Van hotelier naar veilingmeester voor goed doel

20 november 2018 | Thijs Jacobs

Maatschappelijk verantwoord ondernemen; al jaren een thema waarin vele organisaties investeren. Niet alleen draagt het bij aan een betere wereld, ook werkt het zeer positief voor de identiteit van organisatie en individuen. Hoe meer je deze identiteit weet te versterken, hoe meer je zelf gewaardeerd zult worden; een win-win spel dat de moeite waard is om te spelen, weten ze ook bij Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City.

Maatschappelijk verantwoord hotellierschap

Deze week zetten de sale afdelingen van Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City zich gezamenlijk in voor de Koninklijke Nederlandse Reddings Maatschappij (KNRM). Het doel is om zo veel mogelijk geld op te halen voor deze stichting. Dat doet ze middels de zgn. ‘Captains of Sales’: een battle tussen de sales van diverse organisaties. De deelname eraan is niet opgelegd vanuit de ACCOR groep, maar vanuit de medewerkers zelf. De hotelketen weet dat enthousiaste ambassadeurs zorgen voor de beste resultaten. Niet alleen in termen van blije medewerkers, maar ook in termen van trouwe gasten.

Medewerkers krijgen -dus- heel veel ruimte om kernthema’s van de hotelgroep optimaal tot bloei te laten komen. In dit geval is per vandaag een veiling opgezet om geld op te halen. 
En zo behaalt de KNRM succes door andere mensen een heldenrol te laten vervullen; door anderen mee te laten strijden voor een nobel doel. Net zoals de hotels haar gasten op een voetstuk plaatsen vanwege de bijdrage die zij leveren door te kiezen voor een maatschappelijk verantwoord hotel: dankzij jou, gast, wordt de wereld een beetje mooier. Gast blij, hotel blij.   
 

Eigen initiatieven, los van de keten, zorgen voor meer effect

Michelle den Braven, Sales Manager Meetings & Events bij Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City: “Accor heeft haar eigen duurzaamheidsprogramma: Planet 21. Hiermee zet zij zich in voor een positieve gastvrijheid. Met Planet 21 heeft de keten ambitieuze doelstellingen opgesteld tot 2020, waarbij de nadruk ligt op vier strategische punten: medewerkers bewust maken, klanten betrekken, samen met partners innoveren en samenwerken met lokale overheden. Accor heeft natuurlijk zelf super mooie acties, maar bovenal worden medewerkers gestimuleerd om zelf bewust bezig te zijn met duurzaamheid. Geertje en ik vonden dat de vier strategische punten mooi samen kwamen bij Captain of Sales, de wedstrijd van de KNRM waaraan wij meedoen om zoveel mogelijk geld binnen te halen. Daarnaast zijn er nog een paar mooie overeenkomsten tussen de KNRM en beide hotels: we zijn continu bezig met het helpen van mensen, gaan 24 uur per dag door en gaan beide tot het uiterste, zij het beide op een heel andere manier. Zelf sloegen we vooral ‘aan’ op de manier van geld inzamelen: deze is net even wat anders is dan ‘normaal’. Het is snel, innovatief en je wordt uitgedaagd om je creativiteit te gebruiken.”

Geertje de Jong, Sales Manager Corporate bij Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City, vult aan: “Het mooie van acties als deze is de enorme betrokkenheid van het team. Geen ‘opgelegde KPI’, maar een intrinsiek gemotiveerde actie die in lijn ligt met één van de kernthema’s van de organisatie. De spin-off daarvan is vele malen groter omdat niet alleen de zakelijke netwerken ingezet worden, maar ook de persoonlijke. Het bereik -en daarmee het effect- is dus vele malen groter.” 

Meer info over dit initiatief van Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City is te vinden op https://www.captainofsales.nl/novotel-mercure-amsterdam-city 
Op social is het team te vinden via #costeam16 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
Nederlandse economie krimpt historisch met 8,5 procent

Volgens de eerste berekening van het CBS, op basis van nu beschikbare gegevens, is het bruto binnenlands product (bbp) in het tweede kwartaal van 2020 met 8,5 procent gedaald ten opzichte van een kwartaal eerder. Een dergelijke krimp is niet eerder door het CBS gemeten. De daling van het bbp in h...

Coronacrisis
CEO van Generator Hostels reageert op de quarantaineregels van het VK na verblijf in Nederland

Nederland is voor veel landen roodgekleurd, wanneer het corona betreft. Het aantal besmettingen per 100.000 inwoners is immers behoorlijk opgelopen in ons land, waardoor ons land een risicogebied is en enkel essentiële reizen door Britten naar ons land worden aangeraden. Britten die terugkeren ...

Economie Toerisme
Onderzoek: coronacrisis treft hotelindustrie zwaarder dan platforms zoals Airbnb

Op het hoogtepunt van de zomervakantie overtreffen de 'short-term rentals' op platforms zoals Airbnb de prestaties van de hotelmarkt. Deze platforms presteerden over het algemeen duidelijk beter dan vergelijkbare kwaliteitshotelconcurrenten, volgens een STR- en AirDNA-studie van 15 stedelijk...

Toerisme Coronacrisis
Nederlandse reizigers veranderen reisgedrag na corona: kleinere accommodaties en later boeken

Met het coronavirus in ons midden verandert ook ons reisgedrag. We kiezen voor kleinere accommodaties, stappen eerder in de auto dan het vliegtuig en kiezen massaal voor last minutes. Dat blijkt uit onderzoek van de VakantieDiscounter. Kleinschalige accommodaties worden populairder Van de 1....

Opening Utrecht
Nieuwste horecalocatie van Utrecht geopend

Drukke dagen in de keuken, nieuwe soepproevers en een volgeboekt hotel: de opening van Utrechts eerste soepbar Soep-er, én van de negen sfeervolle kamers van het bovengelegen logement Petit Beijers is een feit. Op zondag 12 juli openden horecaondernemers Janine en Tom hun deuren aan Vismarkt ...

Personalia
Hotelier Martin Lindelauf gaat met pensioen

Na ruim vierendertig jaar gaat Martin Lindelauf met pensioen. Een pensioen dat welverdiend is, maar velen vinden het toch jammer om hem te zien gaan. Collega, zakenpartner, leermeester of hoe je hem ook zou willen noemen, de man met het jaloersmakende cv gaat er definitief mee stoppen. Martin&rs...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: