Zo ziet het nieuwe Aloft Hotel in Madrid eruit

11 juli 2019 | David Bakker

Aloft Hotels, Marriott International’s hotelmerk voor muziekfans en liefhebbers van tech, zet deze maand een voetafdruk in Spanje met de opening van Aloft Madrid Gran Via. Het hotel ligt in het bruisende hart van de hoofdstad op steenworp afstand van hotspots zoals het iconische Plaza de España, de hippe buurt Malasaña en Chueca met ontelbare restaurants en bars, en het winkeldistrict Gran Via. Het hotel heeft een vooruitstrevend technisch en toekomstbestendig design, ontworpen door internationaal architectenbureau Rockwell Group. Het design is helemaal gericht op de nieuwe generatie reizigers en daarnaast afgestemd op de rijke historie van Gran Vía.

Madrid is een stad vol contrasten, waar moderne boulevards tegenover oude Egyptische tempels staan en drukke vlooienmarkten naast grote paleizen en architecturele iconen die dateren uit de negende eeuw. Een legendarisch nachtleven en iconische nationale gerechten zijn standaard in de cosmopolische stad van de gastvrije madrileños, maar de Spaanse hoofdstad kent ook een aantal verrassingen, zoals geheime tuinen, adembenemende kunstgalerijen, prachtige parken en meren en het oudste restaurant ter wereld. Met zijn perfecte centrale locatie, biedt Aloft Madrid Gran Via het perfecte uitgangspunt voor de next-gen reiziger om de hoofdstad van Spanje te ontdekken door een moderne lens, startend met een spectaculair panoramisch uitzicht over een aantal iconische gebouwen vanaf de Splashpool op het dakterras en door middel van signature cocktails in de W XYZ-bar.

“Madrid staat al lang op de bucketlist van reizigers in Europa, dankzij de levendige cultuur die er heerst. Aloft Hotels geeft een eigen, unieke twist aan de social scene van hoofdstad met een programma voor livemuziek met de populairste opkomende artiesten en geweldige signature cocktails”, zegt John Licence, Vice President Premium & Select Brands, Europe bij Marriott International.

Aloft Hotels heeft in samenwerking met Rockwell Group een ontwerpstrategie gemaakt voor Aloft Madrid Gran Via, die voortborduurt op het gevoel voor humor en het levendige kleurenverhaal waar het merk om bekend staat. Het past goed bij de roots van Aloft Hotels als innovatieve incubator. Met een knipoog naar de focus van het merk op technologie en het gebruik van kleur, omarmt het ontwerp van de locatie de ‘glitch’- designtrend om digitale of analoge fouten te esthetiseren. Dit uit zich in ontwerpdetails van vervormde stadskunst in de openbare ruimtes en kamers. De altijd bruisende openbare ruimtes van het hotel reflecteren de eclectische mindset van de stad en beantwoorden de wensen van de moderne reiziger. Het zorgt ervoor dat gasten een naadloze overgang ervaren tussen werk en plezier.

Caleidoscoop

“Rockwell Group’s designconcept viert Madrid’s levendigheid en energie”, zegt Elisa Rodriguez, Studio Leader van Rockwell Group Madrid. “We zijn geinspireerd door het idee om de stad en zijn mensen door een caleidoscoop te bekijken en het beeld dat hieruit voorkomt net zo pixelig, vervaagd en van meerdere kanten te weergeven om dynamische momenten te creëren door het hele hotel.”

Elk van de 139 ruime kamers beschikt over Aloft’s ultracomfortabele bedden in de signature overzichtelijke en innovatieve loft-omgeving met 49-inch televisies met Plug & Play-connectie en snelle en gratis WiFi. Extra voorzieningen zijn het Re:charge fitnesscentrum met Splashpool; Tactic, een interactieve en creatieve privé meetingruimte met daglicht en moderne audiovisuele hardware; en Re:fuel by Aloft, een handig 24-uurs café voor een snelle hap voor onderweg. Marriott heeft als eerste hotelmerk ter wereld Mobile Key geïntroduceerd, het systeem waarbij gasten geen kamersleutel nodig hebben. Marriott Bonvoy-leden kunnen in geselecteerde hotels de Marriott Bonvoy-app gebruiken als kamersleutel op hun smartphone of Apple Watch.

De signature Aloft Re:mix® Lounge en W XYZ®-bar bieden een bruisende omgeving voor locals en reizigers om te socializen en te genieten van live muziekoptredens als onderdeel van de Live At Aloft Hotels muziekserie. Het hotelprogramma varieert tussen culturele, design- en techevents en biedt een nieuw perspectief in deze levendige stad.

Er zijn momenteel 161 Aloft Hotels gevestigd in 25 landen en regio’s over de wereld. In Europa zijn Aloft Hotels in belangrijke bestemmingen zoals Brussel, Dublin, Londen en Liverpool. Aloft Hotels verwacht openingen in Den Haag, Munchen en meer.

Met meer dan 160 hotels geopend in 25 landen en regio’s over de hele wereld, biedt Aloft Hotels, onderdeel van Marriott International, een frisse wind binnen het traditionele hotellandschap. Voor de ‘always on’ en volgende generatie reizigers biedt Aloft een hightech beleving in een moderne stijl die zich onderscheidt door design. Voor meer informatie, kijk op www.alofthotels.com en volg ons op FacebookTwitter en Instagram. Aloft is onderdeel van Marriott Bonvoy, de nieuwe naam van Marriott’s loyaltypro-gramma dat Marriott Rewards®, The Ritz-Carlton Rewards® en Starwood Preferred Guest® (SPG) vervangt. Het programma biedt leden een uniek portfolio van wereldwijde merken, ervaringen via Marriott Bonvoy Moments en ongeevenaarde voordelen, inclusief het verdienen van punten om in te zetten voor gratis hotelovernachtingen en nachten om de Elite status te bereiken. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Hotelketens
Egeria neemt meerderheidsbelang in Fletcher Hotels, vizier op internationale groei

Vandaag hebben de aandeelhouders van Fletcher Hotels een meerderheidsbelang verkocht aan de Amsterdamse investeringsmaatschappij Egeria. NIBC en Xead verkopen beide hun minderheidsbelang, het management van Fletcher blijft aan als aandeelhouder. Met de hands-on betrokkenheid en de ervaring met in ...

Inge van de Ven is trots op haar pas geopende hotel

Inge van de Ven, eigenaresse van het op 12 april geopende Hotel Flora Batava in Nieuwersluis, aan de rand van Breukelen, is trots op haar hotel. Alhoewel het uitdagende tijden zijn binnen onze branche, is ze optimistisch gestemd. “Zaterdag beleefden we onze eerste drukke dag, met 27 van de 45 ...

Interview Longread
Interview: moeders en dochters in familiehotels

Familiehotels. Je zou ze bijna vergeten tussen al het geweld van de aankondigingen die de grote hotelketens doen. De ene keten introduceert een nieuw merk, terwijl een andere keten zich gaat richten op ‘long stay’ of het aanbieden van werkplekken. Tegelijkertijd zijn familiehotels de dri ...

Corona
Terrassen per 28 april (beperkt) open

De terrassen gaan weer beperkt open. Na maanden van lockdown mogen horecaondernemers per 28 april weer gasten op hun terrassen ontvangen tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Dat maakte demissionair premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Naast het (beperkt) openen van de terrassen wordt d ...

Drinks Corona
Grote bierbrouwers klaar voor herstart

Mocht vanavond bekend worden gemaakt dat de horeca de terrassen vanaf 28 april mag openen, zijn de grote bierleveranciers klaar om de horeca te voorzien van bier. Heineken laat tegenover persbureau ANP weten dat de brouwer ongeveer 8000 klanten heeft met een terras. Veel horecabedrijven spelen a ...

Columns
Leiderschap in onmogelijke tijden

Het is 05.30 uur. Ik zit te werken in een stil huis. Ik kan niet slapen, in mijn brein borrelt iets en dat moet eruit. Buiten is het nog donker, al zie ik de dag wel al voorzichtig duwen. Het zwart van de nacht wordt langzaam maar zeker donkerblauw en dat blauw wordt steeds lichter. Een merel fluit ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: