Streekproducten voor de horeca

14 mei 2014 |
Streekproducten voor de horeca<

De producten van de boeren, bakkers en slagers van GIJS streekproducten bereiken vanaf heden vele duizenden gasten van bedrijfsrestaurants in Nederland. De producten zijn ook uitstekend geschikt
voor bewuste horecaondernemers.

Cateraar
GIJS gaat een samenwerking aan met een van de grootste cateraars van Nederland, Albron. Vanaf mei zijn in ruim 100 bedrijfsrestaurants met de formule Onze Keuken producten van Hollandse bodem verkrijgbaar die bereid zijn door echte ambachtslieden. Rond de zomer moet dat aantal gegroeid zijn tot 300 á 400 restaurants.

Ambitieuze samenwerking
StreekSelecties, de organisatie achter de productlijn GIJS streekproducten, is een samenwerking aangegaan met Albron. Na een succesvolle pilot bij 10 Onze Keuken locaties is besloten om 30 GIJS producten op te nemen in het assortiment van 300 á 400 restaurants van Albron. ''Een nieuwe uitdaging'', noemt René Bink, directeur van StreekSelecties, de samenwerking. ''Dankzij ons brede assortiment en de flexibiliteit van onze producenten, kunnen we ook hier weer écht maatwerk leveren.''

Hotellerie
De afgelopen jaren hebben de lekkernijen van GIJS hun weg al gevonden binnen de supermarkt, boerderijwinkels en hotellerie.
De producten van GIJS passen heel goed binnen de formule van Onze Keuken. Rogier Claessens, formulemanager Onze Keuken van Albron: ''In Onze Keuken draait alles om lekker en vers eten & drinken in een huiselijke sfeer. Verse, duurzame producten, het liefst uit de regio, staan centraal. GIJS streekproducten zijn smaakvol en hebben ieder een mooi verhaal, wat we vertellen aan onze gasten. In alle opzichten een waardevolle aanvulling op ons assortiment.''

GIJS’ helden
De producten die door Albron worden afgenomen zijn lokale lekkernijen van veelal kleinschalige producenten met een bijzonder verhaal. Piet de Jong uit Streefkerk laat de gasten van Onze Keuken kennis maken met zijn Boerenkaas. Deze kaas wordt op authentieke wijze op zijn boerderij gemaakt van verse melk van eigen koeien. Een echte traditionele specialiteit.
Slager Ad Reinders uit Eindhoven gebruikt voor zijn gerookte woudham het beste en lekkerste Nederlandse varkensvlees. Nog geheel volgens traditioneel familierecept hanteert hij een langdurig rijpingsproces en rookt de ham op beuken- en eikenhout.

Ambachtelijke crackers
Bakker Richard Ribbink uit Apeldoorn heeft ambachtelijke crackers. Deze worden rijkelijk met de hand belegd en zijn 100% natuurlijk. ''Wij vinden het prachtig om onze ambachtelijke crackers te presenteren aan de gasten van Onze Keuken. Een lekker hartig alternatief voor brood dat zelfs zonder beleg om je vingers bij af te likken is'', aldus Richard Ribbink.

Wie is GIJS streekproducten?
GIJS streekproducten, een initiatief van StreekSelecties uit Nieuwkuijk is een verzameling van zo’n 120 producten van Nederlandse bodem, bereid door boeren, bakkers en slager. GIJS brengt niet alleen de producten, maar vertelt ook het verhaal achter het product. Op deze manier brengt GIJS producent en consument dichter bij elkaar. De producten zijn verkrijgbaar bij PLUS supermarkten en zijn ook verkrijgbaar voor horeca, hotels, boerderijwinkels en andere cateraars, zoals bijvoorbeeld Bilderberg Hotels, Westcord Hotel en ziekenhuizen.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: