Twee nieuwe gm's bij Hilton

3 maart 2015 |
Twee nieuwe gm's bij Hilton<

Hilton heeft twee nieuwe general managers aangesteld. Jolijn Zeeuwen (1977) is benoemd tot general manager van Hilton Amsterdam Airport
Schiphol. De aankondiging volgt op de recente benoeming van Karin van den Berg (1974) als general manager van Hilton Rotterdam. Beide Nederlandse gm’s hebben al een lange staat van dienst bij Hilton in binnen- en buitenland.

Foto: Jolijn Zeeuwen (links) en Karin van den Berg

Arandelovic over de aanstellingen
Milan Arandelovic, area general manager Benelux Hilton Worldwide zegt daarover: "We zijn er heel blij mee dat Jolijn Zeeuwen terugkeert naar Schiphol. In de afgelopen jaren heeft zij een explosieve groei doorgemaakt, zowel in de breedte als in de diepte, en bewezen een getalenteerde manager te zijn. De opgedane kennis op het internationale speelveld in Den Haag zal een extra impuls geven aan de ontwikkeling van dit iconische hotel. We zijn ook verheugd over de terugkeer van Karin van den Berg naar Nederland, waarmee we een professional binnenhalen die haar sporen internationaal verdiend heeft en daardoor het hotel zowel in de Nederlandse markt als op het internationale platform kan positioneren."

Over Jolijn Zeeuwen
Jolijn Zeeuwen begon haar Hiltonloopbaan in 2000 bij Hilton Amsterdam en vervulde diverse functies bij Hilton Amsterdam Airport Schiphol voordat ze in februari 2011 tot hotel manager aldaar werd benoemd. Eind 2011 maakte ze de overstap naar het nieuwe Hilton The Hague als Hotel Manager, om nu in maart 2015 als general manager terug te keren op Schiphol. Daar wacht een geheel nieuwe uitdaging met de opening van het nieuwe Hilton Amsterdam Airport Schiphol, komend najaar. Jolijn Zeeuwen: "Ik zie het als mijn taak om bestaande en nieuwe relaties aan de nieuwbouw te binden en om de ervaren én nieuw te rekruteren medewerkers vertrouwd te maken met de inspirerende ‘3.0 werkomgeving’. Flexibiliteit is de sleutel om de verwachtingen van gasten te overtreffen. Ik kijk ernaar uit om samen met het team aan de slag te gaan en dit fantastische hotel op de kaart te zetten."

Over Karin van den Berg
Karin van den Berg startte haar Hiltonloopbaan in september 2001 op Hilton Schiphol met een internationaal revenue management project, waarna zij verschillende functies op dit gebied doorliep, tenslotte als senior director of Revenue Management Europe. Na een interim periode als hotel manager in Hilton Royal Parc Soestduinen gedurende 2009, werd zij pre-opening Hotel Manager van Hilton The Hague, dat zij succesvol naar de opening begeleidde in 2010. Vanaf januari 2012 was zij general manager van het eerste DoubleTree by Hilton in Zagreb, Kroatië. Karin van den Berg: "Het zindert in Hilton Rotterdam na de complete make-over en opening van Stadshal Bar & Restaurant twee jaar geleden. Met de komst van restaurant Joelia by Mario en cocktailbar HUGH is het aanbod voor onze gasten én voor de Rotterdammers verder toegenomen. Er liggen geweldige kansen om het potentieel aan mogelijkheden in en rond het hotel verder te ontwikkelen en ik zie uit naar de samenwerking met alle partijen.""

Meer lezen over Hiton? Klik hier!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: