U heeft gezocht op : Hygiëne

3 juli 2020 Hotelketens Coronacrisis
Zo gaat de hotellerie om met de nieuwe hygiënestandaarden

De hotellerie neemt hygiënemaatregelen om de veiligheid van personeel en gasten te waarborgen, maar ook om te laten zien dat het absoluut veilig is om in het hotel te verblijven. De grotere hotelketens hebben maatregelen genomen en protocollen ingesteld. Sommige zaken zijn van tijdelijke aard, ...

14 mei 2020 Branded Content
Gratis webinar over hygiëne

Hotels in Nederland zijn zich aan het voorbereiden om de deuren weer te mogen openen, maar er heerst nog veel onzekerheid en onduidelijkheid omtrent de nieuwe hygiene protocollen en afspraken. Om prangende vragen te beantwoorden en nieuwe kansen voor hotels te creeëren, host hotelkit de webinar...

20 april 2020 Hotelketens Coronacrisis
Accor en Bureau Veritas ontwikkelen label hygiënemaatregelen horeca

Accor, leider op het gebied van hospitality wereldwijd en Bureau Veritas, wereldleider op het gebied van testen, inspectie en certificeringen, hebben de handen ineen geslagen en samen een label ontwikkelt dat aantoont dat de juiste veiligheidsnormen en reinigingsprotocollen in acht zijn genomen om b...

20 november 2019 Branded Content
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

11 april 2019 Achtergronden
Onderzoek RTL: veel restaurants lappen hygiëneregels aan de laars

RTL Nieuws heeft na een lange tijd van wachten (ruim een jaar!) de inspectierapporten uit 2017 van de NVWA ontvangen. Uit deze documenten blijkt, dat steeds meer restaurants onder verscherpt toezicht staan van de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWA), omdat zij de regels voor hygiëne en...

22 januari 2019 Achtergronden
Onderzoek hygiëne in hotels: vijfsterrenhotels viezer dan driesterrenhotels

Of het nu voor een familievakantie of een zakenreis is, de kans is groot dat je in de toekomst in een hotel verblijft. Hoewel je bepaalde aspecten van de accommodatie kunt aanpassen, blijft één factor buiten je controle: het aantal ziektekiemen op de kamer. Hoe 'bacteriebeladen' zijn hotelkam...

21 maart 2018 Wet- en regelgeving
Overgangsregeling Sociale Hygiëne stopt per 1 mei 2018

De Landelijke Examencommissie van SVH (LEC-SVH) heeft, in samenspraak met het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), besloten de overgangsregeling die tot 1 mei loopt niet te verlengen. Het betreft een overgangsregeling voor bijschrijving in het Register Sociale Hygiëne op basi...

26 oktober 2017 Achtergronden
Grootste hotelergernissen: slechte hygiëne en chagrijnig personeel

Nederlanders ergeren zich het meest aan de slechte hygiëne bij hotels. Als het gaat om gastvrijheid is een verzorgde omgeving - ook bij zorginstellingen en evenementenlocaties - de belangrijkste voorwaarde voor een welkom gevoel. Restaurants en cafés scoren het best en zijn volgens Neder...

10 mei 2017 Interieur
Duurzaam en betrouwbaar doorspoelen van wc's

WC-bedieningsplaten en de erachter verborgen inbouwreservoirs dienen vooral betrouwbaar en probleemloos te functioneren. Maar ook het design telt. Daarom past hotelketen Van der Valk onder andere de bedieningsplaten van TECE toe. Naast het fraaie design, is ook de geluidloze werking en de hygiën...

20 april 2016
Gadget: Mat Walk

Hygiëne is voor veel hotelgasten belangrijk. De Mat Walk is daarvoor ideaal, want gasten kunnen hun voeten in de badmat steken die voorzien is van ingewerkte slippers. Hierdoor hoeven ze niet op de vloer te staan. Bovendien blijven de voeten op deze manier lekker warm en zijn uw gasten beschermd t...

15 april 2016
Rabobank: Gastvrij personeel verdient zich terug

Voor veel horeca-ondernemingen zijn medewerkers het belangrijkste kapitaal. De medewerker is hét visitekaartje van het bedrijf, maar kan ook de grootste kostenpost vormen. Investeer als ondernemer dus in goed personeel! De medewerker als visitekaartje Bijna negentig procent van de hotelgasten ...

18 februari 2016
Kritiek op KHN als codehouder Hygiënecode

De initiatiefnemers van de website KHNgaattever.nl (Nederlands Horeca Gilde, Vereniging Chinese Horeca Ondernemers, Natte Horeca Nederland en Vereniging Professionele Frituurders) hebben minister Schippers een brief gestuurd. Daarin waarin wordt haar verzocht om de invoering van de nieuwe Hygiënec...

12 januari 2016
KHN lanceert hygiënecode voor de horeca

De nieuwe Hygiënecode voor de horeca geldt vanaf 1 april. De Hygiënecode is vanaf deze week al verkrijgbaar via de webshop van KHN. Met deze nieuwe Hygiënecode kunnen horecaondernemers en hun medewerkers op een eenvoudige manier voldoen aan de meest actuele wetgeving op het gebied van voedselvei...

6 januari 2016
Advertorial: Hotelgasten geven drinkwater

De hotellerie maakte onlangs kennis met Made Blue, een startup die zich inzet voor het mondiaal beschikbaar maken van drinkwater. Nu is drinkwater een Nederland nog volop beschikbaar, maar elders op aarde worden levens ontwricht door het gebrek aan schoon drinkwater. Dat de hotellerie een steentj...

30 november 2015
Golden Tulip Jagershorst & Tulip Inn Eindhoven Airport in de prijzen

Louvre Hotels Group kondigde afgelopen vrijdag aan dat twee Brabantse hotels zijn verkozen tot Hotels of the Year 2015. Golden Tulip Jagershorst in Leende is gekozen tot Golden Tulip Hotel of the Year 2015 in de regio Noord-Europa. Het nabij gelegen Tulip Inn Eindhoven Airport mocht de titel Tulip...

27 november 2015
Advertorial: luxe en verbluffende frisheid

Een douchewc is een toilet en bidet in één en zorgt naast ruimtebesparing ook voor luxe en verbluffende frisheid. De Geberit AquaClean Sela douchewc reinigt het onderlichaam met een lichaamswarme en luchtige douchestraal welke geïntegreerd is in het toilet. Op het oog lijkt de AquaClean Sela ee...

11 november 2015
Op zoek naar gastvrij talent

In onze sector hangt het succes van een bedrijf af van de ervaringen die gasten hebben tijdens hun verblijf of bezoek. Uiteraard zijn de kenmerken van het product, de kwaliteit van het bed, de smaak van het eten, de inrichting en de hygiëne van de hotelkamer voorwaarden voor een goede ervaring. Ma...

1 oktober 2015
Eerste diploma's HCEM Landstede

Afgelopen dinsdagavond 29 september mochten de eerste studenten van de opleiding Hotel-, Congres- & Evenementen Management (HCEM) hun welverdiende diploma in ontvangst nemen na een vierjarig traject van hard werken. Dit was een bijzonder moment voor zowel de studenten zelf, als voor de docenten va...

17 augustus 2015
In welk land is het hotel het schoonst?

Ook in de zomer een voorjaarsschoonmaak? In de hotellerie is hygiëne in elk seizoen belangrijk. Toch komen de normen niet in alle landen overeen met de verwachtingen van de hotelgasten. Het boekingsportaal HOTEL INFO, dat meer dan twee miljoen beoordelingen van internationale hotelgasten onderzoc...

13 juli 2015
Bilderberg Parkhotel schenkt beste koffie

Het Bilderberg Parkhotel in Rotterdam is de trotse winnaar van de Ketelbinkie Koffietrofee 2015 in de categorie Hotels en Hostels. De afgelopen maanden hebben 21 bij Rotterdam betrokken journalisten 150 gelegenheden bezocht. Deze zijn uitvoerig onder de loep genomen. Er werd beoordeeld op de samen...

13 juli 2015
Minder wespen op het terras (VIDEO)

Tot twee weken geleden zagen we door de slechte start van de zomer aanzienlijk minder wespen op het terras dan vorig jaar. Ongediertebestrijder Rentokil bestreed tot eind juni 45 procent minder wespennesten dan vorig jaar in dezelfde periode. Nu het buiten warm is geworden, stromen de meldingen va...

1 juli 2015
'Douchewc is must voor luxe hotel'

Onlangs spraken we in Zwitserland met designer Christoph Behling, die de nieuwe douchewc van Geberit heeft ontworpen. Volgens hem is in Azië de douchewc heel gebruikeljk en liggen in dat contintent de hygiëne-eisen ook veel hoger dan in Nederland. Om Aziaten te blijven trekken, moeten hotels hier...

23 juni 2015
SVH lanceert game 'Aan de slag in de horeca'

Gisteren heeft SVH de nieuwe game ‘Aan de slag in de horeca’ gelanceerd. Op Strand Zuid in Amsterdam speelden SVH Meestergastheer Pasquinel Kolk en SVH Meesterschenker Fritz Harig het eerste level. Met deze gratis game wil SVH de vakbekwaamheid in de branche vergroten en zo bijdragen aan de tev...

1 juni 2015
Horecaopleidingen voor profs in Amersfoort

Leerhotel het Klooster, verbonden aan MBO Amersfoort, gaat samen met de Horeca Academie opleidingen en trainingen verzorgen voor professionals in de horeca. Vandaag hebben beide partijen als startschot van deze samenwerking een intentieovereenkomst ondertekend. Tekort aan goede horecamedewerke...

12 mei 2015
Nederland 9e internationale congreslocatie

Nederland is een plek gestegen op de jaarlijkse ranglijst van The International Congress and Convention Association (ICCA) en staat in 2014 met 307 congressen op de negende plaats. In 2013 bekleedde Nederland de tiende plek met 302 internationale congressen. Foto: Noordwijk is één van de beken...

4 mei 2015
Topchefs in jury Nederlandse finale Bocuse d'Or

SVH Meesterkoks André van Doorn, Marc van Gulick, Onno Kokmeijer en Dick Middelweerd vormen samen met SVH Meesterkok Jonnie Boer de jury van de Nederlandse finale Bocuse d’Or 2015. De Nederlandse finale vindt plaats tijdens Gastvrij Rotterdam op 21 september. Jonnie Boer Beoordeling De...

17 april 2015
NH Hotels verkozen tot beste hotelketen

Fletcher Hotels is verkozen tot populairste hotelketen, NH Hotels is op haar beurt voor de tweede keer verkozen tot beste hotelketen van Nederland. Tijdens de uitreiking van de Zoover Awards 2015 in de Winkel van Sinkel in Utrecht heeft managing director Maarten Markus de award in ontvangst genomen....

11 februari 2015
SVH in gelijk gesteld in kort geding

De Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH 2.0) is op 10 februari 2015 door de Amsterdamse Rechtbank in het gelijk gesteld in een kort geding tegen CIHEX. SVH heeft het kort geding aangespannen omdat CIHEX in een persbericht stelde dat door hen afgegeven diploma's recht bieden op bijschrijving in het...

4 februari 2015
De Vilt groepsaccommodatie van het jaar

De verkiezing Groepsaccommodatie van het jaar is een landelijke consumentenprijs en wordt jaarlijks door RECRON, de brancheorganisatie voor recreatieondernemers Nederland, georganiseerd. De uitreiking vond op 3 februari 2015 plaats tijdens de Studietweedaagse van de RECRON Groepsaccommodaties bij ...

18 november 2014
Toiletten in horeca het schoonst

De toiletten in openbare gebouwen en de horeca zijn, beiden met 38 procent goed, het schoonst. Dat blijkt uit het door vakblad Service Management georganiseerde en in samenwerking met hygiëne-aanbieder Uniqcare uitgevoerde Nationaal Toiletonderzoek 2014. Toiletten schoner dan vorig jaar In he...

10 november 2014
Airbnb en struisvogelpolitiek

“Marginaal gebeuren”; “een doelgroep die anders helemaal geen hotel zou boeken”; “het is een bubble, die knapt vanzelf”. Met verbazing luister ik naar hoteliers die gevraagd worden naar hun mening over Airbnb, Wimdu en andere exponenten van de deeleconomie die de accommodatiemarkt betr...

19 oktober 2014
Keurmerk voor Golden Tulip Hotel Central

Golden Tulip Hotel Central heeft deze week het nieuwe hygiënekeurmerk ‘De Keus van Rob Geus’ uitgereikt gekregen door keurmeester Rob Geus, o.a. bekend als presentator van de televisieprogramma’s ‘De Smaakpolitie’ en ‘Red mijn vakantie’. Geus' keurmerk is evenwel niet geheel onomstr...

15 oktober 2014
Toilet vaak gebruikt voor sociale functie

Op 15 oktober is het weer Global Handwashing Day: de dag waarop de wereld stilstaat bij het belang van goede handhygiëne. Na een toiletbezoek de handen wassen is eenieder aan te raden , maar wist je dat er zich op het toilet méér afspeelt? Dit jaar vestigt Tork, merk van SCA, wederom aandacht o...

2 september 2014
Hertogplein uit Nijmegen bij beste 5 ter wereld

Hotel Hertogplein uit Nijmegen hoort bij de beste 5 hotels uit de wereld, volgens hotelaanbieder Booking.com. De ranglijst is gebaseerd op de beoordelingen van gasten. Vooral de hygiëne, het ontbijt en de service van het hotel in Nijmegen worden goed beoordeeld. Jury Elk hotel dat meer dan 5...

25 augustus 2014
Nederlandse hotels niet de schoonste

Niet in alle hotels kun je van de grond eten. De boekingsportal hotel.info onthult hoe het is gesteld met de hygiëne in de hotels in Nederland en hoe men ter plekke het ongenoegen duidelijk kan maken als gebrekkige hygiëne een probleem vormt. Goed voor de gast, maar ook voor de hotelier. Scho...

28 juli 2014
Top 10 ergernissen van hotelgasten

“Het smerigste 4-sterren-hotel dat ik ooit heb gezien!", een dergelijke beoordeling is een doorn in het oog zijn voor iedere hotelier. Uit onderzoek blijkt dat 90% van de klanten hotelbeoordelingen gebruiken voorafgaand aan hun boeking, om een definitieve beslissing te nemen. Hotelinfo.nl heeft ...

7 juli 2014
Inspectieresultaten NVWA online

Op maandag 7 juli start de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) met publicatie van de inspectieresultaten van horecabedrijven. De groene en oranje beoordelingen van ruim 1600 lunchrooms staan vanaf dan op de Horeca inspectiekaart Met de gelijknamige app kunnen consumenten op hun iPhone e...

18 april 2014
NH Hotel Group in de prijzen

Wacht eens even. Nu weten zelfs wij het niet meer. De NH Hotel Group is door de 'Nederlandse consument' verkozen tot 'Beste Hotelketen van Nederland'. Eerder vandaag meldden we dat Fletcher volgens Zoover de 'Populairste Hotelketen van Nederland' is. We vermoeden dat vandaag iedere hotelier een pr...

7 april 2014
Horeca en hospitality manager gezocht

Schouwburg Kunstmin, gevestigd in het historische centrum van Dordrecht is met 160 voorstellingen per seizoen één van de belangrijkste podia van de Drechtsteden. Kunstmin programmeert 3 zalen, de Grote Zaal en de Kleine Zaal en een Middenzaal in het Energiehuis, het nieuwe huis voor de podiumkun...

1 januari 2014
Geberit

Als mondiaal georiënteerde onderneming is de Geberit Groep de Europese marktleider in de sanitaire techiek. Sinds de oprichting in 1874 behoort het bedrijf tot de marktleiders van deze bedrijfstak en het geldt als een echte trendsetter op het gebied van complete sanitaire systeemoplossingen. 41 ...

26 november 2013
Louvre maakt Hotels of the Year bekend

Louvre Hotels Group kondigt aan dat Golden Tulip Hotel Central uit Den Bosch is gekozen tot Golden Tulip Hotel of the Year 2013 van de regio Noord-Europa. Tulip Inn Bergen op Zoom is Tulip Inn of the Year 2013 geworden. Olivier Derycke, Chief Operating Officer Europe bij Louvre Hotels Group heeft...

7 november 2013
Twee op de drie toiletten vies in horeca

In de horeca zijn haast twee op de drie toiletten vies. Uit het Nationaal Toiletonderzoek blijkt dat in restaurants, hotels en cafés 31 procent van de toiletten dit jaar schoon zijn. Met deze score eindigt de branche als tweede, achter de categorie openbare gebouwen. Wie durft? In openbare ...

19 september 2013
SVH maakt doorstart in 2014

Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) maakt vanaf 1 januari 2014 een doorstart. Het bestuur heeft besloten de huidige stichting SVH per 1 januari 2014 te liquideren. John Meuffels (interim directeur SVH): “Het nieuwe SVH is financieel gezond, niet meer subsidieafhankelijk en heeft goede toekoms...

30 juli 2013
Personeel horeca holt achteruit

Door de economische crisis is er een toename van goedkopere, minder ervaren en laagopgeleide flexwerkers in de horeca. Ook wordt er steeds minder vaak geïnvesteerd in het opleiden van het personeel wat leidt tot verminderde hygiëne, gastvrijheid en veiligheid. Dit blijkt uit onderzoek vanuit...

26 april 2013
NVWA controleert op 29 en 30 april

Tientallen inspecteurs van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) voeren op 29 en 30 april inspecties uit op voedselbereiding tijdens oranjemarkten. Vorig jaar bleek dat 50 procent van de straatverkopers hun producten niet op orde had. Schoon keukengerei De inspecteurs letten op de...

24 april 2013
The College Hotel heeft mooiste toilet

The College Hotel in Amsterdam mag zich een jaar lang de trotse eigenaar noemen van ‘Het mooiste toilet van Nederland’. Een deskundige jury koos uit meer dan 80 verschillende inzendingen dit toilet als winnaar en vond het toilet met recht ‘een omweg waard’. Geen sluitstuk “Dit toilet...

16 april 2013
Hotel Grand Central slechtste van land

Volgens bezoekers van Zoover is het slechtste hotel van Nederland dit jaar Hotel Grand Central in Rotterdam. Het enige pluspunt van dit hotel zou de centrale ligging zijn. Sommige gasten kunnen het ontbijt en de vriendelijke bediening ook nog wel waarderen, maar daar is dan ook alles mee gezegd. ...

11 april 2013
Europa kritisch over toilethygiëne

Toilethygiëne in de Europese horeca krijgt van haar bezoekers geen hoog cijfer. Acht van de tien Europeanen geeft aan toiletruimtes in restaurants en hotels vies te vinden. Maar ook bars (33 procent), clubs (26 procent) en fastfood restaurants (22 procent) blijken een slechte hygiëne te hebben. ...

19 januari 2013
Jagershorst Tulip Hotel van het jaar

Golden Tulip Jagershorst is verkozen tot Golden Tulip Hotel of the Year 2012 van de regio Noord-Europa. Deze award is toegekend op basis van resultaten uit het Quality Assurance programma van de keten. Toewijding en inzet Het hotel uit Eindhoven kreeg de award uitgereikt tijdens een bijeenkomst...

18 januari 2013
Krasnapolsky en tartaar onschuldig

De steak tartare van Grand Hotel Krasnapolsky is niet de oorzaak van de gezondheidsklachten die dinergasten vorige week opliepen. Wel wordt het gerecht van de kaart gehaald. Onschuldige steak Na een diner voor hoogleraren vorige week ondervondt een groot aantal van hen gezondheidsklachten. Zeven...

11 december 2012
Nog meer redenen om mee te doen!

Twijfelt u nog om mee te doen aan de verkiezing van Het Schoonste Hotel Van Nederland? Niet doen! Lees hier nog meer redenen om mee te doen en schrijf u voor 11 januari 2013 in. De verkiezing van Het Schoonste Hotel Van Nederland is een initiatief van Albatros, Bunzl, Blycolin, CWS, EW Facility S...

10 november 2012
Zeven redenen om mee te doen!

Lees hier de zeven redenen waarom u mee moet doen met de wedstrijd Het Schoonste Hotel Van Nederland. Reden 1: kans om u te onderscheiden van de concurrent. Reden 1: Erkenning kwaliteit Housekeeping Met het meedoen van deze wedstrijd wordt de kwaliteit van uw houskeeping onder de loep genomen. Is...

7 november 2012
Wordt u het Schoonste Hotel Van Nederland?

Hygiëne is naast service de bepalende succesfactor voor een hotel. Een schoon hotel is een voorwaarde voor positieve beleving van de gast. De afdeling housekeeping krijgt hiermee een grote verantwoordelijkheid en moet optimaal presteren. Goed Nieuws: hotels kunnen zich vanaf 1 november t/m 11 janua...

20 april 2012
Apollo en Fletcher winnen awards Zoover

Apollo Hotels&Resorts wint de Zoover Award Beste Hotelketen 2012. Fletcher Hotels is uitgeroepen tot populairste hotelketen. Dit is de tweede keer dat Fletcher de award wint. Apollo Hotel&Resorts Apollo Hotel&Resorts werd beoordeeld op de kwaliteit van het eten en drinken, kamers, faciliteiten...

29 januari 2012
Misvatting van de week - 102

De branchevereniging voor de hotellerie in Japan streeft naar hygiëne, maar daar hebben wij met deze boodschap onze twijfels over... ...

7 december 2011
Kamer beslist snel over bedrijfschappen

Het bevorderen van de mate van professionaliteit in de horeca. Dat is al meer dan een halve eeuw het doel van het bedrijfschap Horeca en Catering. Juist in deze tijd essentieel, zegt directeur van het schap Wolter Spaink. "Innovatie en technologische mogelijkheden brengen horeca verder" Spaink:...

11 oktober 2011
Matras voor 99 euro! (advertorial)

Wat de reden van het bezoek aan uw hotel ook is, goed slapen wil iedere gast! Een uitstekend matras is dan een voorwaarde voor een goede nachtrust. Van de Wouw Hotelkamerinrichting levert u een topmatras voor een speciaal actietarief. Hygiëne en het comfort Na 8 tot 10 jaar is zelfs het beste m...

25 juli 2011
Slecht hotelbed? Dan een lagere fooi!

Maar liefst 37% van de hotelgasten geeft geen fooi, vanwege ontevredenheid en pijnpunten. Op nummer één staat een slecht bed, 31% van de deelnemers aan een onderzoek noemt dit de grootste irritatie tijdens het overnachten in een hotel. Irritatiepuntjes Op de lijst met irritaties komt verder vo...

15 maart 2011
Helft Nederlanders mijdt toilet in horeca

Het is lang niet overal goed gesteld met de hygiëne in de horeca, zo concludeert fabrikant van tissue- en hygiëne-producten Tork op basis van onderzoek. Bijna de helft van de Nederlanders zegt om hygiënische redenen het toiletbezoek in restaurant of kroeg te vermijden. Als men toch naar het toile...

9 februari 2011
De Havixhorst is Kasteel van het Jaar

Voor de derde keer op rij is Châteauhotel- en restaurant De Havixhorst in De Schiphorst uitgeroepen tot Kasteel van het Jaar. Dit is bekend gemaakt tijdens het gala- en jaardiner van de vereniging Châteaux et Résidences Gastronomiques dat dit jaar plaatsvond bij De Havixhorst. Wijland sprakel...

2 februari 2011
ART Hotel Eindhoven beste Best Western

Op maandagavond 31 januari nam Roel Rol van het Best Western Premier ART Hotel Eindhoven de ‘Best Western Quality Award 2010/2011’ in ontvangst. Best Western Parkhotel Putten eindigde op de tweede plaats en Best Western ART Hotel Rotterdam is uitgekomen op een derde plaats. De winnende hotels sc...

20 december 2010
Horeca verantwoordelijk bij besmet wild

Tijdens de feestdagen staan wildgerechten vaker dan anders op het menu in de Nederlandse horeca. Recent onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en het Academisch Medisch Centrum (AMC) heeft aangetoond dat wild uit Nederland het hepatitis E-virus kan bevatten. Wanneer e...

29 juni 2010
KHN start online cursus alcohol schenken

Het drankgebruik van de jeugd is de afgelopen jaren flink toegenomen. Koninklijke Horeca Nederland (KHN) neemt hierin zijn verantwoordelijkheid en zet stevig in op het thema "alcohol en jeugd". Eén van de concrete resultaten die uit dit beleid voortvloeit, is een online interactieve cursus over ver...

17 mei 2010
Vermaire wint Dilmah NK Thee Sommelier

Kasia Vermaire is uitgeroepen tot winnaar van het Dilmah NK Thee Sommelier 2010. Hiermee is zij de eerste vrouwelijke thee sommelier van Nederland. De 24-jarige Vermaire werd door de vierkoppige jury gekozen tot theesommelier van het jaar op de beurs Beleef Koffie 2010 | Beleef Thee 2010 in de Jaarb...

8 april 2010
Pistool op tafel

Stichting Horeca Onderwijs (SHO) ontving onlangs een paniektelefoontje van een horeca onderneemster uit Den Haag. Het bedrijf was door een man bezocht die tijdens zijn verblijf op zeer intimiderende wijze een pistool naast zijn bord op tafel legde. Het voorval Een chique uitziende heer betrad he...

4 september 2009
Meest gastvrije stad van ons land

Op woensdag 23 september wordt bekend gemaakt welke stad zich de Meest Gastvrije Stad van Nederland mag noemen. Het jaarlijkse onderzoek van Van Spronsen & Partners horeca-advies in samenwerking met VVV Nederland zoomt in op de 21 grootste steden van Nederland. Op basis van 8.000 enquêtes onder de ...

30 juni 2009
Bijzonder mooi toilet? Laat het zien!

Onderzoek heeft uitgewezen dat een zeer groot deel van de perceptie van gasten valt of staat met een bezoek aan de toiletruimte. Mede hierom in het septembernummer van Hospitality Management aandacht voor sanitair. Heeft u een bijzonder ingericht toiletgedeelte in de openbare ruimtes van uw hotel? N...

23 juni 2009
Vakantiebed kan niet op tegen eigen slaapplek

De meerderheid van de Nederlanders ontbreekt het aan iets tijdens hun vakantie, en het grootste gemis is wel het eigen bed. Dat blijkt uit de laatste enquête van hotelprijs-vergelijker en reiscommunity www.trivago.nl waar gebruikers gevraagd werd naar wat ze het meest missen op hun vakantie in het ...

5 juni 2008
Holiday Inn Leiden heeft meest hygiënische keuken

De meest hygiënische hotelkeuken bevindt zich in Holiday Inn Leiden. Dit is opnieuw de uitslag van de beoordeling van de keukenhygiëne in hotels, uitgevoerd door de GGD. Voor de tweede maal is Holiday Inn Leiden aanvoerder van de lijst met meest hygiënische keukens in de hotelbranche. De metingen...

27 maart 2008
Hotels overwegen stappen tegen grote B&B's

De sector hotels bij branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland wil in overleg met de Vereniging Nederlandse Gemeenten actie ondernemen tegen boerderijen waar uitgebreide Bed & breakfast accomodaties zijn ontstaan. Dat is onder andere te lezen op de website van AgriHolland. De hotels stellen dat...

27 januari 2005
Prijswinnaars EFFF

Tijdens de EFFF vond de finale plaats van Ladies Only Chef's Competition. De wedstrijd is de enige competitie voor vrouwelijke professionele koks in Nederland. De koks werden uitgedaagd recepten te creëren en improviseren met topwijnen van het Californische wijnhuis Ernest & Julio Gallo. Bianca J...

2 juni 2001 Achtergronden
Hygiënecode: geen poster, maar cultuur

Sinds enige jaren zijn bedrijven verplicht een voedselveiligheidsplan te gebruiken. Volgens de warenwetregeling Hygiëne van Levensmiddelen moet elk bedrijf de productiewijze zodanig onder controle hebben dat de veiligheid van de producten gewaarborgd is. Dit systeem dient te zijn gebaseerd op d...

25 februari 2000 Achtergronden
Hygiënewijzer vereenvoudigt werken met Hygiënecode

Schoon, simpel, kort en duidelijk. Onder dat motto is onlangs de Hygiënewijzer gepresenteerd. In de wijzer zijn alleen de wettelijk eisen uit de Hygiënecode voor de horeca verwerkt. Dit maakt het voor hotels en restaurants eenvoudiger om die Hygiënecode toe te passen. Een duidelijk st...

11 april 1996 Wet- en regelgeving
Hygiënecode nieuwe stijl komt er aan

De ontwikkeling van de vernieuwde Hygiënecode voor de horeca bevindt zich in de afrondende fase. Naar verwachting zal de code in juni 1996 beschikbaar zijn. Aanleiding voor de vernieuwde Hygiënecode is de nieuwe Warenwetregeling Hygiëne van Levensmiddelen, die in december 1995 van kra...

Misvatting van de week - 102

Het hotel streeft naar hygiëne, maar daar hebben wij met deze boodschap onze twijfels over... Alle blunders nog eens terug zien? Raadpleeg het dossier… ...

Zeven redenen om mee te doen!

Lees hier de zeven redenen waarom u mee moet doen met de wedstrijd Het Schoonste Hotel Van Nederland. Reden 1: kans om u te onderscheiden van de concurrent. Reden 1: Erkenning kwaliteit Housekeeping Met het meedoen van deze wedstrijd wordt de kwaliteit van uw houskeeping onder de loep genomen. Is...

Laad meer resultaten

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: