Waldorf Astoria Amsterdam in de prijzen

25 mei 2016 |
Waldorf Astoria Amsterdam in de prijzen<

De Connie Award voor het ‘best performing luxury hotel’ van Hilton Worldwide is toegekend aan Waldorf Astoria Amsterdam. Het hotel werd uitverkoren
voor deze eervolle onderscheiding uit een totaal van 49 Waldorf Astoria en Conrad Hotels & Resorts over de hele wereld. Het bijbehorende bronzen beeld van grondlegger Conrad Hilton - Connie - werd aan general manager Roberto Payer en het Amsterdamse team overgedragen door Timothy Loughman – vice president brand performance support and brand hospitality luxury and lifestyle brands Hilton Worldwide.

Roberto Payer
“Dit is een geweldige prestratie voor het hotel. Het is de hoogste eer die we kunnen behalen binnen Hilton Worldwide en de kroon op ons werk bij de tweede verjaardag van Waldorf Astoria Amsterdam", zegt Roberto Payer. “Wij hebben in korte tijd een reputatie gevestigd in het high end luxury segment door op alle fronten op het hoogste niveau te presteren. We komen als beste naar voren in alle categorieën, van kwaliteit en service, eten & drinken, tot inspiratie en totaalbeleving. Dat is echt een pluim voor de gedreven teamleden, waarvan een groot aantal al sinds de opening in mei 2014 werkt in het hotel.”

Hilton University
Roberto Payer neemt de gelegenheid te baat om nieuw talent te enthousiasmeren om deel uit te maken van het geïnspireerde team dat gasten de befaamde True Waldorf Service biedt. Werken op dit niveau in het top luxury segment vereist een aparte mentaliteit en motivatie. Er is altijd plek voor nieuwe talenten. Het gaat om de juiste houding, mensen die bij ons willen werken moeten gevoel hebben voor de luxury ervaring die je gasten wilt bieden. Ervaring in de horeca is daarbij minder relevant, dat leren we mensen on the job en met specifieke on line trainingen van de befaamde Hilton University.”

Eerdere onderscheidingen
Waldorf Astoria Amsterdam kreeg eerder al prestigieuze onderscheidingen, zoals in 2014 de Award of Excellence van Booking.com; in 2015 de Booking.com Guest Review Award (met de hoogste score van de 5*-hotels in Amsterdam: 9.3); in 2015 kreeg het de titel Beste Nieuwe Hotel in Amsterdam op de Conde Nast Traveler's Hot List; in 2016 de TripAdvisor Traveler’s Choice Award in de categorieën luxury, tophotels en romantiek. General manager Roberto Payer werd vereerd met de prestigieuze 'EMEA GM Of the Year' award van Hilton Worldwide.

Waldorf Astoria Amsterdam participeert in Hilton HHonors®, het enige gast loyalty programma waar gasten die rechtstreeks via www.waldorfastoria.com boeken exclusieve voordelen genieten, zoals een persoonlijke conciërge en gratis Wi-Fi in alle Waldorf Astoria hotels wereldwijd.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden Coronacrisis
Leegstaande hotelkamers worden verhuurd aan thuiswerkers

Door de coronacrisis werken veel Nederlanders vanuit huis. Met spelende kinderen, huilende baby's en bellende partners is dat een soms een flinke uitdaging. Tegelijkertijd staan er veel hotelkamers leeg door het het wegvallen van toerisme. Olivier Kruger en Seffie Treistman willen beide probleme...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Een faillissement kan worden voorkomen

In 2019 brak de Nederlandse hotelmarkt nog alle records. Nu hebben hotels massaal de deuren gesloten vanwege het coronavirus. Als dit maanden gaat duren, komen hotels onverminderd in zwaar weer. De NOW-regeling is slechts een tijdelijke en beperkte oplossing. De Wet homologatie onderhands akkoord (W...

Coronacrisis
Koningin Máxima steekt horeca een hart onder de riem

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdagochtend een werkbezoek gebracht aan twee horecagelegenheden in Amsterdam. Het bezoek vond plaats in het kader van de uitbraak van het coronavirus (COVID-19). De uitbraak van het coronavirus heeft voor de horecabranche geresulteerd ...

Economie Coronacrisis
Rabobank: Nederlandse economie krimpt dit jaar harder dan in 2009 

Aangenomen dat de coronabeperkende maatregelen pas vanaf 1 juni worden versoepeld, krimpt de Nederlandse economie dit jaar naar verwachting met 5 procent. Daarbij raakt de coronacrisis veel sectoren bijzonder hard, zoals de horeca, de landbouw, de industrie en delen van de zakelijke dienstverlening....

Toerisme Coronacrisis
NBTC: Boek- en zoekgedrag met 85 procent gedaald

NBTC, het marketingplatform voor toerisme in en naar Nederland, monitort de komende tijd relevante indicatoren die inzicht kunnen geven in het effect van de coronacrisis op het gedrag van bezoekers. Denk daarbij aan het zoek- en boekgedrag, maar ook het sentiment onder potentiële reizigers. ...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: