Workshop Hospitality by Th�r�se Boer

18 september 2012 |
<

In samenwerking met Thérèse Boer bevordert SVH de vakbekwaamheid in de horeca op het gebied van gastvrijheid. Boer deelt haar kennis en vaardigheden tijdens de workshop ‘Hospitality by Thérèse Boer’.

Hogere eisen van gasten
Het verbeteren van vakbekwaamheid is een belangrijk speerpunt van SVH. Uit onderzoek van Bedrijfschap Horeca & Catering is gebleken dat slechts 30 procent van het horecapersoneel een beroepsopleiding heeft gevolgd die specifiek gericht is op de horeca. Thérèse Boer, eigenaresse van Restaurant De Librije, onderschrijft het belang van vakbekwaamheid in de horeca. "Horecagasten stellen steeds hogere eisen aan de deskundigheid en gastvrijheid van horecapersoneel. Het gaat om de totaalbeleving waarvoor mensen bereid zijn meer te betalen, gasten willen kwaliteit. Het attenderen op bepaalde punten is vaak nodig omdat ondernemers en personeel hierover nog niet eerder hebben nagedacht. Daarover wil ik hen graag op een leuke collegiale wijze adviseren", aldus de eigenaresse.

Goedkope krachten
Voor ondernemers is het belangrijk de juiste werknemers aan te trekken, ook al komen zij maar tijdelijk het team versterken. Thérèse: "Dat 70 procent van het horecapersoneel niet geschoold is voor het vak, geeft de indruk dat de horeca een allemansvriend is, een makkelijk vak, maar horeca is meer dan alleen de wijn inschenken of een eitje bakken. Het gaat om kwaliteit en vakbekwaamheid die wordt verwacht door de gasten. De verleiding is groot om een goedkope kracht aan te nemen, maar uiteindelijk red je het niet als je zelf daarbij tweemaal zo hard gaat lopen. Het is belangrijk voor ondernemers goed te kijken of iemand geschikt is voor het vak; horecapersoneel dient vanuit zichzelf gastvrij te zijn. Alleen met goede werknemers is het mogelijk kwaliteit te leveren en dat zal uiteindelijk meer opbrengen dan de goedkope krachten zonder passie voor de horeca. Werken in de horeca betekent werken met gevoel."

Hospitality by Thérèse Boer
De workshop ‘Hospitality by Thérèse Boer’ is opgezet om ondernemers te helpen bij het professionaliseren van hun vakbekwaamheid en gastvrijheid. Thérèse Boer geeft bedrijfsgericht advies om de punten op de ‘i’ te zetten en om knelpunten boven water te halen. Zij adviseert en enthousiasmeert ondernemers en personeel voor het vak, zodat zij nog meer plezier krijgen in het werk dat zij doen. Ondernemers maken met hun werknemers kans op deze workshop door deelname aan de test ‘ik ben vakbekwaam’, via www.svh.nl/ikbenvakbekwaam
SVH
SVH biedt de test aan om vakbekwaamheid te bevorderen in de horeca. Door een aantal vragen in te vullen helpen we ondernemers meer inzicht te krijgen in hun verbeterpunten voor vakbekwaamheid en gastvrijheid. Onder alle deelnemers worden twee workshops van Thérèse verloot. Op een later tijdstip wordt bekend wie de workshop heeft gewonnen.

Myrtille Vromans

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie Interview
Barbara Baarsma: "Amsterdamse hotels moeten serieus nadenken over transformatie"

Barbara Baarsma is econome en directievoorzitter van Rabobank Amsterdam. Bovendien is zij hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam. Naast haar werk bij de Rabobank is Barbara Baarsma hoogleraar toegepaste economie aan de Universiteit van Amsterdam. Ook is zij voorzitter van de Bankraad ...

Achtergronden
TheaterHotel De Oranjerie start met Dinner Theater Shows

Velen hebben het theater al te lange tijd moeten missen, maar daar komt verandering in! De Oranjerie gaat vanaf 2 oktober elk weekend een Dinner Theater Show organiseren. In een intieme setting op de bühne van de theaterzaal zorgt De Oranjerie voor een uniek en avondvullend programma. Terwij...

Interview Longread
Interview Pieter Elbers (KLM): "De fase direct na het vaccin is cruciaal"

Captain of industry Pieter Elbers (CEO KLM) en éminence grise Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Midden in die crisis ontmoeten ze elkaar in Amsterdam. De luchtvaart en de hotellerie wordt hard geraakt door de wereldwijde pandem...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Internationaal Coronacrisis
Coronacrisis: 5 grootste hotelketens ter wereld verloren 25 miljard aan waarde

De uitbraak van het coronavirus heeft elke sector over de hele wereld getroffen, maar de hotelindustrie behoort tot de zwaarst getroffen sectoren. Hoewel de hotels verhoogde veiligheids- en hygiënemaatregelen hebben genomen, en voorzichtig zijn heropend voor het zomerse reisseizoen, kan het her...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: