Accor biedt studenten hotelervaring

9 maart 2016 |
Accor biedt studenten hotelervaring<

AccorHotels is een samenwerking aangegaan met het ROC Mondriaan in Den Haag. De hotelketen heeft in het hotel van ROC Mondriaan
verschillende hotelkamers ingericht. Het ROC Mondriaan hotel biedt studenten van de International Hotel and Management School de mogelijkheid om praktijkervaring op te doen. Om de studenten kennis te laten maken met de merkdiversiteit van AccorHotels is de inrichting van de hotelkamers gebaseerd op de kamers van Pullman, Mercure, ibis en ibis Styles.

Hotelkamers
In het hotel van ROC Mondriaan zullen studenten kennis maken met alle aspecten van een hotel. Het uitgangspunt van de hotelkamers is het creëren van een realistische werksituatie waar studenten hun theoretische kennis kunnen toepassen. Om praktische vaardigheden te ontwikkelen zullen de studenten op iedere afdeling service verlenen aan hotelgasten. Dit omvat onder andere het verwelkomen van de gasten, het verzorgen van het ontbijt, het verwerken van reserveringen en het gereed maken van hotelkamers.
De samenwerking werpt nu al zijn vruchten af; de studenten vinden het prachtig en alle collega’s zijn enthousiast.

Hotel met een visie
Jacqueline van der Zwan, onderwijsmanager van de International Hotel and Management School in Den Haag, zocht naar een authentieke invulling van de hotelkamers met duidelijke onderwijsdoeleinden. Om dit te kunnen verwezenlijken kwam ROC Mondriaan in contact met Rudolph Schöningh, directeur Hotel Development & Franchise van AccorHotels.
De ontwerpen van de kamers voor dit unieke project zijn vervolgens ontstaan door een samenwerking tussen Marleen van der Klis, project manager AccorHotels, Etienne Bouten, B+B Interieurarchitect en ROC Mondriaan. AccorHotels zag deze samenwerking als een unieke kans om bij te kunnen dragen aan de groei en ontwikkeling van de studenten. Deze studenten zijn immers de toekomst van de hospitality. Daarom helpt AccorHotels graag bij de realisatie van dit mooie leertraject voor young professionals.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: