U heeft gezocht op : reservering

4 mei 2021 Toerisme Hotelketens
Persoonlijke tips van medewerkers NH Hotels voor binnenlandse reizen

NH Hotel Group geeft het aankomende vakantieseizoen persoonlijke tips voor binnenlandse reizen. Een vakantie naar het buitenland is net als vorig jaar erg onzeker, veel mensen kiezen wederom voor een vakantie in eigen land. Om de Nederlandse reiziger te inspireren en te helpen met het ervaren van lo ...

28 april 2021 Mensen
Thermae 2000 opent dakterras 

De saunaliefhebbers moeten nog een paar weekjes wachten, maar de bourgondiër met liefde voor Limburg wordt op zijn wenken bediend. Per 28 april, samen met de terrasopening die dinsdagavond is aangekondigd door het kabinet, opent Thermae 2000 haar buitenterrassen niet enkel voor haar hotelgasten ...

9 april 2021
21 jaar geleden in Hospitality Management; criminele activiteiten in de hotellerie

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2000. Het woord hotelier werd nog met een dakje op de 'o' gesc ...

26 maart 2021 Hotelbouwplannen Achtergronden
Hotel De Draak: blijven investeren ondanks de lockdown

Frans Hazen , directeur eigenaar van Hotel De Draak ontvouwt met enthousiasme zijn volgende plannen. Buiten het feit dat hij in 2020 fors heeft geïnvesteerd in De Draak en de voormalige Gouden Leeuw loopt hij alweer met wat plannen rond en die zijn volgens hem spectaculair en zullen het Jubelst ...

23 maart 2021 Interview Longread
De zakelijke markt: hotelier Alexander Kluit deelt zijn visie op de toekomst

Hotelkamers die getransformeerd worden naar ‘private offices’. Het gebeurt echt en de noodzaak is er, zeker in hotels die ingericht zijn voor de zakelijke gast. Die blijft namelijk weg en de verwachting is, dat deze gast nog wel een tijdje wegblijft. “En wat doe je dan? Wachten tot ...

22 maart 2021 Toerisme Achtergronden
Goede hygiëne en schoonmaak tellen zwaar mee bij bepalen accommodatie

Ondanks de diverse coronabeperkingen wil 59 procent van de Nederlanders dit jaar op vakantie. Voor 20 procent van de Nederlanders geldt dat nog niet is besloten of het op reis of toch thuisblijven wordt. Bij het zoeken naar een vakantiebestemming staat de behoefte aan rust en ruimte op nummer 1, gev ...

19 maart 2021
Het Ros van Twente ontvangt Zoover award

Op 12 maart j.l zijn de Zoover Awards voor 2020 uitgereikt. Tot groot genoegen mocht Het Ros van Twente dit jaar wederom een Golden Zoover Award ontvangen. Het is voor de vierde keer op rij dat ze de prijs ontvangen. Dit jaar kreeg het hotel-restaurant zelfs een waardering van 9,6. Het eigenaarse ...

5 maart 2021 Ondernemen
Zelfs nu het hotel vol dankzij online marketing 

Nu de nabijheid is vervangen door (gepaste) afstand, is het meer dan ooit belangrijk om contact te onderhouden met je doelgroep. Daar zijn verschillende online mogelijkheden voor, maar e-mailmarketing is een uiterst effectief instrument gebleken. Terwijl veel hotels door een diep dal gaan, heeft ...

24 februari 2021 Personeel Hotelketens
Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer en is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf, met onmiddellijke ingang. Voorheen was hij Group President, Global Development, Design and Operation ...

3 februari 2021 OTA's
De 12 beste boekingskanalen van 2020

SiteMinder, platform voor de werving van gasten in de hotelbranche, heeft lijsten opgesteld met distributiekanalen die de hoogste boekingsinkomsten voor hotels hebben opgeleverd, in heel 2020 en sinds de wereldwijde reset in hotelboekingen in april. Deze lijsten, voor meer dan 20 ‘s werelds ...

3 februari 2021 Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 3)

Hoewel de potentiële meerwaarde van kunstmatige intelligentie (AI) voor de horeca niet ter discussie staat, zijn er nog maar weinig bedrijven die AI systematisch inzetten in hun communicatie met gasten. In twee eerdere artikelen op deze website beschreven we verschillende barrières die m ...

3 februari 2021 Corona
Nieuwe routekaart, weinig versoepelingen

Op dinsdag 2 februari presenteerde het kabinet een nieuwe routekaart waarin staat opgenomen wanneer de restaurants en cafés weer open mogen. De horeca blijft in elk geval tot 2 maart gesloten, vervolgens wordt aan de hand van het risiconiveau bepaalt in hoeverre restaurants en cafés op ...

1 februari 2021 Personeel Hotelketens
Nicole Willems nieuwe General Manager bij Designhotel Maastricht

Per 1 februari start Nicole Willems als General Manager bij Designhotel Maastricht. Het hotel, gelegen in het bijzondere stadsdeel "Wyck" vormt met haar 105 unieke kamers de ideale uitvalsbasis om historisch Maastricht te bezoeken. Nicole Willems is een geboren en getogen Maastrichtse en h ...

27 januari 2021 Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 2)

Veel horecamanagers erkennen de potentie van kunstmatige intelligentie voor hun bedrijfstak, maar zijn terughoudend bij het daadwerkelijk implementeren ervan, zo schreven wij onlangs op deze website. Ze twijfelen welke toepassing het beste past bij hun bedrijfsmodel of concept en hebben niet alti ...

20 januari 2021 Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 1)

Robots kunnen steeds meer horecataken uitvoeren, zo schreef Marthijn van Oostveen in september 2019 op deze website. Anderhalf jaar daarvoor drukte Stef Driessen hoteliers al op het hart dat ze snel moesten anticiperen op de opkomst van voice assistants zoals Siri en Cortana. Toch zijn er in Ned ...

8 december 2020 Branded Content
Meer directe reserveringen met een nieuwe hotelsite in 2021

Porter, ontwikkelaar van kwalitatief hoogwaardige hotelwebsites, biedt vanaf deze maand een gloednieuw template aan, genaamd Berlin. Met een website van Porter kunnen hotels zich optimaal voorbereiden op het verkrijgen van directe reserveringen wanneer de markten weer aantrekken. Hotels met een w ...

10 november 2020 Columns Hans van Spronsen
Wellness in tijden van corona

Ten tijde van een pandemie is een focus op de gezondheid het allerbelangrijkste, dat weet iedereen. Wellness en saunabezoek kunnen een positieve impuls geven aan die gezondheid en daarom is het ook heel fijn dat de hotels deze service weer kunnen bieden. Maar ook hier geldt: een aantal aanpassingen ...

30 oktober 2020 Corona
61% van de Nederlanders wil met Kerst (verantwoord) buiten de deur eten

Uit het persmoment van dinsdag jl. is duidelijk geworden dat de horeca nog een tijd gesloten blijft. Hoelang is nog niet precies duidelijk. Hoopvol is de blik nu gericht op kerst. Nederlanders willen deze feestdagen weer genieten van quality time buiten de deur. Uit onderzoek van TheFork* blijkt dat ...

13 oktober 2020 Corona
Persconferentie coronamaatregelen: horeca dicht, hotels blijven wel open

De hieronder genoemde en zojuist door premier Rutte gedeelde maatregelen om verdere verspreiding van het coronavirus te beperken gelden voor vier weken. De 'routekaart moet de aanpak van het kabinet voorspelbaar maken. Er is dus sprake van een gedeeltelijke lockdown. De maatregelen gaan woensdag ...

12 oktober 2020 Hotelketens Achtergronden
Kassa: kamers bij bekende hotelketens ondanks corona niet schoon

Veel hotelkamers in ons land worden niet goed schoongemaakt, ondanks aangescherpte coronaprotocollen. Schoonmakers blijken bedden en wc’s niet schoon te maken en gebruikte handdoeken op de kamer te laten hangen. Dit blijkt uit een steekproef onder zes bekende hotels die werd uitgevoerd door ...

12 oktober 2020 Economie Corona
Frankrijk kende een daling van 99 procent van aantal boekingen tijdens lockdown

De wereldwijde toerisme-industrie is een van de zwaarst getroffen industrieën wat betreft het effect van de COVID-19-pandemie. Volgens de gegevens van Stockapps.com, op het hoogtepunt van de lockdowns in Europa, ondervond Frankrijk een daling van 99 procent van de reserveringen op populaire acc ...

29 september 2020 Economie
Horeca 22.00 uur dicht, maximaal dertig gasten binnen

De horeca is verplicht om vanaf dinsdag 29 september de deuren om 22.00 uur te sluiten. Vanaf 21.00 uur mag er niemand meer naar binnen. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 40 personen gelden voor bijeenkomsten. Daarbij ...

28 augustus 2020 Achtergronden Tech
7 revenue management tips

Stan Josephi - Senior Lecturer Revenue Management aan de BUAS - geeft zeven waardevolle tips over revenue management. Josephi verzorgt, speciaal voor hotelprofessionals, een tweedaagse masterclass revenue management (16 en 30 september 2020). Klik hier om je aan te melden! Josephi: "Revenue ...

26 augustus 2020 Hotelbouwplannen
Foto's: MR JIGS hotel in Venlo geopend

Gijs Hendrikx, de Venlose hotelier die ook verantwoordelijk is voor het succesvolle Thaterhotel Venlo, is vol trots wanneer hij vertelt over zijn nieuwe hotel, MR JIGS. "Dit weekend hebben we de proefslapers op bezoek gehad en wat tijd genomen om de puntjes van aandacht aan te pakken. Morgen ko ...

12 augustus 2020
Joris Bijdendijk en Renaissance Koepelkerk openen tijdelijk restaurant

De Amsterdamse chef Joris Bijdendijk gaat ‘on tour’ met het keukenteam van RIJKS® en serveert een 5-gangen menu in de historische kerk. Tijdens de eerste editie van Koepelkerk X RIJKS®, op 15 augustus, wordt de kerk van het Renaissance Amsterdam Hotel getransformeerd tot restaura ...

7 augustus 2020 Corona
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi ...

22 juli 2020 Interview Longread
Interview Jan Jansen, hotelier in China: "Anderhalvemetereconomie kennen wij niet"

Jan Jansen (39) is General Manager van het Conrad Hangzhou voor de Hilton groep in Hangzhou, een Chinese miljoenenstad op een kleine 200 kilometer afstand van Shanghai. Het 324 kamers tellende hotel opende ruim een jaar geleden in de dynamiek van de Chinese economie. Vanuit zijn ervaringen deelt Jan ...

15 juli 2020 Interview Longread
Las Hotellas: "Kwaliteit zal nu boven komen drijven"

Githa van Vilsteren Githa van Vilsteren is sinds 2011 directeur van Landgoed De Wilmersberg in het Twentse De Lutte. Ze werkte voor haar carrière als hotelier onder andere als Manager Relatiebeheer voor War Child.  ...

14 juli 2020 Internationaal
Komen zakenreizen binnen 6 maanden weer op gang?

Uit nieuw onderzoek van Accor blijkt dat een derde van de zakenreismanagers in Noord-Europa van mening is dat hun zakenreisprogramma's binnen zes maanden zullen herstellen. Voornamelijk als gevolg van binnenlandse reizen. Internationale reizen zullen naar verwachting iets langer op zich wachten. ...

7 juli 2020 Corona
Wellness van Amrâth Hotel & Thermen Born-Sittard weer open

Per 1 juli is het wellness complex van Amrâth Hotel & Thermen Born-Sittard weer geopend. Na de verplichte sluiting van ruim 3 maanden zijn management en medewerkers blij om weer gasten te mogen ontvangen. General Manager Yvanka Vos is enthousiast dat ze na lang wachten haar gasten weer ...

26 juni 2020 Branded Content
Hoe slimme hotelkamers de gastervaring verbeteren

Innovatie en de opkomst van Internet of Things (IoT) gaan de komende jaren een grote rol spelen binnen het hotelwezen. De gasttevredenheid staat hier centraal. Hebben we straks nog wel een receptie waar de gast incheckt? Of loopt de gast straks direct naar zijn of haar hotelkamer toe? Hebben we dan ...

24 juni 2020
Per 1 juli geen maximum aan aantal gasten

Zolang mensen onderling anderhalve meter afstand kunnen houden, geldt vanaf 1 juli geen maximumaantal bezoekers meer voor bijeenkomsten. Dat maakte premier Rutte woensdagavond bekend tijdens een persconferentie. Wel blijft de anderhalvemeterregel van kracht. De versoepeling komt eerder dan verwacht. ...

24 juni 2020 Interview Longread
Reconstructie: hoe Zeeland op slot ging

De Veiligheidsregio Zeeland besloot op 30 maart dat toeristen er tijdelijk niet meer welkom waren. Inmiddels zijn ze er weer meer dan welkom, maar op dat moment raakte deze beslissing de toeristische branche zeer hard, dat geldt dus ook voor de hotellerie. Jan Lonink is burgemeester van Terneuzen en ...

22 juni 2020 Hotelketens Internationaal
Hotelketen uitgelicht: Choice Hotels

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. Deze keer behandelen we Choice Hotels, een franchiser binnen de hotellerie die op nummer vijf van de ranglijst van grootste hotelbedrijven ter wereld staat. De ranglijst word ...

27 mei 2020 Toerisme Corona
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande ...

27 mei 2020 Branded Content
Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leven. Wij zien ook weer een stijgende lijn in reserveringen, met name voor hotels buiten de grote steden. Voor alle hotels geldt dat slimme marketing een ...

20 mei 2020 KHN Corona
KHN: Horeca mag voorzichtig open, steunpakket blijft noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is blij dat de eerste stap richting de heropening van de horeca is gezet. De gisteren aangekondigde verlichting van de coronamaatregelen tijdens de persconferentie van het kabinet bieden een bescheiden perspectief voor de horeca. De gevolgen van de intelligente loc ...

19 mei 2020 Corona
Horeca per 1 juni open: dertig mensen exclusief personeel weer welkom

De horeca in Nederland mag op 1 juni vanaf 12.00 uur weer open. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. In tegenstelling tot de eerder afgekondigde versoepelingen van de maatregelen, worden personeelsleden niet meegetelt in de '30-mensenregel'. Dat betekent dat er ...

11 mei 2020 Wet- en regelgeving KHN Corona
KHN geeft uitleg: wat mag wel, wat mag niet per 1 juni?

Het kabinet maakte tijdens de persconferentie van woensdagavond 6 mei 2020 bekend dat de horeca met ingang van 1 juni 2020, mits het coronavirus voldoende onder controle is, gedeeltelijk weer open mag. Wat zijn de voorwaarden? Met welke beperkingen hebben we te maken? Wat mag er binnen? En wat zij ...

11 mei 2020 Interview Longread
"Het anker is los, de vraag is hoe we gaan varen"

De horeca mag weer (beperkt) open. De uitzichtloze situatie zonder perspectief heeft plaatsgemaakt voor de stip op de horizon. Voorzichtig optimisme heerst. De hotellerie kruipt uit zijn schulp en pakt de handschoen op. In de derde aflevering van het ‘Rondetafelgesprek, hoteliers in crisistijd ...

8 mei 2020 Corona
Airbnb: boekingen in Nederland alweer op 80 procent ten opzichte van vorig jaar

De coronacrisis heeft de logiesmarkt hard geraakt, maar Airbnb meldt een positieve ontwikkeling: het aantal Airbnb-boekingen door Nederlanders in Nederland stijgt weer. Gedurende de afgelopen maand werd zo'n tachtig procent van het aantal reserveringen ten opzichte van dezelfde periode (april) v ...

6 mei 2020 Corona
Horeca per 1 juni weer open

De Nederlandse horeca mag per 1 juni weer de deuren openen. Dat maakte premier Mark Rutte zojuist bekend in een persconferentie. De horeca heeft zich wel te houden aan duidelijke voorwaarden. Zo mogen horecazaken maximaal dertig mensen ontvangen, inclusief personeel. Daarbij moet de anderhalvemet ...

6 mei 2020 KHN Corona
KHN voorzichtig positief, noodplan horeca essentieel

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is voorzichtig positief. De vandaag aangekondigde verlichting van de coronamaatregelen tijdens de persconferentie van het kabinet biedt voor het eerst concreet perspectief voor de horeca. De gevolgen van de intelligente lockdown in Nederland hebben de branche ke ...

6 mei 2020 Corona
Verwachting: terrassen open op 1 juni, cafés en restaurants open voor 30 gasten

Het kabinet komt naar verwachting vanavond met een nieuwe verlichting van de coronamaatregelen. De horeca zou volgens Haagse bronnen onder voorwaarden weer gedeeltelijk open kunnen per 1 juni. Die datum is overigens niet bevestigd, maar ligt wel voor de hand. Wanneer horecagasten anderhalve meter ...

29 april 2020 Corona
Tips voor hoteliers: Zo ga je de crisis te lijf [Liveblog]

Alle drink,- en eetgelegenheden in Nederland zijn minstens tot en met 28 april 2020 gesloten. Een zware periode voor de de horecaondernemers en -medewerkers. Door het hele land onstaan in deze donkere dagen prachtige initiatieven om de branche overeind te houden. 'We are in this together'. ...

28 april 2020
Ibis Styles Haarlem City hotel opent haar deuren weer voor gasten

Na 6 weken gesloten te zijn opent het Ibis Styles Haarlem City hotel haar deuren weer voor hotelgasten. Vanaf dinsdag 28 april is iedereen welkom en arriveren de eerste vaste gasten reeds. “Uiteraard wel met een aantal regels naar aanleiding van de adviezen van de RIVM, maar ook door het door ...

23 april 2020 Interview Corona
"Voor veel bedrijven is het einde oefening zonder extra steun"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

20 april 2020
FNV Horeca betreurt berichtgeving KHN over afbreken overleg

FNV Horeca en CNV Vakmensen betreuren ten zeerste dat Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft aangegeven het overleg met hen te staken. FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met KHN maar eenmaal formeel overleg gevoerd de afgelopen periode. Dit overleg ging vooral over de maatregelen om uitstel van de ...

20 april 2020 Hotelketens Corona
Accor en Bureau Veritas ontwikkelen label hygiënemaatregelen horeca

Accor, leider op het gebied van hospitality wereldwijd en Bureau Veritas, wereldleider op het gebied van testen, inspectie en certificeringen, hebben de handen ineen geslagen en samen een label ontwikkelt dat aantoont dat de juiste veiligheidsnormen en reinigingsprotocollen in acht zijn genomen om b ...

19 april 2020 Columns
Column Hans van Spronsen: Hoe gaan we het doen n.C.?

Ik schrijf deze column midden in roerige tijden, waarin wij voor onze klanten druk aan het werk zijn om alle mogelijke hulp te mobiliseren. Op 15 maart stond de horeca even stil en daarna is een groot deel van de ondernemers druk aan het werk gegaan met oplossingen. Gaan bezorgen, sluiten en gaan kl ...

1 april 2020 Corona
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?

Booking-topman Glenn Fogel reageert gepikeerd op de vraag of hij vanwege de crisis de commissies gaat verlagen. Hij heeft een ander idee: hotels moeten de kamerprijzen verlagen. Wees daar heel voorzichtig mee. Het verlagen van kamerprijzen is echt onwenselijk, ook al kan het helaas wel eens onvermij ...

26 maart 2020
Hotel verbouwen? Johan Mallo adviseert

De hotellerie staat zo goed als stil door de coronacrisis. Wanneer de mobiliteit stokt wordt ook deze branche hard getroffen. Investeringen worden even niet gedaan, de hand blijft op de knip. Meerjaren onderhoudsprojecten en andere initiatieven worden qua noodzaak opnieuw tegen het licht gehoud ...

26 maart 2020
Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b ...

26 maart 2020 Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij ...

25 maart 2020 Corona
Coronadagboek Bart Reints Bok: "Communicatie rondom coronamaatregelen is onvolledig en KHN onderschat haar verantwoordelijkheid"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zesde hoofdstuk bes ...

23 maart 2020 Corona
Coronadagboek Bart Reints Bok: "Het sluiten van Oranjeoord is best emotioneel"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit vierde hoofdstuk be ...

20 maart 2020 Corona
Coronadagboek Bart Reints Bok: "Reiswereld annuleert massaal hotelreserveringen"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit derde hoofdstuk bes ...

19 maart 2020 Corona
Bart Reints Bok: dagboek van een hotelier in tijden van crisis, deel 2

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij zal de Nederlandse hotellerie op de hoogte houden van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit tweede hoofdstuk besprek ...

18 maart 2020 Achtergronden Corona
Booking.com vraagt hotels om af te zien van annuleringskosten en vraagt geen commissie

Op de partnerwebsite van Booking.com is vandaag een update geplaatst. Aangezien de wereld, en zeker de hotelsector, getroffen is door de reisbeperkingen vanwege het coronavirus, heeft Booking.com de situatie bestempeld als die van een Force Majeure; overmacht dus. Booking verwacht dat partners de vo ...

15 maart 2020 KHN Corona
Sluiting horeca een feit: KHN claimt 5,1 miljard overheidssteun

Vanmiddag heeft het kabinet bekend gemaakt dat niet alleen scholen dicht moeten maar dat ook eet- en drinkgelegenheden de deuren moeten sluiten. Vanaf vandaag 18 uur moeten alle eet- en drinkgelegenheden tot en met 6 april aanstaande sluiten. Door de nieuwe overheidsmaatregelen loopt het omzetver ...

13 maart 2020 KHN Corona
Horeca zwaar getroffen: KHN eist actieplan kabinet

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) maakt zich ernstig zorgen over de economische impact van het coronavirus op de horecabranche. Nu het coronavirus ook in ons land zijn opmars maakt en beheerst moet worden, zien horecaondernemers dat de coronacrisis grote financiële gevolgen met zich mee brengt ...

11 maart 2020 Interview Longread
"Zoek de samenwerking om het eigen bereik te vergroten"

Het fonkelnieuwe nhow Amsterdam RAI belichaamt het huidige hotellandschap. Nieuw, energiek, indrukwekkend en dynamisch. In die dynamiek is de F&B wakker geschud en in een stroomversnelling geraakt. In het nieuwe nhow bespreken drie hoteliers hun visie op de F&B en de hotellerie. Een voorzich ...

28 februari 2020 Achtergronden Internationaal
Coronavirus: checklist en veelgestelde ondernemersvragen. Wie betaalt de rekening?

In Nederland loopt het aantal besmettingen met het coronavirus op. Volgens experts is er nog geen reden tot paniek, maar wat heeft de internationale uitbraak van het virus voor impact op de Nederlandse horeca en logiesverstrekkers? Het RIVM en KHN hebben de meest gestelde vragen en antwoorden ove ...

21 februari 2020 Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v ...

12 februari 2020 Economie
Directe boekingen winnen terrein

SiteMinder, het wereldwijde toonaangevende acquisitieplatform van gasten in de hotelindustrie, onthult vandaag de jaarlijkse lijsten van de distributiekanalen die het afgelopen jaar de hoogste boekingsinkomsten naar hotels hebben gebracht. Variërend in de 20 toeristische topbestemmingen ter wer ...

7 februari 2020 Interview Longread
HR-specialisten over personeelskrapte, millennials en de WAB

Je zal maar HR-manager zijn in deze tijden van krapte op de arbeidsmarkt en een overheid die de regels voor flexwerk aanscherpt. Dan heb je niet alleen heel veel liefde voor het vak nodig, maar ook een grote dosis creativiteit om aan alle uitdagingen het hoofd te bieden. Twee HR-managers, een direct ...

24 januari 2020 Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch ...

14 januari 2020 Hotelketens
Jochem Schut nieuwe general manager van NinetyNine Hotel Amsterdam

Opening na opening voor NinetyNine: waar begin januari eerst nog een gloednieuw NinetyNine Hotel in München Halbergmoos opent, volgt in maart alweer de volgende hotspot, deze keer onder de rook van Amsterdam. Voor deze locatie bij luchthaven Schiphol heeft de Centro Hotel Group de ervaren hotel ...

13 januari 2020 Economie KHN
Groei horeca vlakt af in 2019, Wet Arbeidsmarkt in Balans grootste bedreiging

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) presenteerde vandaag de economische analyse van horecajaar 2019. Ook maakte KHN de resultaten van een onderzoek bekend onder ruim 2.100 horecaondernemers naar hun toekomstverwachtingen voor 2020. In 2019 was er met 3,5% nog steeds sprake van een stijging van de omz ...

6 januari 2020 Hotelketens Achtergronden
Tulip Inn Hilversum gaat verder als Amrâth Hotel Media Park Hilversum

Na jaren van exploitatie onder de franchiseformule van Tulip Inn draagt het hotel per 1 januari 2020 de naam Amrâth Hotel Media Park Hilversum. Het hotel, dat sinds 1 oktober 2007 in eigendom is van Amrâth Hôtels, zal naast Amrâth Hotel Lapershoek Arenapark het merk Amr&acir ...

23 december 2019 OTA's
Booking.com voortaan transparanter over aanbiedingen, prijzen en voorwaarden

Hotelreserveringssite Booking.com past zijn website aan na een tik op de vingers van de Europese Commissie en Europese consumentenautoriteiten. Na maandenlang onderhandelen heeft het bedrijf afspraken gemaakt om wijzigingen aan te brengen in de manier waarop het prijzen, aanbiedingen en kortingen aa ...

4 december 2019 Achtergronden Tech
Overname Winner Hotel Software door Mews

Mews, het snelst groeiende SaaS Property Management Systeem (PMS) voor hotels en hostels, heeft de grootste Belgische software-leverancier, Winner Hotel Software, overgenomen. De strategische samenwerking tussen de twee toonaangevende Property Management Systems draagt bij aan de uitbreiding van ...

28 november 2019 Internationaal
Europa-Park opent vandaag tweede park met daarbij een groots themahotel

Na een bouwtijd van 26 maanden opent het Duitse Europa-Park vandaag officieel de deuren van zijn nieuwe indoor waterpark: Waterwereld Rulantica. In dit tweede park van Europa-Park draait alles om waterplezier. Dit nieuwe park maakt een familiebezoek aan Duitslands grootste attractiepark en de regio ...

27 november 2019 Gastronomie
Nieuwe chef Park Plaza Victoria Amsterdam

Sander Bierenbroodspot mag zich de nieuwe Executive Chef noemen van Park Plaza Victoria Amsterdam, waar ook Carstens Brasserie is gevestigd. Met zijn ruime ervaring, opgedaan in uiteenlopende gerenommeerde restaurants, is hij een echte aanwinst voor het team. Het unieke concept van Carstens, waar ...

15 oktober 2019 Toerisme
Airbnb: Maastricht bij 20 topbestemmingen voor volgend jaar

Nog op zoek naar een unieke reisbestemming voor 2020? Airbnb onthult op basis van de huidige reserveringsgegevens 20 verrassende bestemmingen en verborgen parels wereldwijd. Van postindustriële cultuursteden als Milwaukee en Guadalajara tot nieuwe bestemmingen die meeliften op de groei van het ...

23 september 2019 Columns
Column Tanja Seegers: Ongedierte (en hoe Booking.com haar in de steek liet)

De telefoon rinkelt… Ik kijk op mijn horloge: 7.50 uur. Wie belt er in godsnaam tijdens de ontbijtservice. Ik haal snel de eitjes uit de pan en neem op. Een man begint een lang verhaal af te steken maar het enige wat ik opvang is bedwantsen. Bedwantsen??? Wat?? Omdat de ontbijtzaal nog vol ...

17 september 2019 Internationaal
Airbnb maakt het mogelijk om in de thuisbasis van Downton Abbey te overnachten

Highclere Castle — de thuisbasis van Downton Abbey — staat vanaf vandaag op Airbnb voor een uniek verblijf. Voor één nacht opent het kasteel namelijk haar deuren voor twee gasten. Dit is dus dé kans voor grote fans om zichzelf onder te dompelen in de unieke locatie v ...

6 september 2019 Economie Longread
Lelystad Airport krijgt groen licht uit Brussel: kansen voor de hotellerie

Minister van Infrastructuur en Waterstaat, Cora van Nieuwenhuizen, ( VVD) hoorde vandaag dat er witte rook is vanuit Brussel: Lelystad Airport mag commerciële vluchten overnemen van Schiphol. Dat blijkt uit een pdf van het conceptbesluit dat de NOS in handen heeft. Daarmee komt er een eind aan ...

13 augustus 2019 Tech Branded Content
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu ...

31 juli 2019 Tech
De toekomst van de hotelsector: Van transactie naar interactie

Eind maart organiseerde Hotelschool The Hague haar eerste Research Symposium met de titel Hospitable futures - Preparing talents and understanding the technology to create meaningful encounters, gericht op docenten van internationale hotelscholen, studenten en op professionals in de sector zelf. ...

30 juli 2019 Achtergronden Tech
Horecaondernemers kunnen succesvoller worden door inzet van e-mailmarketing

Waarin onderscheiden succesvolle horecaondernemingen zich van hun concurrent? Vaak door een succesvolle marketingcampagne, waarbij e-mail nog steeds leidend en uiterst effectief is. Directe boekingen of reserveringen genereren is heel wat waard. Door je eigen kanalen in te zetten genereer je meer o ...

17 juli 2019 Interview Longread
Afscheidsinterview Hans Vugts, Hotel Casa Amsterdam

Het begrip ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ is dusdanig ingeburgerd dat de afkorting MVO telkens opduikt in allerlei marketingstrategieën. Veel bedrijven gaan kort door de bocht om zich dat predicaat toe te eigenen. Dus laten we maar eens kijken naar een hotel dat niet enkel ...

12 juli 2019 Hotelketens
Hotelketen uitgelicht: Hilton

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In 1919 opende Conrad Hilton het eerste Hilton Hotel in Cisco, Texas in de Verenigde Staten. In honderd jaar tijd groeide het bedrijf uit tot een van de bekendste en grootste ...

10 juli 2019 Economie Financieel
Marriott riskeert boete van ruim 110 miljoen euro

Een boete van ruim 110 miljoen. Dat riskeert hotelketen Marriott na de hack waarbij honderden miljoenen gegevens van klanten konden worden ingezien. Dat lezen we op nu.nl. De Britse privacy waakhond ICO stelde dat bedrag vast na recent onderzoek. De hotelketen heeft laten weten bezwaar te gaan m ...

5 juli 2019
Pierre Haenen nieuwe directeur en gastheer van Château Neercanne

Pierre Haenen (28) is op dit moment nog werkzaam als Manager Bistrot de Liège bij Château St. Gerlach. Pierre volgt Peter Harkema op, die na 35 jaar in de functie van directeur/gastheer op Château Neercanne met pensioen gaat. “Château Neercanne ademt schoonheid en h ...

2 juli 2019 OTA's
Bidroom uitgeroepen tot beste startup

Meer dan 200 aanwezigen van het Hospitality Technology Forum 2019 in Zürich hebben het Bidroom hotelreserveringsplatform uitgeroepen tot beste startup in de categorie Grown Startups. Bidroom was één van de vier 'grown startups' op het evenement. Stuk voor stuk presentee ...

19 juni 2019 Interview Longread
"In ons hotel liggen er boterhamzakjes klaar voor de gasten"

Aan de rand van Winterswijk, direct aan de Duitse grens, vind je hotel-restaurant Nieuw Beusink. Het centrum van het dorp is binnen tien minuten fietsen te bereiken, maar je waant je in het buitengebied. Het groen komt je van alle kanten tegemoet, net als de geuren die uit de keuken opstijgen. Nieuw ...

11 juni 2019 Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi ...

4 juni 2019 Wet- en regelgeving Interview
AVG in jouw hotel: "Let op de bewaartermijn voor persoonsgegevens"

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) heeft veel horecaondernemers kopzorgen bezorgd. Veel ondernemers zijn goed op weg, maar er zijn ook ‘vastlopers’. Dat merkt Michelle Wijnant, juridisch adviseur bij ICTRecht, ook. “Horecaondernemers zijn vaak wel een stuk op weg, ma ...

7 mei 2019
Blog Coen Schelfhorst: Hardware en software in balans

Hoe ontwikkel je eigenlijk een hotelconcept? Vraag dat maar eens aan de bedenkers van bijvoorbeeld CitizenM, Mama Shelter, het Volkshotel of Zoku. Allemaal toppers die hun potentiele gast centraal hebben gesteld in het bedenken van hun verhaal en de formule. Soms wordt het verhaal verteld door de l ...

3 mei 2019 OTA's Achtergronden
Onderzoek: dit zijn de 'OTA-ergernissen' van hoteliers

Nieuw onderzoek over de delicate relatie tussen hotels en boekingssites geeft de laatste inzichten weer over zowel frustraties als lichtpuntjes. Distributiestrategie voor de hotellerie ofwel ‘via welke kanalen verkoop ik mijn kamers’ is het belangrijkste onderwerp, vooral bij onafhankeli ...

3 mei 2019 Interview Longread
Bouke Weber, Hotel Groep Texel: “We doen ruim 100.000 overnachtingen per jaar”

Hotel Groep Texel is het voorbeeld van succesvol samenwerken op lokaal niveau. Een kans voor andere hoteliers, vindt oprichter Bouke Weber. “Het verbaast mij dat niet meer ondernemers dit doen.” Onder de paraplu van Hotel Groep Texel vallen vier zelfstandige hotels, twee B&B&rsquo ...

24 april 2019 Tech Interview
"Ook jij kunt een hogere bezettingsgraad realiseren door e-mailmarketing"

E-mailadressen zijn goud waard, maar hoteliers en B&B-ondernemers doen er tot op heden te weinig mee. “Een gemiddelde hotelier of B&B-ondernemer kan niet eens een database van zijn klanten bijhouden”, aldus e-mailmarketingexpert Frank Tromp. Dat laatste klopt en niet zelden wordt ...

11 april 2019
Vondel Hotels kondigt de verkoop van Hotel Vondel aan

Per vandaag gaat de exploitatie van zowel Hotel Vondel als bijbehorend Restaurant JOOST volledig over naar Catalonia Hotels & Resorts. Het hotel zal verder gaan onder de naam Catalonia Hotel Vondel Amsterdam. Het pand zal eigendom blijven van Deka Immobilien. Colliers International Hotels heeft ...

9 april 2019 Tech Branded Content
Deze PMS-leverancier timmert aan de weg

Overstappen naar een andere PMS-leverancier. Gemiddeld doet een hotelier dat eens in de zeven jaar. Tegenwoordig zal je als hotelier in de eerste plaats overwegen over te gaan naar een volledig cloud-based systeem, maar voor wie kies je dan? Als het aan Robert Vogt ligt, dan is dat voor Guestline. & ...

26 maart 2019 OTA's
Booking.com kondigt verbeterde BookingButton aan

Booking.com kondigt de wereldwijde lancering van de nieuwe en verbeterde BookingButton aan. De nieuwste versie van de stand-alone online booking engine van het bedrijf is ontwikkeld en uitgegeven door BookingSuite. Dit is een afdeling binnen Booking.com die gespecialiseerd is in software-oplossingen ...

22 maart 2019
Weet jij alles over privacywetgeving binnen de hotellerie? Volg de training van de HM Academy

Het zorgvuldig omgaan met persoonlijke gegevens is tegenwoordig voor iedere branche van groot belang, ook voor de hotellerie. Specifiek voor de hotellerie draait veel om het bieden van een goede service aan je gasten, en hieronder valt ook het zorgvuldig omgaan met hun persoonlijke gegevens. Als ...

22 februari 2019 OTA's Longread
Dit is waarom de waarde van je hotel daalt als je last-minute deals aanbiedt

De impact van het gebruik van ‘promotional OTAs’ op de waarde van een hotel In de VS zijn tussen 2009 en 2012 de commissiekosten voor hotels twee keer zo snel gestegen als de omzet. Daardoor is het gemiddelde percentage van acquisitiekosten gestegen naar 15 tot 25 procent van het bedr ...

19 februari 2019 Achtergronden Gastronomie
IENS verdwijnt en verliest 5000 restaurants

De Nederlandse reserveringswebsite IENS gaat verder onder de internationale merknaam TheFork. Ongeveer de helft van de restaurants verdwijnt daarmee van de website, maar met het oog op de internationale bekendheid van TheFork hoeft dat geen probleem te zijn. IENS was immers een (te) lokaal product. ...

18 februari 2019 Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen ...

Laad meer resultaten

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: