Wat doet een robot met gasttevredenheid? U hoort het op HotelSummit 2023

Auteur: redactie
HotelSummit 16 oktober 2023
Wat doet een robot met gasttevredenheid? U hoort het op HotelSummit 2023

Het researchcenter van Hotelschool Den Haag doet al jaren onderzoek naar gastvrijheid. Als psychologe richt Daphne Dekker zich specifiek op de psychologie binnen de gastvrijheidsindustrie. Op HotelSummit 2023 doet zij uit de doeken welke invloed robotica zal hebben op de gastvrijheidsindustrie.

In geen enkele andere industrie komen we meer in contact met mensen en ervaringen dan in de gastvrijheidsindustrie. We hebben dagelijks te maken met allerlei soorten gasten, met verschillende verwachtingen en wensen. Maar ook met onze medewerkers. De medewerkers, samen met de omgeving van het hotel of restaurant, zorgen uiteindelijk voor de gastvrijheidservaring van de gasten.

De laatste jaren zijn hotels en restaurants complexer geworden. Door de tekorten op de arbeidsmarkt en technologische ontwikkelingen zien we dat steeds meer robots deel uitmaken van het personeel. Gasten hebben niet langer te maken met alleen de medewerkers, maar ook robots zijn steeds vaker een onderdeel van hun ervaring.

College

In haar college deelt Daphne Dekker inzichten over de effecten van robots op mensen. Eerst zal zij ingaan op de soorten robots die er zijn. Daarna zal Dekker de uitkomsten van een aantal recente studies die zij en haar collega’s hebben uitgevoerd met u delen. Wat doet een robot met de gasttevredenheid? Houden gasten er bijvoorbeeld van als een robot ‘sociaal’ is? En maakt het uit of een robot vrouwelijk of mannelijk is? Deze en andere vragen zullen tijdens het college beantwoord worden.

HotelSummit vindt plaats op 30 oktober 2023. U kunt zich hier aanmelden voor hét jaarcongres voor hotelmanagement.

Blijf op de hoogte!

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws