U heeft gezocht op : smartphone

13 december 2019 Tech Branded Content
''Doe je gast een aanbieding tijdens het openen van de hoteldeur''

Dolf Mulder, de onbetwiste slotenkoning van Nederland, steekt zijn nek uit. Waar zijn bedrijf Hotek Hospitality Group bij vrijwel iedere hotelier bekend is vanwege de kwalitatief hoogstaande hotelsloten, doet hij tegenwoordig meer. Veel meer... De vriendelijke innovator vertelt over de nieuwe mogeli...

27 november 2019 Tech BUAS
Beleving verandert door Immersive Technology – de toekomst is ruimtelijk!

In mijn vorige column beloofde ik om mijn ervaringen met MagicLeap One te delen, de draagbare Mixed Reality-headset waaronder andere Google zo’n 2,3 miljard USD in investeerde. Hieronder mijn eerste indrukken. Magic Leap, de toekomst is gearriveerd... Toch? Magic Leap CEO, Rony Abovitz, ...

7 november 2019 Internationaal
a&o Hostels introduceert self check-in service

Gasten van a&o Hostels, Europa’s grootste hostelketen, kunnen vanaf nu zelf kiezen hoe ze willen inchecken: op de klassieke manier bij de receptie, online via de smartphone óf ontspannen bij de self check-in terminal in de lobby. De eerste hostels bieden nu al alle drie de opties...

12 september 2019 Events
Erik Stroink, BBB Maastricht: "Hier zie je het allerbeste uit de branche"

Erik Stroink is Product Manager van de oudste horecavakbeurs van de Benelux, de BBB in Maastricht. Hij heeft het druk, want van 7 tot en met 9 oktober staat de Bourgondische hoofdstad van Nederland alweer voor de vijfenzestigste keer in het teken van de horeca tijdens dit jaarlijkse evenement. "...

9 augustus 2019 trends Koffie & thee
Dit zijn de actuele koffietrends en -ontwikkelingen

Technologische ontwikkelingen van koffiemachines Koffiemachines worden steeds geavanceerder. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen wordt koffie alsmaar naar een hoger niveau getild zowel thuis, in de horeca als op de werkvloer. Aan de hand van recente voorbeelden laten we zien w...

18 juli 2019 Achtergronden Tech
Gen Z: sociale media belangrijkste inspiratiebron voor vakantiebestemming

Er wordt veel gespeculeerd over Generatie Z en het gebruik van sociale media. Zijn Gen Z’ers het al zat? Delen ze nog steeds content? Zijn ze echt zo afhankelijk van influencers? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes ...

11 juli 2019 Opening Hotelketens Internationaal
Zo ziet het nieuwe Aloft Hotel in Madrid eruit

Aloft Hotels, Marriott International’s hotelmerk voor muziekfans en liefhebbers van tech, zet deze maand een voetafdruk in Spanje met de opening van Aloft Madrid Gran Via. Het hotel ligt in het bruisende hart van de hoofdstad op steenworp afstand van hotspots zoals het iconische Plaza de Espa&...

25 juni 2019 Tech Branded Content
Een goede betaalervaring is essentieel voor u en uw gasten

Pinbetalingen zijn al jaren in opmars. De ontwikkeling van contactloos betalen heeft dit nog verder versterkt. Ook de horecaondernemers profiteren meer en meer van de gemakken van digitaal afrekenen. Wij vragen ons af welke ontwikkelingen relevant zijn voor horecaondernemers. Hoe willen toekomstige ...

6 juni 2019 Economie
ING waarschuwt hotellerie: investeren is noodzakelijk

Het aandeel hotelovernachtingen dat via boekingssites als Booking.com en Expedia wordt geboekt is hoog in Nederland. Naast commissiekosten, brengt dit ook meer transparantie met zich mee. Vanwege de sterke prijsconcurrentie, de relatief hoge loonkosten en de bovengemiddeld op technologie gerichte...

17 mei 2019 Achtergronden
Dit is wat je wil weten over de sterrenclassificatie, deel 1

In het verleden hoefde het niet zo te zijn dat je in een viersterrenhotel in Duitsland hetzelfde kon verwachten als in een viersterrenhotel in Nederland. Dit kwam doordat ieder Europees land er een eigen classificatiesysteem op nahield. Om meer eenheid te krijgen binnen de Europese landen is er besl...

8 mei 2019 Interview Interieur Longread
Zo hoort een hotelkamer er tegenwoordig uit te zien

De ‘tweede eerste indruk’ van het hotel krijgt de gast wanneer hij of zij de kamer binnenloopt. Die moet minstens zo goed zijn als de allereerste indruk, dus natuurlijk doet u er alles aan om de hotelkamer zo goed mogelijk te presenteren. Daarbij moet alles kloppen: het kleurgebruik, de ...

8 maart 2019 Interview Longread
Robin Chadha en Michael Levie, citizenM: ''We staan aan de vooravond van een enorme groeispurt''

Robin Chadha en Michael Levie vonden een gaatje in hun drukke agenda om ons uitgebreid te woord te staan. Druk hebben ze het zeker, want onlangs maakten ze bekend dat ze op korte termijn veertien hotels in de Verenigde Staten gaan openen en ook in Europa en Azië het portfolio flink gaan uitbrei...

26 februari 2019 Achtergronden Internationaal Longread
Wat doet een harde brexit met de Nederlandse hotellerie?

‘Brexit’ is inmiddels synoniem voor herrie. Britse parlementariërs vliegen elkaar vanaf langgerekte leren banken in de haren en waar zij het toch eens zijn, krijgen ze nul op het rekest van de Europese Unie. De dreiging van een wanordelijk Brits vertrek uit de EU vanaf 29 maart is d...

22 februari 2019 Hotelketens Internationaal
Accor presenteert nieuw lifestyle loyalty-programma

Accor transformeert haar loyalty-programma tot een integraal wereldwijd platform dat rewards, diensten en belevingen integreert over de hele hospitality-omgeving. De nieuwe opzet biedt onze gasten in hun dagelijks leven unieke belevingen en concrete meerwaarde, of ze nu werken, onderweg zijn of onts...

30 januari 2019 Tech Branded Content
Meer omzet en service met WonderButler

WonderButler is de nieuwe tool waarmee de hotelbranche omzet en servicegerichtheid aanzienlijk kan vergroten. Met het unieke plug & play-systeem kunnen hotelgasten via de hospitality tv of hun eigen mobiele telefoon of tablet direct chatten met de receptie, roomservice bestellen, informatie uit ...

16 januari 2019 Columns
Column Hans van Spronsen: De veilige omgeving anno 2020

Grote hotelketen gehackt, miljoenen gegevens van gasten liggen op straat. Nieuws van een paar weken geleden maar dat, als het goed is, alle hoteliers op scherp zet. Helemaal vervelend als u bent aangesloten bij deze club of als je er gast bent, zoals ondergetekende. Maar uit het feit dat dit kan geb...

15 januari 2019 Hotel Achtergronden
De turndownservice in hotels en B&B's is goud waard

De turn down service (of turndownservice) is een essentieel onderdeel van de gastenbeleving in hotels, B&B's en zelfs in sommige Airbnb properties. Het zal wellicht niet lang meer duren totdat ook vakantieparken de turn down service, zoals we die in hotels kennen, uitbreiden. Onder deze serv...

9 januari 2019 Hotel Opening
Dit wordt het minst gastvrije hotel van Eindhoven

Vanaf 14 januari 2019 is Eindhoven een hotel met een uniek concept rijker: Hotel The Match. Dit ‘one of a kind’ designhotel biedt gasten alle faciliteiten die ze in een hotel kunnen wensen, maar de kans is klein dat ze ook maar één van die faciliteiten zullen gebruiken. Ond...

4 december 2018 Achtergronden
Een op zes Nederlanders schaamt zich voor tafelmanieren partner

16 procent van de Nederlanders schaamt zich voor de tafelmanieren van zijn of haar partner. Vooral vrouwen (21 procent) zijn niet te spreken over de etiquette van hun partner, onder mannen bedraagt dit percentage slechts tien procent. Dit blijkt uit onderzoek van Panelwizard, in opdracht van Acties....

26 november 2018 Achtergronden Internationaal
Hotelresort verbiedt smartphones en laptops bij zwembad

Een resort op het Indonesische eiland Bali verbiedt de gasten om een telefoon, tablet of laptop mee te nemen naar het zwembad. Want wat heb je nu aan de prachige omgeving en de ultieme beleving als je aldoor op je schermpje kijkt? Deze gedwongen ‘digital detox’ in het Ayana Resort op ...

11 oktober 2018 Achtergronden Tech
Gemiste kans voor hotels: veel websites voldoen niet aan verwachtingen

Hoewel gasten vroeger vooral via de telefoon een reservering maakten voor een hotelkamer, maken ze tegenwoordig het liefst gebruik van de boekingsmodule via de website. Gasten verwachten tegenwoordig van een hotel dat het online goed vindbaar is. Op de website willen ze snel alle benodigde informati...

10 oktober 2018 Wet- en regelgeving Achtergronden
Startende horecaondernemers onbekend met aftrekposten

Veel startende ondernemers zijn niet op de hoogte van de aftrekposten waarvan zij gebruik kunnen maken. Zo weet 1 op de 3 startende ondernemers niet welke autokosten zij zakelijk kunnen aftrekken. Ook heeft 4 op de 10 ondernemers niet gecheckt op welke aftrekposten zij recht hebben. Dit blijkt uit o...

3 oktober 2018 Tech Branded Content
SBIT presenteert Hospitality Cloud

SBIT Hospitality Services heeft zich ontwikkeld tot een vooraanstaande speler binnen de hotellerie. Wanneer het gaat om ICT, is het een aanbieder die met betrouwbare en vooruitstrevende oplossingen komt. Directeur Sjors Brul introduceert een nieuw concept, de SBIT Hospitality Cloud, waarbij diensten...

24 september 2018 Tech BUAS
Hoe wordt AR op dit moment toegepast in hotels en waar gaat het naartoe?

In mijn laatste column deelde ik een aantal gedachten over de kansen en de uitdagingen van augmented en virtual reality-technologie in onze branche. Ik probeeerde daarmee wat veelbelovende routes maar ook een kritische reflectie te bieden op het nut van deze technologie in de gastvrijheidscontext. A...

24 augustus 2018 Hotelketens
Marriott International voegt drie loyaliteitsprogramma’s samen

Een nieuw tijdperk breekt aan voor de meer dan 110 miljoen leden van Marriott International's bekroonde loyaliteitsprogramma's - Marriott Rewards, The Ritz-Carlton Rewards en Starwood Preferred Guest (SPG). Voor het eerst sinds de merger tussen Marriott en Starwood Hotels en Resorts in 2016,...

3 augustus 2018 Tech BUAS
Alles over AR en VR in de horecabranche

Hoe vaak heb je wel eens overwogen om een VR- of AR-headset aan te schaffen en in die wereld vol magie te duiken? Tja, als je het mij zou vragen ligt het antwoord tussen 0 en 0,5 keer in de afgelopen 5 jaar. Maar waarom zijn we toch gefascineerd door AR en VR? En waar hebben we het over? Ik neem je ...

16 juli 2018 Toerisme Culinair
Gastronomie belangrijkste criterium voor vakantiebestemming Europeanen

Veel Nederlanders vertrekken in de zomer naar warme oorden om te genieten van een welverdiende vakantie. Sterker nog, Nederlanders boekten dit jaar een recordaantal vakanties naar het buitenland. De keuze voor de vakantiebestemming baseren zij vaak op de lokale keuken, zo blijkt uit jaarlijks onderz...

11 juli 2018 Tech Branded Content
Hotek organiseert seminars over nieuwe generatie hotelsloten

Hotek Hospitality Group ontwikkelt en levert innovatieve toegangscontrolesystemen voor de hospitality branche. Een hotelslot is niet langer ‘gewoon een slot’, maar is onderdeel geworden van een maatwerk toegangscontrole oplossing. Het geven van advies over deze oplossingen vergt een stuk...

5 juli 2018 Tech Branded Content
Alles wat de hotelgast nodig heeft in één device

Handy is in 2014 in Hongkong gelanceerd door Terence Kwok. Deze 26-jarige ondernemer is de stuwende kracht achter de wereldwijde groei van handy. Handy is een smartphone die door het hotel gratis wordt aangeboden aan haar gasten. Technisch gezien lijkt handy alles te kunnen wat de hedendaagse gast n...

4 juli 2018 Tech Branded Content
ASSA ABLOY Hospitality: voorop blijven lopen door interactieve sloten

Waar begint innovatie voor hotelgasten? Het verhaal van sloten marktleider ASSA ABLOY Hospitality is begonnen in 1974. Slotenmaker Tor Sørnes hoorde dat zijn favoriete zangeres in haar hotelkamer was overvallen. Hierdoor raakte hij geïnspireerd om gasten te beveiligen op een hoger level....

24 mei 2018 Longread BUAS
Onderzoek: bereikbaarheid als nieuwe maat voor klanttevredenheid

De mobiliteitswereld en het hotellerie hebben van origine relatief weinig met elkaar te maken. Het zijn twee sectoren die zich voornamelijk op hun eigen taken en omgeving richten. Mede door de digitalisering en de beschikbaarheid van steeds meer data en informatie over verplaatsingsgedrag, komen bei...

23 mei 2018 Sanitair
Meer bling bling in badkamer

Midnight is de nieuwe zwarte kleur met glinsterende pigmenten. Het zorgt voor glamour en een glansrijke beleving. Verwen uw gasten met de extra luxe van Bette badarchitectuur. Exclusieve ligbaden, douchevloeren en wastafels. Fonkelende edelstenen, glanzende mineralen, goud, zilver en reflectie in...

18 april 2018 Interview Longread
Interview: "Veel hotelgasten zijn ketenmoe"

Gasten zijn positief Het klinkt allemaal fantastisch, de kamers zijn prachtig gestyled, de locatie is top en over het proces is goed nagedacht. Hoe reageren de gasten? Cathelijne: "De eerste indruk is meteen al goed, dat horen we ook van onze gasten. Je komt binnen in een historisch pand en ...

16 april 2018 Internationaal
Grote vernieuwingen voor Golden Tulip de’ Medici in Brugge

De afgelopen maanden zijn er een hoop dingen veranderd en vernieuwd bij Golden Tulip de’ Medici in Brugge. Restaurant ‘Aigle Belgica’ werd compleet gerestyled met een stijlvol buffet. Ook kregen 36 kamers een nieuwe parketvloer. De vergaderzalen zijn uitgerust met een razendsnel wi...

22 februari 2018 Tech
Handy verovert de Nederlandse hotelmarkt

De Handy is een nieuwe en functionele amenity voor op de hotelkamer. Het is een smartphone die door het hotel gratis wordt aangeboden aan haar gasten en voorziet in alles wat een gast nodig heeft tijdens het verblijf. Informatie over het hotel en de stad, gratis wereldwijd bellen, onbeperkt data en ...

22 februari 2018 Achtergronden Internationaal
Hotelketen laat mobielverslaafden afkicken

Leuk zo'n vakantie, maar de smartphone staat een gezellig samenzijn met het gezin meermaals in de weg. Dat ding vreet tijd. De Amerikaanse hotelketen Wyndham Grand hotels zag dit ook en geeft daarom nu een korting aan iedere familie dat 'mobielvrij' komt overnachten, zo lezen we op zita....

14 februari 2018 Hotelbouwplannen Blog
Blog Coen Schelfhorst GuestHouse hotel Kaatsheuvel: Technologie, droom of digitaal doolhof?

Over een paar maanden ontvangen we de eerste gasten in ons GuestHouse Hotel Kaatsheuvel. Wat ben ik blij dat ik in deze gave tijden ons nieuwe hotel mag openen, want wat is er veel veranderd sinds mijn eerste hotel opening! Toen ik in 1992 bij Bastion in Tilburg de opening deed was er nog niet eens ...

8 februari 2018 Events
De 'coolste' kamer staat in Amsterdam

SBIT Hospitality Services is trotse sponsor van de Coolste Hotelkamer van Nederland. Een hotelkamer op de Coolste Baan van Nederland, het Olympisch stadion in Amsterdam. Een uniek concept op een unieke plek! De Coolste Hotelkamer, de proefkamer van Hotel Breeze Amsterdam, ’s werelds eerste Zer...

1 februari 2018 Hotel
Ruim een kwart gasten maakt actief gebruik van de Handy

De inzet van de Handy, een smartphone aangeboden door het hotel om te gebruiken tijdens het verblijf, wordt door ruim een kwart van de gasten gebruikt, zo blijkt uit de eerste analyse bij Novotel Amsterdam Schiphol Airport. Iedere dag registreren zich tussen de 200 en 260 nieuwe gebruikers met de s...

28 december 2017 Interview Best Western Longread
Interview Wytze van den Berg: 'Best Western rendeert in de Randstad'

Best Western is van origine een Amerikaans samenwerkingsverband van hoteliers. Lange tijd werkte het bedrijf in Nederland als een stichting met een licentie, maar drie jaar geleden pakte ?Amerika? de regie weer terug. Volgens Wytze van den Berg vooral vanwege de globalisering, waardoor een grotere e...

20 december 2017 Achtergronden
Voorkom autodiefstal bij je gasten tijdens de feestdagen

Nederlanders vieren in het algemeen de kerstdagen en jaarwisseling bij familie, vrienden of in de horeca, voor dieven het perfecte moment om een auto te stelen. Op basis van de Stichting Aanpak Voertuigencriminaliteit blijkt dat de personenautodiefstal deze zomer in vergelijking tot 2016 van 4.776 n...

12 december 2017 Achtergronden Tech
Hoe ziet zakelijk reizen er in 2018 uit?

Hoe ziet zakelijk reizen er in 2018 uit? En in 2030? BCD Travel heeft zijn business- en technologie-experts gevraagd naar hun voorspellingen voor zakenreizen in de nabije en verre toekomst. Onder andere artificial intelligence (AI) en machine learning komen aan bod, net zoals beveiliging van persoon...

7 december 2017 Hilton Tech
Hilton Worldwide zet flink in op innovatieve app

Hilton Worldwide rekent erop dat hotelgasten de thermostaat, tv en andere elektronische apparatuur in de hotelkamer met hun smartphone willen bedienen. Hilton zet dan ook in op een app, die hotelgasten bepaalde 'room preferences' laat instellen. Deze worden dan door het hotel automatisch ing...

12 september 2017 Achtergronden
Vijf Ontwikkelingen onder tech-savvy zakenreizigers

Als vakantiereizigers zijn we gewend geraakt aan apps en tools die het reizen zo snel, soepel en gesmeerd mogelijk laten verlopen. Tegelijkertijd zijn gemak, snelheid en gepersonaliseerde diensten een topprioriteit geworden voor zakelijke reizigers. Onderzoek van Booking.com wijst uit dat wereldwijd...

6 september 2017 Tech Interview Hoteltech
HotelTech 2017. Brechtje de Leij: “Maak je klaar voor mobile only”

Brechtje de Leij is een van de keynotesprekers tijdens HotelTech 2017 en gaat de aanwezigen meer vertellen over de impact van mobile op de dagelijkse processen. Hoe maak je je hotel klaar voor het ‘mobile only’ tijdperk waarin we leven? “Websites zijn traditioneel geënt op ...

4 augustus 2017 Productnieuws Tech
Controle over meubels en verlichting via een app

Smart Home is al een tijd in opkomst. Apparaten zijn verbonden in netwerken en kunnen geprogrammeerd worden, licht en functies kunnen ook in de hotelkamer worden bediend met de afstandsbediening. Nu is er een systeem van de beslagleverancier Häfele, dat ervoor zorgt dat verlichting en meubels v...

27 juli 2017 Tech
Novotel Amsterdam Schiphol Airport introduceert handy

Wat in de hotelindustrie in Azië al heel normaal is, komt nu naar Nederland. Handy, een smartphone aangeboden door het hotel om te gebruiken tijdens het verblijf. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft samen met Dikker & Thijs Fenice Hotel de primeur in Nederland en gaat handy in elk geva...

27 juli 2017 Opening Rotterdam
Sparks Hostel laat Rotterdam nog meer stralen

Rotterdam is hip en happening. De Maasstad werd vorig jaar door de toonaangevende reisgids Lonely Planet bekroond met een plek 5 in de top tien van 'topsteden' ter wereld. En het bleef niet alleen bij dat lijstje. Het aantal toeristen dat een bezoek brengt aan de populaire havenstad groeit m...

4 juli 2017 Achtergronden
Hoe zit dat met Netflix op de hotelkamer?

House of cards, Orange Is The New Black en Narcos. Drie populaire series die zonder Netflix waarschijnlijk nooit zouden zijn geproduceerd. In zeven jaar tijd is het bedrijf uitgegroeid tot een mediaconcern dat dagelijks miljoenen kijkers aan zich weet te binden. Is het tijd voor Netflix in de hotelk...

3 juli 2017 Hotelketens Tech
Louvre Hotels Group gaat voor 100% digitale gastbeleving

De op vier na grootste hotelgroep van de wereld kondigt de lancering van een 100% digitale gastbeleving aan. Hierdoor kunnen gasten bijvoorbeeld inchecken, een kamer openen, uitchecken en betalen via hun smartphone. Louvre Hotels Group is de eerste hotelgroep die deze service aanbiedt in al haar hot...

29 juni 2017 Wellness
Saunamarkt: groei en preutsheid

Het aantal saunabezoeken in Nederland is sinds 2010 flink toegenomen. In 2016 bezochten circa 1,8 miljoen Nederlanders een saunabedrijf. Gezamenlijk bezochten zij 15,6 miljoen keer de sauna. Dit is een groei van 42% ten opzichte van 2010. De saunamarkt presteert dus goed met een jaarlijkse groei van...

27 juni 2017 Achtergronden
Nederlandse zakenreizigers lopen niet warm voor nieuwe betaalmethodes

31 procent van de Nederlandse zakenreizigers staat erg sceptisch tegenover het gebruik van betaalmethodes van nieuwe spelers zoals Apple, Google en Paypal terwijl slechts 14 procent bereid is om ze uit te proberen. Internationaal liggen die verhouding anders: globaal zegt slechts 14 procent resoluut...

6 juni 2017 Tech
Onafhankelijk overzicht van afreken- en betaalsystemen

Het is zover: de lancering van de nieuwe release van Checkout.nl is een feit. De website biedt een actueel overzicht van alle afreken- en betaalsystemen die in Nederland worden aangeboden. Een totaal vernieuwde site, in een nieuw en eigentijds jasje, maar met de vertrouwde kenmerken en onafhankelijk...

30 mei 2017 Onderwijs Achtergronden Interview
The next generation in hospitality?

Ze worden de ‘Generatie Z’ genoemd, of ‘Post-Millennials’. De huidige groep studenten die op dit moment leert voor de toekomst van de Nederlandse horeca. Het is de eerste generatie die volledig is opgegroeid met internet, laptops, smartphones en apps. Is deze generatie nog we...

23 mei 2017 Hotelbouwplannen Video
Video: Met 10.000 foto's maak je een 3-D-model van een hotel

Een collectief uit Turkije maakt met behulp van foto's 3D-modellen van bestaande steden en gebouwen. In de video hieronder zie je de presentatie van een hotel in Istanbul. Met vrijwel iedere smartphone kun je inmiddels panoramafoto's maken, dus de panoramaview is bij ons allemaal wel bek...

18 mei 2017 Economie Achtergronden
Hoge kwaliteit Nederlands betalingsverkeer goed nieuws voor horeca

Het betalingsverkeer in Nederland werd in 2016 gekenmerkt door veel digitale innovaties, een hoge beschikbaarheid van de diverse betaalketens en zeer lage schade door fraude. Het jaarverslag over 2016 van Betaalvereniging Nederland schetst ontwikkelingen waarmee Nederland zich kan scharen in de Euro...

10 mei 2017 OTA's Achtergronden
Zeven fotografietips om je boekingen een boost te geven

Wie een plaatje kan schetsen van een toekomstige vakantie, heeft toeristen al gauw voor zich gewonnen in de reiswereld. Uit een recent onderzoek van ensanne blijkt dat 68% van de Nederlandse hoteliers foto’s de belangrijkste vorm van content marketing vinden. Ondernemers van boetiekhotels, fam...

8 mei 2017 Food Achtergronden
Is de hotelkeuken nog wel nodig?

We gaan het op deze pagina’s over de hotelkeuken hebben. Over het niet nodig hebben van de hotelkeuken om precies te zijn. Er zijn hotels die het zonder keuken ook wel rooien, en dat zonder morren van de gasten bovendien. Hoe doen zij dat en kunt u de conversie ook maken? DOWNLOAD GRATIS DE...

8 mei 2017 Hilton Rotterdam
Hilton Rotterdam maakt winnaar fotowedstrijd bekend

Hilton Rotterdam lanceerde in april een fotowedstrijd voor alle fotografieliefhebbers in Rotterdam. Er werden ruim 350 foto’s gemaakt. De winnaars zijn bekend gemaakt. De nummer 1 winnaar werd de foto van Maarten Walraven, die stuurde een prachtige foto in waar zowel het interieur van het hote...

3 mei 2017 Economie Hotelbouwplannen Achtergronden Longread
Waar letten banken op bij het financieren van hotels?

De gunst van de gast is voor een hotelier het hoogst haalbare. Maar daarna komt toch al snel de gunst van de bank: als er financiering nodig is voor een nieuw concept, nieuwe technologie of (nog) een eigen pand. ING, Rabobank, ABN AMRO en NIBC Bank investeren graag (zij het selectief) in de hoteller...

3 mei 2017 Duurzaamheid
Hampshire Hotels gaat samenwerken met Taxi Electric

Hampshire Hotels en Taxi Electric hebben vandaag aangekondigd een unieke samenwerking aan te gaan om de reis van hotelgasten volledig te verduurzamen. Gasten van alle Hampshire Hotels worden voortaan volledig elektrisch vervoerd bij taxiritten van en naar Schiphol, waarbij Taxi Electric de CO2-uitst...

28 april 2017 Achtergronden Marketing
Zo genereer je meer directe boekingen

Hoteliers zijn mensen die van gastvrijheid hun beroep hebben gemaakt. Dan zou je denken dat diezelfde hotelier zijn gasten goed kent, maar het tegendeel blijkt waar, aldus Stef Leliveld van iConneqt. "De meeste hotels kennen hun gasten niet, en zeker niet wanneer ze boeken via een OTA." ...

24 april 2017 Awards Amsterdam
Golden Sleeps: Amsterdam heeft beste hotels van Nederland

24 hotels in Nederland zijn door de Hotels.com™ Loved by Guests Awards 2017 uitgeroepen tot de beste hotel hotspots. De Loved By Guests Awards zijn gebaseerd op beoordelingen van hotelgasten. Amsterdam en Den Haag zijn de nummer 1 en 2 award-winnende steden. Reizigers kunnen echter in zeven...

21 april 2017 OTA's
Formule voor het ideale hotelverblijf

De komst van internet en smartphones heeft mensen meer macht gegeven wat betreft hotelbeoordelingen. Hotels.com onthult de formule voor het ideale hotelverblijf, gebaseerd op 148 miljoen opmerkingen uit klantbeoordelingen. e formule is opgesteld om de miljoenen beoordelingen, waarop de populariteits...

20 april 2017 Internationaal
Brussels hotel laat gasten kennis maken met virtual reality

Het Brusselse Hotel BLOOM! kiest in het tiende jaar van haar bestaan als eerste Belgische hotel voor virtual reality. Door middel van een virtual realitybril kunnen gasten het hotel beleven nog voor ze er zijn geweest. “Gasten zijn op zoek naar een unieke ervaring en zoeken hiernaar via social...

17 maart 2017 Van der Valk
Van der Valk organiseert Hackaton voor nieuw slotensysteem

Van der Valk organiseert vandaag een speciale hackaton, waarbij hackers worden uitgedaagd een nieuw digitaal slotensysteem te kraken. De Hotelketen wil graag weten of het nieuwe systeem veilig is en welke verbeteringen uitgevoerd moeten worden. Voor de hackaton werkt Van der Valk samen met Cyco ...

8 februari 2017
Advertorial: Het geheim achter Hotel The Toren

Hotel The Toren is in 2017 voor de zesde keer op rij uitgeroepen tot beste hotel van Nederland en op het gebied van service staat Hotel Sebastian’s op de tweede plaats. Wat is hun geheim? Eric Toren, directeur van Hotel The Toren en eigenaar van Hotel Sebastian's in Amsterdam vertelt: &ldq...

25 januari 2017 Economie Achtergronden
Aantal contactloze betalingen in Nederland fors gestegen

Elektronisch betalen is in 2016 onverminderd sterk gegroeid: het totale aantal pinbetalingen steeg met 10,6 procent en met iDEAL is 27,3 procent vaker betaald. Het aantal contactloze betalingen is in 2016 bijna vervijfvoudigd tot 630 miljoen betalingen. Afgelopen december was 23,5 procent van all...

19 januari 2017 Hotel Internationaal
Hotel getroffen door lawine: talloze slachtoffers

Een hotel in het midden van Italië (Farindola, in de provincie Pescara) is woensdagnacht onder de sneeuw bedolven. De oorzaak is een lawine en de Italiaanse burgerbescherming spreekt van veel slachtoffers. Er zijn zeker dertig vermisten. Inmiddels is bekend dat er twee mensen zijn gered. Zij wa...

10 januari 2017
SVH lanceert nieuwe examens en leermiddelen

Tijdens de Horecava zijn de nieuwe SVH branche-examens en leermiddelen Kok & Gastheer/-vrouw officieel gelanceerd. Bij de lancering waren auteurs, inhoudsdeskundigen, directie en docenten van de pilotscholen aanwezig. De nieuwe examens en leermiddelen vormen de nieuwe standaard voor de Nederl...

25 november 2016 trends Toerisme
Trend: reiziger veeleisend over technologie

Reizigers worden veeleisender als het gaat om technologie, zakenreizen worden vaker ‘bleisure’-trips en er wordt steeds meer belang gehecht aan hoe groen een reis is. Dit zijn enkele trends die boekingsplatform Booking.com ziet voor 2017 die ook de zakelijke reismarkt zullen beïnvlo...

24 november 2016 Toerisme
Nederlandse millennials geven meer om de reisbestemming dan om de reiskosten

Millennials zoeken op verschillende manieren naar hun ultieme reis, waarbij vrienden, familie en social media een zeer invloedrijke bron zijn Nederlandse millennials oriënteren zich op verschillende manieren voor hun droomreis, waarbij een authentieke belevenis bovenaan de wensenlijst staat....

14 november 2016 Tech Hoteltech
Hoteliers hebben meer controle op personeel met moderne keycardsystemen

Michel Anusic (Hotek) weet alles over beveiliging in hotels, en dan met name over keycardsystemen. "Ten opzichte van enkele jaren geleden wordt er steeds meer geëist van ons als leverancier dan enkele jaren geleden. Hoteliers willen meer controle hebben op het personeel en de nieuwere syst...

10 november 2016 Events Hoteltech
Waarom is dat zo? Hoteliers moeten leren denken vanuit het perspectief van de gast

Tijdens HotelTech 2016 draait het om zowel inspiratie voor hoteliers als om tech. Voor iedere ondernemer is denken vanuit de klant (in ons geval de gast) een voorwaarde om succesvol te zijn en te blijven. “Uiteindelijk draait alles in de praktijk om de beleving van de hotelgast, om ‘gues...

8 november 2016 Toerisme
Dit doen Europese reizigers met een gratis hotelovernachting

Als je gratis een dag waar ook ter wereld mag doorbrengen, waar zou je dan heen gaan? Europese reizigers antwoorden massaal Londen, Parijs en Stockholm op deze vraag, volgens accommodatie expert Hotels.com™. Het Hotels.com Rewards programma, waarmee reizigers die tien nachten hebben geboekt ee...

8 november 2016 Toerisme Tech
Aandeel mobiele reisboekingen blijft groeien

Het percentage reizen dat online wordt geboekt via een mobiel device, blijft toenemen. Online-reisaanbieders doen er goed aan om bij het meten van de resultaten cross-device-attributie toe te passen. Veel mensen bezoeken websites van reisaanbieders meerdere keren op verschillende devices voordat ze ...

18 oktober 2016 Hotel Tech
iOS-gebruikers geven het meeste uit aan hotelovernachtingen

Technologie is zo normaal geworden dat de keuzes voor het ene of het andere product aan zeer persoonlijke voorkeuren onderhevig zijn. Een goed voorbeeld hiervan is natuurlijk de smartphone of tablet computer; ga je voor het Android systeem van Google, of voor het iOS systeem van Apple? De voorkeu...

16 augustus 2016 Toerisme Achtergronden Tech
Smartphonisering maakt banden tussen reizende familieleden sterker

Kinderen die met een smartphone of Nintendo naast de tent zitten: veel mensen vinden het een verfoeilijk beeld. Maar uit onderzoek van TradeYourTrip blijkt dat de smartphonisering van de vakantie helemaal niet zo'n negatieve ontwikkeling is. Sterker nog: het blijkt zelfs heel positieve kanten te...

5 augustus 2016
Hoe pickpockets in de horeca te werk gaan

Diefstal van persoonlijke bezittingen komt helaas nog te vaak voor in horecagelegenheden. De laatste tijd zijn vooral de duurdere smartphones, zoals de iPhone, doelwit van dieven. In een filmpje dat de landelijke politie heeft gemaakt, wordt getoond hoe dieven te werk gaan. Gemiddeld worden er al...

21 juli 2016 trends Hotel
Landgoed Huize Bergen ontwikkelt augmented reality wandelroute

Samen met Dutch Rose Media introduceert Landgoed Huize Bergen de unieke belevingswandelroute ‘Herleef Huize Bergen’ waarbij de geschiedenis van Vught tot leven komt. “Historische gebouwen hebben altijd iets bijzonders. Je wilt weten wie er ooit woonde of wat er ooit gebeurde. Wij w...

19 juli 2016
Een kwart van de Nederlanders boekt een hotel na een goed verlopen date

Nederlanders houden wel van een avontuurtje. De Hotels.com Mobile Travel Tracker onthult namelijk dat een kwart van ons wel eens een hotel heeft geboekt na een goed verlopen date. Het wereldwijde onderzoek onder 9.200 reizigers uit 31 landen geeft ons een kijkje in het mobiele boekingsgedrag van d...

30 juni 2016 Booking.com OTA's
Booking.com presenteert twee gratis data-analytics producten

Booking.com, de wereldwijde marktleider op het gebied van online reserveringen, kondigt vandaag de lancering aan van twee gratis data-analytics producten voor de meer dan 962.000 accommodatiepartners wereldwijd. De combinatie van Booking.com Analytics en het Opportunity Centre stelt accommodatie-eig...

29 juni 2016
Nederlanders intensief bezig met social media tijdens vakantie

Ga je binnenkort op vakantie? Dan is de kans groot dat ook jij gemiddeld 2,5 uur per dag aan je smartphone vastgeplakt zit. Een kleine 15% van de Nederlanders is op vakantie zelfs meer dan 5 uur per dag aan hun social media gekluisterd volgens de Hotels.com™ Mobile Travel Tracker*. Dit werel...

23 mei 2016
Smartphones extreem belangrijk bij last-minute boekingen

Mobile is verantwoordelijk voor 29 procent van alle online travel bookings in de Verenigde Staten in het eerste kwartaal van 2016. Het aandeel wordt zelfs groter naarmate er dichter op de vertrekdatum wordt geboekt. Voor last-minute overnachtingen is mobile dus uiterst belangrijk. Dit alles bli...

13 mei 2016
Zo willen millennials technologie in hotels gebruiken

Millennials gebruiken elke dag technologie. Ook tijdens een hotelverblijf willen ze gebruikmaken van hun smartphones, tablets en andere technologische toepassingen. Onlangs onderzocht Oracle Hospitality hoe 9000 millennials uit 8 landen technologie in hotels gebruiken. Gebruik van technologie i...

11 mei 2016
QR-code van iDEAL om te betalen in de horeca

De Nederlandse banken en Betaalvereniging Nederland registreerden op Koningsdag de miljardste betaling met iDEAL, bij pizzabakker New York Pizza. In 2005 konden de klanten van ABN AMRO, ING en Rabobank voor het eerst afrekenen met iDEAL, bij een taartenbakker. In de tussenliggende tien jaar is iDE...

6 mei 2016
Unieke denkkracht in elke ruimte

Sommige toevalligheden brengen een atheïstisch wereldbeeld aan het wankelen. Stelt u zich voor: een korte rondleiding, voorafgaand aan een interview met de hotelier, door Landhuishotel de Bloemenbeek. Tegen het einde van de rondleiding blijven we even stilstaan bij een ingelijste oude foto van de ...

4 mei 2016
Booking.com lanceert Messages interface

De lancering van het nieuwe Booking.com Messages interface is aangekondigd. Dit is een communicatieplatform, geïnspireerd op chatprogramma’s, dat gasten en accommodaties in staat stelt om moeiteloos contact met elkaar te leggen vanaf het moment dat een reservering wordt gemaakt. Naast het recht...

14 april 2016
Element Hotel opent deuren

Starwood Hotels & Resorts Worldwide kondigt de opening aan van het duurzame Element Hotel in Nederland. Element Amsterdam is het tweede Element Hotel in Europa, in navolging van het Element Frankfurt Airport Hotel dat in 2014 werd geopend. Element Amsterdam is gelegen aan de bruisende Zuidas, het ...

12 april 2016
BungalowSpecials start klantenservice met WhatsApp

BungalowSpecials is gestart met het inzetten van WhatsApp en is daarmee de eerste Online Travel Agency in Nederland die zich aan het medium waagt. Met de inzet van WhatsApp mikt BungalowSpecials op het verdere optimaliseren van het algehele serviceniveau. Service uitbreiden naar nieuwe behoeft...

11 april 2016
Romantik Hotels start Europese reclamecampagne

Romantik Hotels & Restaurants AG lanceert deze week een meertalige Europese reclamecampagne. De campagne omvat commercials op Euronews, video’s op het streaming platform dailyme alsmede banners op Euronews en op het download platform WeTransfer. Gedurende de komende zes weken zullen de reclame-u...

29 maart 2016
Hotelovernachtingen Europa goedkoper

Advito, expert op het gebied van zakenreizen, heeft een nieuwe kwartaalupdate van de Industry Forecast uitgebracht. Daaruit blijkt, in vergelijking met de vorige kwartaalupdate, dat de prijzen voor vliegtickets en hotelovernachtingen in 2016 onveranderd blijven of zelfs zullen dalen. Of de recente...

25 februari 2016
Vodafone en PayPal werken aan contactloos betalen

Vodafone werkt samen met PayPal om contactloos betalen via smartphones te introduceren. De telefoonprovider verwacht de nieuwe betaalmogelijkheid in de loop van dit jaar op de Nederlandse markt te brengen. Spanje Het eerste land dat gebruik kan maken van de dienst is Spanje. De rest van Europa...

24 februari 2016
Van Hessen brengt PMS en mobiele oplossingen naar hotels

StayNTouch, een innovator op het gebied van mobiele technologie en Property Management Systemen (PMS) voor hotels, heeft bekendgemaakt dat hun cloudbased PMS en mobiele oplossingen integraal deel uit gaan maken van Van Hessens hotelautomatiseringssystemen, waarbij de StayNTouch oplossingen word...

22 februari 2016
KLM integreert Airbnb in app

Vliegmaatschappij KLM heeft zijn app voor smartphone, tablet en smartwatch op iOS en Android vernieuwd. Er zijn handige functies toegevoegd die het gehele reisproces moeten vergemakkelijken, zoals de integratie met Airbnb. Airbnb Voortaan kunnen reizigers de offline boardingpass openen om deze ...

22 februari 2016
Gadget: Virtual reality bril

De hotelgast krijgt in uw hotel een ervaring die het normale overstijgt. Althans, dat hoopt u maar als hotelier. Uw hotel moet immers wel onthouden en besproken worden. Met een virtual reality bril op de kamer kan de gast helemaal los en de kans is groot dat er een spetterende review volgt! Hoe ...

10 februari 2016
Bedwantsen zijn de schrik voor ieder hotel

Een bedwantsenplaag is de meest ontwrichtende ongedierteplaag die een hotel kan treffen, in vergelijking met onder meer ratten of voorraadinsecten. Dat blijkt uit grootschalig internationaal onderzoek in opdracht van ongediertebestrijder Rentokil. Hotels in de Randstad Een besmetting van bedw...

26 januari 2016
Jan-Willem Roenhorst GM Element Amsterdam Hotel

Jan-Willem Roenhorst begint als General Manager bij het Element Amsterdam Hotel, dat op 8 februari haar deuren voor het eerst opent. Jan-Willem Roenhorst was voor zijn benoeming bij Element Amsterdam General Manager bij het Sheraton Ufa Hotel in Rusland. Jan-Willem is een Starwood-veteraan en werk...

21 januari 2016
Wie neemt Hotel de Zwaan over?

“Een stoplicht springt op rood, een ander weer op groen. In Almelo is altijd wat te doen.” Wie kent die uitspraak niet, van cabaretier Herman Finkers? Op de vraag of Raalte een dorp of stad is, antwoordt hotelier Benny Poppe: “Raalte heeft geen stoplichten. Een dorp dus.” Aangezien Raalte ...

20 januari 2016
Hyatt gebruikt Messenger voor communicatie met gasten

Dan Moriarty reist vaak per trein en checkt dan welke apps de mede-reizigers op hun smartphone gebruiken. Messenger (Facebook) en Snapchat springen eruit. Hoe kun je daar als merk op inspelen? Moriarty is Hyatt's hoofd van digitale strategie en besloot Messenger in te zetten als communicatiekanaal...

Laad meer resultaten

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: