Van hotelier naar veilingmeester voor goed doel

20 november 2018 | Thijs Jacobs

Maatschappelijk verantwoord ondernemen; al jaren een thema waarin vele organisaties investeren. Niet alleen draagt het bij aan een betere wereld, ook werkt het zeer positief voor de identiteit van organisatie en individuen. Hoe meer je deze identiteit weet te versterken, hoe meer je zelf gewaardeerd zult worden; een win-win spel dat de moeite waard is om te spelen, weten ze ook bij Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City.

Maatschappelijk verantwoord hotellierschap

Deze week zetten de sale afdelingen van Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City zich gezamenlijk in voor de Koninklijke Nederlandse Reddings Maatschappij (KNRM). Het doel is om zo veel mogelijk geld op te halen voor deze stichting. Dat doet ze middels de zgn. ‘Captains of Sales’: een battle tussen de sales van diverse organisaties. De deelname eraan is niet opgelegd vanuit de ACCOR groep, maar vanuit de medewerkers zelf. De hotelketen weet dat enthousiaste ambassadeurs zorgen voor de beste resultaten. Niet alleen in termen van blije medewerkers, maar ook in termen van trouwe gasten.

Medewerkers krijgen -dus- heel veel ruimte om kernthema’s van de hotelgroep optimaal tot bloei te laten komen. In dit geval is per vandaag een veiling opgezet om geld op te halen. 
En zo behaalt de KNRM succes door andere mensen een heldenrol te laten vervullen; door anderen mee te laten strijden voor een nobel doel. Net zoals de hotels haar gasten op een voetstuk plaatsen vanwege de bijdrage die zij leveren door te kiezen voor een maatschappelijk verantwoord hotel: dankzij jou, gast, wordt de wereld een beetje mooier. Gast blij, hotel blij.   
 

Eigen initiatieven, los van de keten, zorgen voor meer effect

Michelle den Braven, Sales Manager Meetings & Events bij Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City: “Accor heeft haar eigen duurzaamheidsprogramma: Planet 21. Hiermee zet zij zich in voor een positieve gastvrijheid. Met Planet 21 heeft de keten ambitieuze doelstellingen opgesteld tot 2020, waarbij de nadruk ligt op vier strategische punten: medewerkers bewust maken, klanten betrekken, samen met partners innoveren en samenwerken met lokale overheden. Accor heeft natuurlijk zelf super mooie acties, maar bovenal worden medewerkers gestimuleerd om zelf bewust bezig te zijn met duurzaamheid. Geertje en ik vonden dat de vier strategische punten mooi samen kwamen bij Captain of Sales, de wedstrijd van de KNRM waaraan wij meedoen om zoveel mogelijk geld binnen te halen. Daarnaast zijn er nog een paar mooie overeenkomsten tussen de KNRM en beide hotels: we zijn continu bezig met het helpen van mensen, gaan 24 uur per dag door en gaan beide tot het uiterste, zij het beide op een heel andere manier. Zelf sloegen we vooral ‘aan’ op de manier van geld inzamelen: deze is net even wat anders is dan ‘normaal’. Het is snel, innovatief en je wordt uitgedaagd om je creativiteit te gebruiken.”

Geertje de Jong, Sales Manager Corporate bij Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City, vult aan: “Het mooie van acties als deze is de enorme betrokkenheid van het team. Geen ‘opgelegde KPI’, maar een intrinsiek gemotiveerde actie die in lijn ligt met één van de kernthema’s van de organisatie. De spin-off daarvan is vele malen groter omdat niet alleen de zakelijke netwerken ingezet worden, maar ook de persoonlijke. Het bereik -en daarmee het effect- is dus vele malen groter.” 

Meer info over dit initiatief van Novotel Amsterdam City en Mercure Amsterdam City is te vinden op https://www.captainofsales.nl/novotel-mercure-amsterdam-city 
Op social is het team te vinden via #costeam16 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: