Waar is een nacht in een vijfsterrenhotel het goedkoopst?

13 december 2016 | Thijs Jacobs

Volgens boekingsgegevens van de Hotel Price Index™ (HPI™) van accommodatie-expert Hotels.com™ betaalden* Nederlanders in de eerste helft van 2016 minder dan €90 per nacht voor vijfsterrenhotels in sommige steden over de hele wereld.

Waar voor je geld
Nederlandse reizigers kregen waar voor hun geld onder de Indonesische zon, waar zij €49 betaalden voor een nacht in een vijfsterrenhotel in Jogjakarta. Op de tweede plek staan LLoret De Mar (Spanje) en Manggis (Indonesië), twee kustplaatsen waar Nederlanders voor slechts €55 genoten van een luxe verblijf. Een vijfsterrenverblijf in het Maleisische Sarawak, dat omringd is door indrukwekkende Nations Parks, kostte Nederlanders een luttele €59 euro.

Top 10 steden waar Nederlanders gemiddeld het minst betaalden voor een overnachting in een vijfsterrenhotel in de eerste helft van 2016

  1. Jogjakarta, Indonesië (€49)
  2. Lloret de Mar, Spanje (€55)
  3. Manggis, Indonesië (€55)
  4. Sarawak, Maleisië (€59)
  5. Bandung, Indonesië (€67)
  6. Cairns, Australië (€74)
  7. Alanya, Turkije (74)
  8. Phang Nga, Thailand (€82)
  9. Samut Prakan, Thailand (€83)
  10. Ko Yao Yai, Thailand (€89)

Betaalbare luxe
Met het geven van een verblijf in een luxe vijfsterrenhotel geef je zoveel meer. Het is een bijzondere ervaring, die zorgt voor een blijvende herinnering van jou en je familie. En dat kon in sommige landen bijzonder betaalbaar zijn. Zo betaalden Nederlanders in de eerste helft van 2016 gemiddeld het minst voor een nacht in vijfsterrenhotels in Cambodja (€77), Turkije (€104) en Venezuela (€104).

Top 10 landen waar Nederlanders gemiddeld het minst betaalden voor een overnachting in een vijfsterrenhotel in de eerste helft van 2016

  1. Cambodja (€77)
  2. Turkije (€104)
  3. Venezuela (€104)
  4. Cyprus (€108)
  5. Thailand (€125)
  6. Guatemala (€126)
  7. Indonesië (€127)
  8. Australië (€128)
  9. India (€128)
  10. Colombia (€130)

*Gemiddelde betaalde prijzen per nacht inclusief toeslagen in de eerste helft van 2016; prijzen kunnen variëren afhankelijk van het moment van aankoop.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: