Waldorf Astoria Amsterdam in de prijzen

25 mei 2016 |
Waldorf Astoria Amsterdam in de prijzen

De Connie Award voor het ‘best performing luxury hotel’ van Hilton Worldwide is toegekend aan Waldorf Astoria Amsterdam. Het hotel werd uitverkoren
voor deze eervolle onderscheiding uit een totaal van 49 Waldorf Astoria en Conrad Hotels & Resorts over de hele wereld. Het bijbehorende bronzen beeld van grondlegger Conrad Hilton - Connie - werd aan general manager Roberto Payer en het Amsterdamse team overgedragen door Timothy Loughman – vice president brand performance support and brand hospitality luxury and lifestyle brands Hilton Worldwide.

Roberto Payer
“Dit is een geweldige prestratie voor het hotel. Het is de hoogste eer die we kunnen behalen binnen Hilton Worldwide en de kroon op ons werk bij de tweede verjaardag van Waldorf Astoria Amsterdam", zegt Roberto Payer. “Wij hebben in korte tijd een reputatie gevestigd in het high end luxury segment door op alle fronten op het hoogste niveau te presteren. We komen als beste naar voren in alle categorieën, van kwaliteit en service, eten & drinken, tot inspiratie en totaalbeleving. Dat is echt een pluim voor de gedreven teamleden, waarvan een groot aantal al sinds de opening in mei 2014 werkt in het hotel.”

Hilton University
Roberto Payer neemt de gelegenheid te baat om nieuw talent te enthousiasmeren om deel uit te maken van het geïnspireerde team dat gasten de befaamde True Waldorf Service biedt. Werken op dit niveau in het top luxury segment vereist een aparte mentaliteit en motivatie. Er is altijd plek voor nieuwe talenten. Het gaat om de juiste houding, mensen die bij ons willen werken moeten gevoel hebben voor de luxury ervaring die je gasten wilt bieden. Ervaring in de horeca is daarbij minder relevant, dat leren we mensen on the job en met specifieke on line trainingen van de befaamde Hilton University.”

Eerdere onderscheidingen
Waldorf Astoria Amsterdam kreeg eerder al prestigieuze onderscheidingen, zoals in 2014 de Award of Excellence van Booking.com; in 2015 de Booking.com Guest Review Award (met de hoogste score van de 5*-hotels in Amsterdam: 9.3); in 2015 kreeg het de titel Beste Nieuwe Hotel in Amsterdam op de Conde Nast Traveler's Hot List; in 2016 de TripAdvisor Traveler’s Choice Award in de categorieën luxury, tophotels en romantiek. General manager Roberto Payer werd vereerd met de prestigieuze 'EMEA GM Of the Year' award van Hilton Worldwide.

Waldorf Astoria Amsterdam participeert in Hilton HHonors®, het enige gast loyalty programma waar gasten die rechtstreeks via www.waldorfastoria.com boeken exclusieve voordelen genieten, zoals een persoonlijke conciërge en gratis Wi-Fi in alle Waldorf Astoria hotels wereldwijd.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Corona
De beroepen van morgen: a&o creëert de nieuwe functie Central Hygiëne Officer

De huidige pandemie verwacht veel aanpassingsvermogen van iedereen. Ook veel bedrijven hebben te maken gekregen met nieuwe uitdagingen dankzij de uitbraak van covid-19. Er ontstaan functies bij bedrijven waarvan we even geleden niet hadden kunnen bedenken dat die er zouden komen. Zo heeft Europa&rsq ...

Achtergronden Internationaal
Yays richt zich op tijdelijke woonruimte

Per 2021 heeft Yays een nieuw concept, Yays Resident, uitgerold om te kunnen voorzien in de grote vraag naar tijdelijke woonruimte in de steden Amsterdam en Parijs. Yays Resident biedt woningzoekenden in Amsterdam en Parijs de mogelijkheid om tegen een scherp tarief tijdelijk te wonen in een van de ...

Ondernemen
Jonge Honden: Michelle Zandbergen ziet eerste hotel niet als eindstation

De hotellerie is net als iedere andere branche. Veteranen vertrekken en jong ambitieus talent staat te trappelen om hun ontwikkelde visie uit te rollen. Hoe kijkt de jonge generatie hotelmanagers tegen deze dynamische branche aan? In de serie Jonge Honden portretteert Hospitality Management jonge ho ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 2)

Veel horecamanagers erkennen de potentie van kunstmatige intelligentie voor hun bedrijfstak, maar zijn terughoudend bij het daadwerkelijk implementeren ervan, zo schreven wij onlangs op deze website. Ze twijfelen welke toepassing het beste past bij hun bedrijfsmodel of concept en hebben niet alti ...

Hotelketens Internationaal
Faena en Accor gaan wereldwijde samenwerking aan

Faena, een van 's werelds meest invloedrijke merken in de luxe levensstijl en horeca-industrie, en Accor, een toonaangevende hospitalitygroep met een uitgebreide merkenportefeuille en meer dan 5.000 accommodaties in 110 landen, zijn een samenwerking aangegaan om het Faena merk uit te breiden naa ...

Achtergronden Internationaal
Amsterdams gezin haalt anderhalve ton op voor de realisatie van hotel op Sardinië

De ondernemers achter Soul Valley hebben inmiddels ruim 150.000 euro opgehaald dankzij een crowdfunding via het platform CrowdAboutNow. Hiermee is het minimale streefbedrag behaald en wordt het conscious hotel volledig duurzaam gebouwd en ingericht. Daarmee gaat hun droom om een plek te creëren ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: