Twee hotels winnen de felbegeerde titel Hotel of the Year 2019

16 december 2019 | Thijs Jacobs

Louvre Hotels Group maakte afgelopen vrijdag 13 december de winnaars van de jaarlijkse Hotel of the Year verkiezing bekend. Dit jaar gaat het 4-sterren hotel Golden Tulip Noordwijk Beach er met de titel van ‘Hotel of the Year’ vandoor, net als Tulip Inn Eindhoven Airport. Alle Golden Tulip hotels in de Benelux werden beoordeeld op diverse aspecten zoals klantcontact, uitstraling en service en elk jaar wint 1 Golden Tulip en 1 Tulip Inn hotel deze titel. 

Het jaarlijkse Quality Assurance programma van Golden Tulip wordt uitgevoerd door het in Londen gevestigde onafhankelijke BDRC (Business Development Research Consultants). De inspectie bestaat uit een zogenaamd ‘Mystery Guest’ verblijf waarbij uitvoerig gecontroleerd wordt op aspecten als hygiëne, gastvrijheid en merkbeleving. Golden Tulip Noordwijk Beach en Tulip Inn Eindhoven Airport behaalden beide de hoogste gemiddelde score in de Benelux.

Golden Tulip Competenties       

De Golden Tulip hotels werden ook beoordeeld op een aantal nieuwe categorieën die aantonen in hoeverre het hotel de nieuwe merkstrategie van Golden Tulip heeft geïmplementeerd. Hierbij gaat het niet alleen om de uitstraling van het hotel zoals inrichting en het gebruik van de nieuwe huisstijl, maar ook om de omgang met de gasten.

Golden Tulip Noordwijk Beach

Voor de eerste keer wordt Golden Tulip Noordwijk Beach beloond met de ‘Hotel of the Year’ titel. Leontine Groenendijk, Hotel General Manager is ontzettend blij en trots op haar medewerkers: “Hospitality staat erg hoog in het vaandel, dan voelt het extra goed om deze titel in ontvangst te nemen. Ik ben erg trots dat we samen met het team deze prestatie hebben geleverd en kijken er naar uit om de titel eer aan te doen en onze  gasten te laten genieten van de gastvrijheid en de service die we bieden. Het hotel zit momenteel nog volop in de ontwikkeling, in januari gaan we de hele eerste verdieping verbouwen, dus het wordt nog mooier!”

Golden Tulip Noordwijk Beach is een 4-sterren hotel gelegen aan de boulevard van Noordwijk. Het hotel is met zijn warme en persoonlijke service de perfecte uitvalbasis om te genieten van de Nederlandse kust. Met de wellness faciliteiten die het hotel biedt kunnen de gasten zich de hele dag ontspannen. Het hotel heeft 83 kamers, uiteenlopend van knusse torenkamers tot fantastische kamers met zeezicht. Het restaurant biedt een panoramisch uitzicht op de boulevard aan zee en de duinen waar de chef-koks internationale, seizoensgebonden gerechten bereiden. Voor meer informatie zie: https://noordwijk-beach.goldentulip.com/nl-nl

Nieuwe merkstrategie  

Playtime Anytime is de internationale invulling van de richting die Golden Tulip is ingeslagen om in te spelen op de veranderende wensen van de hotelgast. Deze nieuwe strategie bestaat o.a. uit een vernieuwde uitstraling en wordt ook in de Benelux hotels in de komende jaren geïmplementeerd. ‘Playtime. Anytime.’ staat voor het bieden van een bijzondere beleving wanneer gasten in de hotels verblijven. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
“Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: