Vierde Accor-hotel klaar voor meetings en events farmaceuten

15 juli 2019 | Thijs Jacobs

Ook Novotel Amsterdam City voldoet nu aan de eisen voor meetings en events in de gezondheidszorg / farmaceutische industrie. Het is het vierde als groen gecertificeerde Accor-hotel, na Mercure Amsterdam City, Movenpick Amsterdam City Centre en Novotel Amsterdam Schiphol Airport. De locatie in de omgeving van de Zuidas heeft de groene status toegekend gekregen na het succesvol afronden van een training van Healthcare Venues. Dit onafhankelijke consultancybureau helpt locaties om de sector beter te begrijpen voor een meer effectieve samenwerking.

Andere eisen binnen de gezondheidssector

De gezondheidszorg / farmaceutische industrie kent andere eisen als het gaat om het organiseren van meetings en events. Met de groene status toont Novotel Amsterdam City aan bekend te zijn met de geldende eisen binnen de sector en hier ook mee te kunnen werken. Zo kunnen kosten gespecificeerd worden zodat de organisaties kunnen aantonen welk deel is uitgegeven aan zaalhuur en welk deel aan bijvoorbeeld catering.

Health Care Champions

Om de groene status te behalen is een online training afgelegd. Daarbij beginnen de medewerkers van de locatie als ‘caveman’. Na elke module leggen zij een examen af en schrijven aan het eind van de training een casus over waarom hun hotel zo geschikt is voor deze specifieke sector. Na het succesvol afronden van de training worden zij omgedoopt tot ‘Health Care Champions’.

Ad Hoondert, General Manager bij Novotel Amsterdam City is blij met de recente ontwikkeling: “Met deze stap kunnen we de organisatoren van meetings en events in de gezondheidszorg laten zien dat wij aantoonbaar bekend zijn met de sector en kunnen werken met de eisen die deze organisaties stellen. Dat versterkt onze positie in de markt en dat zie ik als een goede en belangrijke stap.”

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Financieel Ondernemen
Checklist naheffingsaanslag btw helpt ondernemers na gemiste btw-deadline

Het afgelopen kwartaal misten ca. 64.000 ondernemers de deadline om hun btw-aangifte en bijbehorende betaling te doen. Dit is zonde, want wie de deadline heeft gemist, ontvangt een dezer dagen een naheffingsaanslag, veelal met boete. Vooral startende ondernemers zijn nog niet gewend aan de terugk...

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: