Van hotelier naar veilingmeester voor goed doel

20 november 2018 | Thijs Jacobs

Maatschappelijk verantwoord ondernemen; al jaren een thema waarin vele organisaties investeren. Niet alleen draagt het bij aan een betere wereld, ook werkt het zeer positief voor de identiteit van organisatie en individuen. Hoe meer je deze identiteit weet te versterken, hoe meer je zelf gewaardeerd zult worden; een win-win spel dat de moeite waard is om te spelen, weten ze ook bij Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City.

Maatschappelijk verantwoord hotellierschap

Deze week zetten de sale afdelingen van Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City zich gezamenlijk in voor de Koninklijke Nederlandse Reddings Maatschappij (KNRM). Het doel is om zo veel mogelijk geld op te halen voor deze stichting. Dat doet ze middels de zgn. ‘Captains of Sales’: een battle tussen de sales van diverse organisaties. De deelname eraan is niet opgelegd vanuit de ACCOR groep, maar vanuit de medewerkers zelf. De hotelketen weet dat enthousiaste ambassadeurs zorgen voor de beste resultaten. Niet alleen in termen van blije medewerkers, maar ook in termen van trouwe gasten.

Medewerkers krijgen -dus- heel veel ruimte om kernthema’s van de hotelgroep optimaal tot bloei te laten komen. In dit geval is per vandaag een veiling opgezet om geld op te halen. 
En zo behaalt de KNRM succes door andere mensen een heldenrol te laten vervullen; door anderen mee te laten strijden voor een nobel doel. Net zoals de hotels haar gasten op een voetstuk plaatsen vanwege de bijdrage die zij leveren door te kiezen voor een maatschappelijk verantwoord hotel: dankzij jou, gast, wordt de wereld een beetje mooier. Gast blij, hotel blij.   
 

Eigen initiatieven, los van de keten, zorgen voor meer effect

Michelle den Braven, Sales Manager Meetings & Events bij Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City: “Accor heeft haar eigen duurzaamheidsprogramma: Planet 21. Hiermee zet zij zich in voor een positieve gastvrijheid. Met Planet 21 heeft de keten ambitieuze doelstellingen opgesteld tot 2020, waarbij de nadruk ligt op vier strategische punten: medewerkers bewust maken, klanten betrekken, samen met partners innoveren en samenwerken met lokale overheden. Accor heeft natuurlijk zelf super mooie acties, maar bovenal worden medewerkers gestimuleerd om zelf bewust bezig te zijn met duurzaamheid. Geertje en ik vonden dat de vier strategische punten mooi samen kwamen bij Captain of Sales, de wedstrijd van de KNRM waaraan wij meedoen om zoveel mogelijk geld binnen te halen. Daarnaast zijn er nog een paar mooie overeenkomsten tussen de KNRM en beide hotels: we zijn continu bezig met het helpen van mensen, gaan 24 uur per dag door en gaan beide tot het uiterste, zij het beide op een heel andere manier. Zelf sloegen we vooral ‘aan’ op de manier van geld inzamelen: deze is net even wat anders is dan ‘normaal’. Het is snel, innovatief en je wordt uitgedaagd om je creativiteit te gebruiken.”

Geertje de Jong, Sales Manager Corporate bij Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City, vult aan: “Het mooie van acties als deze is de enorme betrokkenheid van het team. Geen ‘opgelegde KPI’, maar een intrinsiek gemotiveerde actie die in lijn ligt met één van de kernthema’s van de organisatie. De spin-off daarvan is vele malen groter omdat niet alleen de zakelijke netwerken ingezet worden, maar ook de persoonlijke. Het bereik -en daarmee het effect- is dus vele malen groter.” 

Meer info over dit initiatief van Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City is te vinden op https://www.captainofsales.nl/novotel-mercure-amsterdam-city 
Op social is het team te vinden via #costeam16 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
Nederlands getint Rosewood Hotel opent in Japan

Rosewood Hotels & Resorts opent in 2024 een luxe hotelresort op het Mikayo eiland in Japan. Het 55-villa, ultra-luxe resort is het eerste Rosewood hotel in het land van de rijzende zon. Miyako eiland en nabijgelegen eilanden bieden kilometers zacht, wit zand met eindeloze vergezichten van tur ...

Economie Hotelketens
Egeria neemt meerderheidsbelang in Fletcher Hotels, vizier op internationale groei

Vandaag hebben de aandeelhouders van Fletcher Hotels een meerderheidsbelang verkocht aan de Amsterdamse investeringsmaatschappij Egeria. NIBC en Xead verkopen beide hun minderheidsbelang, het management van Fletcher blijft aan als aandeelhouder. Met de hands-on betrokkenheid en de ervaring met in ...

Inge van de Ven is trots op haar pas geopende hotel

Inge van de Ven, eigenaresse van het op 12 april geopende Hotel Flora Batava in Nieuwersluis, aan de rand van Breukelen, is trots op haar hotel. Alhoewel het uitdagende tijden zijn binnen onze branche, is ze optimistisch gestemd. “Zaterdag beleefden we onze eerste drukke dag, met 27 van de 45 ...

Interview Longread
Interview: moeders en dochters in familiehotels

Familiehotels. Je zou ze bijna vergeten tussen al het geweld van de aankondigingen die de grote hotelketens doen. De ene keten introduceert een nieuw merk, terwijl een andere keten zich gaat richten op ‘long stay’ of het aanbieden van werkplekken. Tegelijkertijd zijn familiehotels de dri ...

Corona
Terrassen per 28 april (beperkt) open

De terrassen gaan weer beperkt open. Na maanden van lockdown mogen horecaondernemers per 28 april weer gasten op hun terrassen ontvangen tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Dat maakte demissionair premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Naast het (beperkt) openen van de terrassen wordt d ...

Drinks Corona
Grote bierbrouwers klaar voor herstart

Mocht vanavond bekend worden gemaakt dat de horeca de terrassen vanaf 28 april mag openen, zijn de grote bierleveranciers klaar om de horeca te voorzien van bier. Heineken laat tegenover persbureau ANP weten dat de brouwer ongeveer 8000 klanten heeft met een terras. Veel horecabedrijven spelen a ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: