Waldorf Astoria Amsterdam in de prijzen

25 mei 2016 |
Waldorf Astoria Amsterdam in de prijzen<

De Connie Award voor het ‘best performing luxury hotel’ van Hilton Worldwide is toegekend aan Waldorf Astoria Amsterdam. Het hotel werd uitverkoren
voor deze eervolle onderscheiding uit een totaal van 49 Waldorf Astoria en Conrad Hotels & Resorts over de hele wereld. Het bijbehorende bronzen beeld van grondlegger Conrad Hilton - Connie - werd aan general manager Roberto Payer en het Amsterdamse team overgedragen door Timothy Loughman – vice president brand performance support and brand hospitality luxury and lifestyle brands Hilton Worldwide.

Roberto Payer
“Dit is een geweldige prestratie voor het hotel. Het is de hoogste eer die we kunnen behalen binnen Hilton Worldwide en de kroon op ons werk bij de tweede verjaardag van Waldorf Astoria Amsterdam", zegt Roberto Payer. “Wij hebben in korte tijd een reputatie gevestigd in het high end luxury segment door op alle fronten op het hoogste niveau te presteren. We komen als beste naar voren in alle categorieën, van kwaliteit en service, eten & drinken, tot inspiratie en totaalbeleving. Dat is echt een pluim voor de gedreven teamleden, waarvan een groot aantal al sinds de opening in mei 2014 werkt in het hotel.”

Hilton University
Roberto Payer neemt de gelegenheid te baat om nieuw talent te enthousiasmeren om deel uit te maken van het geïnspireerde team dat gasten de befaamde True Waldorf Service biedt. Werken op dit niveau in het top luxury segment vereist een aparte mentaliteit en motivatie. Er is altijd plek voor nieuwe talenten. Het gaat om de juiste houding, mensen die bij ons willen werken moeten gevoel hebben voor de luxury ervaring die je gasten wilt bieden. Ervaring in de horeca is daarbij minder relevant, dat leren we mensen on the job en met specifieke on line trainingen van de befaamde Hilton University.”

Eerdere onderscheidingen
Waldorf Astoria Amsterdam kreeg eerder al prestigieuze onderscheidingen, zoals in 2014 de Award of Excellence van Booking.com; in 2015 de Booking.com Guest Review Award (met de hoogste score van de 5*-hotels in Amsterdam: 9.3); in 2015 kreeg het de titel Beste Nieuwe Hotel in Amsterdam op de Conde Nast Traveler's Hot List; in 2016 de TripAdvisor Traveler’s Choice Award in de categorieën luxury, tophotels en romantiek. General manager Roberto Payer werd vereerd met de prestigieuze 'EMEA GM Of the Year' award van Hilton Worldwide.

Waldorf Astoria Amsterdam participeert in Hilton HHonors®, het enige gast loyalty programma waar gasten die rechtstreeks via www.waldorfastoria.com boeken exclusieve voordelen genieten, zoals een persoonlijke conciërge en gratis Wi-Fi in alle Waldorf Astoria hotels wereldwijd.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: