KHN lanceert hygiënecode voor de horeca

12 januari 2016 |
KHN lanceert hygiƫnecode voor de horeca<

De nieuwe Hygiƫnecode voor de horeca geldt vanaf 1 april. De Hygiƫnecode is vanaf deze week al verkrijgbaar via de webshop van KHN. Met
deze nieuwe Hygiƫnecode kunnen horecaondernemers en hun medewerkers op een eenvoudige manier voldoen aan de meest actuele wetgeving op het gebied van voedselveiligheid. In deze nieuwe code zijn actuele (werk)processen, de frequentie van de registratieverplichtingen en voorbeeldregistratieformulieren opgenomen, zodat horecaondernemers op een makkelijke manier veilig kunnen werken.

Over de Hygiƫnecode
Elk bedrijf dat met voedsel en dranken werkt, moet voldoen aan de regels van voedselveiligheid. In de Hygiƫnecode voor de horeca worden de regels omschreven waarmee horecabedrijven de voedselveiligheid en hygiƫne kunnen bewaken. Horecaondernemers voldoen aan de wetgeving als zij werken volgens de nieuwste Hygiƫnecode.

Eenvoudig voedselveilig werken
KHN is uitgever en eigenaar van de Hygiƫnecode voor de horeca. Deze code is gebaseerd op Europese wetgeving waarin staat dat alle levensmiddelenbedrijven volgens de HACCP-beginselen moeten werken. KHN heeft deze HACCP-beginselen uitgewerkt in de nieuwe Hygiƫnecode. Op deze manier wordt voedselveilig werken voor ondernemers en medewerkers eenvoudig gemaakt. Zij voldoen aan de wetgeving als zij werken volgens de regels van de Hygiƫnecode. Deze code is opgesteld in samenwerking met de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit en is goedgekeurd door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. KHN stelt vanaf februari 2016 de nieuwe Hygiƫnecode ook in het Chinees en Engels beschikbaar.

Campagne
Zodra er een nieuwe versie van de HygiĆ«necode van kracht wordt, vervalt de voorgaande versie. De laatste versie is die uit 2007 en vervalt per 1 april 2016. Horecaondernemers moeten dus voor deze datum de nieuwe versie in het horecabedrijf hebben. Om dit onder aandacht te brengen start KHN de campagne ā€˜Vanaf 1 april geldt de nieuwe hygiĆ«necode en dat is geen geintjeā€™. Het eerste exemplaar van de nieuwe hygiĆ«necode werd tijdens Horecava 2016 uitgereikt aan Tom en Hans Pijls van hotel Voncken in Valkenburg. Het bedrijf viert tijdens deze zestigste editie van Horecava het feit dat het al zestig jaar lid is van KHN.

Online bestellen
Horecaondernemers kunnen de nieuwe Hygiƫnecode bestellen via www.khn.nl/hygienecode. Leden van KHN krijgen korting. Zij betalen 30 euro in plaats 100 euro (beide bedragen zijn exclusief btw).
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: