur van BUNK hotels, neemt ons direct mee naar het magische hart van de kerk. ‘Verwonderen en verbinden' dat is waar het over gaat bij BUNK. En...

Achtergronden Internationaal
Coronavirus: checklist en veelgestelde ondernemersvragen. Wie betaalt de rekening?

Het coronavirus komt steeds dichterbij, maar wat is de impact op de logiesverstrekkers in ons land? Het RIVM en KHN hebben de meest gestelde vragen en antwoorden over het coronavirus op een rij gezet, waarbij ook wordt gekeken naar de impact van de verspreiding van het virus op jouw onderneming. We ...

Achtergronden Internationaal
Coronavirus laat diepe wonden achter bij hotels in Hongkong

Hoteliers in Hongkong voelen zich in de steek gelaten door hun overheid. De recente uitbraak van het coronavirus heeft de hotellerie in de stad diep getroffen: terwijl er vorig jaar in februari 90.000 nachtelijke bezoekers werden geregistreerd, is dat aantal nu gedaald naar 3.000. De overheid heeft ...

Achtergronden Tech
Reissector: Google wordt nu echt een maatje te groot

Ruim dertig bedrijven uit de reissector dienen een klacht tegen Google in bij de Europese Commissie. Google geeft namelijk de resultaten uit de eigen zoekmachine voorrang op het aanbod van reisbedrijven, zo meldt de Financial Times. Met andere woorden: als je googelt naar een hotel in Praag, dan zie...

Interview
"Een ode aan de natuur waarin concept, interieurontwerp en gastbeleving tot één uniek verhaal samensmelten"

Ontwerpen vanuit een hospitality perspectief met de natuur als leidraad Interview met Ruud Belmans van WeWantMore en Steven Verrept van Château de Vignée over de transformatie van een 400 jaar oud kasteel naar een unieke gastbeleving in het topsegment van de Belgische Ardennen. Het k...

Personalia Internationaal
Stefan Dubbeling nieuwe directeur België en Nederland van de BWH Hotel Group

Stefan Dubbeling (48) start per 1 maart aanstaande als Regional Director België & Nederland voor de BWH Hotel Group. Hij volgt daarmee Wytze van den Berg op die, na ruim 14 jaar, aan de slag gaat als Managing Director EMEA voor WorldHotels Collections. In de rol van Regional Director wo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: