Waldorf Astoria Amsterdam in de prijzen

25 mei 2016 |
Waldorf Astoria Amsterdam in de prijzen<

De Connie Award voor het ‘best performing luxury hotel’ van Hilton Worldwide is toegekend aan Waldorf Astoria Amsterdam. Het hotel werd uitverkoren
voor deze eervolle onderscheiding uit een totaal van 49 Waldorf Astoria en Conrad Hotels & Resorts over de hele wereld. Het bijbehorende bronzen beeld van grondlegger Conrad Hilton - Connie - werd aan general manager Roberto Payer en het Amsterdamse team overgedragen door Timothy Loughman – vice president brand performance support and brand hospitality luxury and lifestyle brands Hilton Worldwide.

Roberto Payer
“Dit is een geweldige prestratie voor het hotel. Het is de hoogste eer die we kunnen behalen binnen Hilton Worldwide en de kroon op ons werk bij de tweede verjaardag van Waldorf Astoria Amsterdam", zegt Roberto Payer. “Wij hebben in korte tijd een reputatie gevestigd in het high end luxury segment door op alle fronten op het hoogste niveau te presteren. We komen als beste naar voren in alle categorieën, van kwaliteit en service, eten & drinken, tot inspiratie en totaalbeleving. Dat is echt een pluim voor de gedreven teamleden, waarvan een groot aantal al sinds de opening in mei 2014 werkt in het hotel.”

Hilton University
Roberto Payer neemt de gelegenheid te baat om nieuw talent te enthousiasmeren om deel uit te maken van het geïnspireerde team dat gasten de befaamde True Waldorf Service biedt. Werken op dit niveau in het top luxury segment vereist een aparte mentaliteit en motivatie. Er is altijd plek voor nieuwe talenten. Het gaat om de juiste houding, mensen die bij ons willen werken moeten gevoel hebben voor de luxury ervaring die je gasten wilt bieden. Ervaring in de horeca is daarbij minder relevant, dat leren we mensen on the job en met specifieke on line trainingen van de befaamde Hilton University.”

Eerdere onderscheidingen
Waldorf Astoria Amsterdam kreeg eerder al prestigieuze onderscheidingen, zoals in 2014 de Award of Excellence van Booking.com; in 2015 de Booking.com Guest Review Award (met de hoogste score van de 5*-hotels in Amsterdam: 9.3); in 2015 kreeg het de titel Beste Nieuwe Hotel in Amsterdam op de Conde Nast Traveler's Hot List; in 2016 de TripAdvisor Traveler’s Choice Award in de categorieën luxury, tophotels en romantiek. General manager Roberto Payer werd vereerd met de prestigieuze 'EMEA GM Of the Year' award van Hilton Worldwide.

Waldorf Astoria Amsterdam participeert in Hilton HHonors®, het enige gast loyalty programma waar gasten die rechtstreeks via www.waldorfastoria.com boeken exclusieve voordelen genieten, zoals een persoonlijke conciërge en gratis Wi-Fi in alle Waldorf Astoria hotels wereldwijd.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: