Van der Valk hotel Gilze-Tilburg viert 45-jarig bestaan

4 oktober 2019 | Thijs Jacobs

Van der Valk hotel Gilze-Tilburg viert op 15 oktober aanstaande haar 45-jarig bestaan. Om dit heugelijke moment te vieren wordt een bijzonder kunstwerk onthuld door Toos van der Valk, tezamen met haar (achter)-kleinkinderen.

Het kunstwerk, gemaakt door beeldend kunstenaar Lothar Vigelandzoon, krijg een plek bij de entree van het hotel en is een knipoog naar de welbekende kers op de appelmoes. Vier generaties ‘Valken’ zijn aanwezig bij dit gedenkwaardige moment. Pionier van het Van der Valk concern, Gerrit van der Valk, knipte samen met zijn oudste zoon Ad 45 jaar geleden in het bijzijn van lokale hoogwaardigheidsbekleders het lintje door waarmee de opening van ‘Motel Gilze-Rijen’ ingeluid werd.

Meteen een groot succes

De vestiging die indertijd bekend stond als een ‘Valk-nieuwe-stijl’ werd meteen een groot succes en werd korte tijd na de bouw uitgebreid met meer kamers. In de decennia die volgden heeft het Motel, zoals het toen nog heette, haar positie verder versterkt en is uitgegroeid tot 4-sterrenhotel Gilze-Tilburg, het grootste hotel van Midden-Brabant.

Het hotel is toonaangevend in de regio met een grote capaciteit en breedheid aan faciliteiten. Zowel voor de zakelijk georiënteerde gast, als ook voor de leisure gast, waardoor het met recht de titel ‘Resorthotel’ mag dragen. Onder de bezielende leiding van Nick van der Valk, die enkele jaren geleden het stokje van zijn vader Ad overnam, heeft het hotel zich klaargemaakt voor de volgende era; reden om bij dit jubileum stil te staan.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: