Van hotelier naar veilingmeester voor goed doel

20 november 2018 | Thijs Jacobs

Maatschappelijk verantwoord ondernemen; al jaren een thema waarin vele organisaties investeren. Niet alleen draagt het bij aan een betere wereld, ook werkt het zeer positief voor de identiteit van organisatie en individuen. Hoe meer je deze identiteit weet te versterken, hoe meer je zelf gewaardeerd zult worden; een win-win spel dat de moeite waard is om te spelen, weten ze ook bij Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City.

Maatschappelijk verantwoord hotellierschap

Deze week zetten de sale afdelingen van Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City zich gezamenlijk in voor de Koninklijke Nederlandse Reddings Maatschappij (KNRM). Het doel is om zo veel mogelijk geld op te halen voor deze stichting. Dat doet ze middels de zgn. ‘Captains of Sales’: een battle tussen de sales van diverse organisaties. De deelname eraan is niet opgelegd vanuit de ACCOR groep, maar vanuit de medewerkers zelf. De hotelketen weet dat enthousiaste ambassadeurs zorgen voor de beste resultaten. Niet alleen in termen van blije medewerkers, maar ook in termen van trouwe gasten.

Medewerkers krijgen -dus- heel veel ruimte om kernthema’s van de hotelgroep optimaal tot bloei te laten komen. In dit geval is per vandaag een veiling opgezet om geld op te halen. 
En zo behaalt de KNRM succes door andere mensen een heldenrol te laten vervullen; door anderen mee te laten strijden voor een nobel doel. Net zoals de hotels haar gasten op een voetstuk plaatsen vanwege de bijdrage die zij leveren door te kiezen voor een maatschappelijk verantwoord hotel: dankzij jou, gast, wordt de wereld een beetje mooier. Gast blij, hotel blij.   
 

Eigen initiatieven, los van de keten, zorgen voor meer effect

Michelle den Braven, Sales Manager Meetings & Events bij Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City: “Accor heeft haar eigen duurzaamheidsprogramma: Planet 21. Hiermee zet zij zich in voor een positieve gastvrijheid. Met Planet 21 heeft de keten ambitieuze doelstellingen opgesteld tot 2020, waarbij de nadruk ligt op vier strategische punten: medewerkers bewust maken, klanten betrekken, samen met partners innoveren en samenwerken met lokale overheden. Accor heeft natuurlijk zelf super mooie acties, maar bovenal worden medewerkers gestimuleerd om zelf bewust bezig te zijn met duurzaamheid. Geertje en ik vonden dat de vier strategische punten mooi samen kwamen bij Captain of Sales, de wedstrijd van de KNRM waaraan wij meedoen om zoveel mogelijk geld binnen te halen. Daarnaast zijn er nog een paar mooie overeenkomsten tussen de KNRM en beide hotels: we zijn continu bezig met het helpen van mensen, gaan 24 uur per dag door en gaan beide tot het uiterste, zij het beide op een heel andere manier. Zelf sloegen we vooral ‘aan’ op de manier van geld inzamelen: deze is net even wat anders is dan ‘normaal’. Het is snel, innovatief en je wordt uitgedaagd om je creativiteit te gebruiken.”

Geertje de Jong, Sales Manager Corporate bij Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City, vult aan: “Het mooie van acties als deze is de enorme betrokkenheid van het team. Geen ‘opgelegde KPI’, maar een intrinsiek gemotiveerde actie die in lijn ligt met één van de kernthema’s van de organisatie. De spin-off daarvan is vele malen groter omdat niet alleen de zakelijke netwerken ingezet worden, maar ook de persoonlijke. Het bereik -en daarmee het effect- is dus vele malen groter.” 

Meer info over dit initiatief van Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City is te vinden op https://www.captainofsales.nl/novotel-mercure-amsterdam-city 
Op social is het team te vinden via #costeam16 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Accor
Accor presenteert jaarcijfers 2018

De Franse hotelketen Accor presenteerde vandaag zijn jaarcijfers over het jaar 2018. Accor zag de omzet met 16,9 procent groeien naar 3,6 miljoen euro, De robuuste financiële jaarresultaten van Accorhotels zijn als volgt: De omzet steeg met 16,9 procent naar €3,610 miljoen (+8.8 p...

Awards Hotel Duurzaamheid
QO Amsterdam wint Sustainability Award

QO Amsterdam, een IHG hotel, heeft gisteravond de publieksprijs van de Sustainability Award gewonnen tijdens de jaarlijkse Frame Awards. Het duurzame lifestyle hotel, gelegen in het Amstelkwartier, laat zien dat een duurzame, circulaire benadering dé manier is om daadwerkelijk een positief ef...

Hotel Opening
The Student Hotel opent in 2020 in Delft

The Student hotel gaat in 2020 haar achste vestiging openen in Delft. Het hotel krijgt 350 kamers met de mogelijkheid voor studenten om kamers te huren, zo lezen we op greatervenues.com. De hotelketen is in 2006 opgericht door Charlie Macgregor met als doel om een stimulerende omgeving voor stude...

trends Duurzaamheid
'The Future 50': gewassen met een lage foodprint

‘The Future 50 Foods’ is een lijst van 50 plantaardige voedingsmiddelen die de voedingswaarde van onze maaltijden kunnen verhogen terwijl tegelijkertijd het negatieve effect van de voedselproductie op de planeet drastisch wordt verminderd. Gisteren presenteerde Knorr, in samenwerking met...

Internationaal Marriott
Gasten Marriott kunnen stadionomroeper bij Manchester United worden

Marriott International en Manchester United kondigen vandaag een meerjarige samenwerking met elkaar aan. De 120 miljoen leden van het reisprogramma Marriott Bonvoy profiteren door deze samenwerking van exclusieve en unieke voetbalbelevenissen van Manchester United, waaronder de kans om voor é...

Achtergronden KHN
Gezondheid en horeca: kleinere porties en minder zout

73 procent van de horecaondernemers is volop bezig om zijn aanbod van eten en drinken gezonder te maken. Dat doen ze door het gebruik van dagverse, lokale producten, vloeibare vetten, minder zout en door meer vegetarische gerechten op de menukaart aan te bieden. Dat blijkt uit onderzoek van KHN. D...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: