Accor biedt studenten hotelervaring

9 maart 2016 |
Accor biedt studenten hotelervaring

AccorHotels is een samenwerking aangegaan met het ROC Mondriaan in Den Haag. De hotelketen heeft in het hotel van ROC Mondriaan
verschillende hotelkamers ingericht. Het ROC Mondriaan hotel biedt studenten van de International Hotel and Management School de mogelijkheid om praktijkervaring op te doen. Om de studenten kennis te laten maken met de merkdiversiteit van AccorHotels is de inrichting van de hotelkamers gebaseerd op de kamers van Pullman, Mercure, ibis en ibis Styles.

Hotelkamers
In het hotel van ROC Mondriaan zullen studenten kennis maken met alle aspecten van een hotel. Het uitgangspunt van de hotelkamers is het creëren van een realistische werksituatie waar studenten hun theoretische kennis kunnen toepassen. Om praktische vaardigheden te ontwikkelen zullen de studenten op iedere afdeling service verlenen aan hotelgasten. Dit omvat onder andere het verwelkomen van de gasten, het verzorgen van het ontbijt, het verwerken van reserveringen en het gereed maken van hotelkamers.
De samenwerking werpt nu al zijn vruchten af; de studenten vinden het prachtig en alle collega’s zijn enthousiast.

Hotel met een visie
Jacqueline van der Zwan, onderwijsmanager van de International Hotel and Management School in Den Haag, zocht naar een authentieke invulling van de hotelkamers met duidelijke onderwijsdoeleinden. Om dit te kunnen verwezenlijken kwam ROC Mondriaan in contact met Rudolph Schöningh, directeur Hotel Development & Franchise van AccorHotels.
De ontwerpen van de kamers voor dit unieke project zijn vervolgens ontstaan door een samenwerking tussen Marleen van der Klis, project manager AccorHotels, Etienne Bouten, B+B Interieurarchitect en ROC Mondriaan. AccorHotels zag deze samenwerking als een unieke kans om bij te kunnen dragen aan de groei en ontwikkeling van de studenten. Deze studenten zijn immers de toekomst van de hospitality. Daarom helpt AccorHotels graag bij de realisatie van dit mooie leertraject voor young professionals.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

30 jaar Hospitality Management
11 jaar geleden in Hospitality Management: Chris Luken

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week Fletcher-oprichter Chris Luken. In 2010 sprak Hospitality Management met de 'self- ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
Hotelovernachtingen volgend jaar weer terug op niveau 2019

Na de grootste dip uit de historie van de hotelsector is herstel in zicht. In 2022 komt het aantal hotelovernachtingen in Nederland weer uit op het niveau van piekjaar 2019 met bijna 55 miljoen. In Amsterdam duurt het een jaar langer voordat de schade is ingelopen, omdat de stad erg afhankelijk is v ...

Achtergronden Ondernemen
Max Brown Hotels winnaar 'Hotel Website of the Year 2021'

Zojuist is tijdens een digitale ceremonie bekend gemaakt dat Max Brown Hotels winnaar is geworden van de Hotel Website of the Year verkiezing 2021. De hotelketen mag deze titel een jaar lang voeren en heeft een bokaal en een cheque ter waarde van € 1.000 ontvangen. Communicatieboodschap door ...

Personeel Achtergronden
Bekende gezichten van Château Neercanne nemen afscheid

Château Neercanne kondigt aan dat twee bekende gezichten van Château Neercanne per 1 maart aanstaande afscheid gaan nemen vanwege een volgende stap in hun carrière. Maître d’Hotel Dennis Lemmens maakt promotie binnen Oostwegel Collection en wordt Food & Beverage Ma ...

Hans van Spronsen
Column Hans van Spronsen: 2020; Het jaar van personeelstekort tot gastentekort

Begin 2020 was onze zorg en grootste uitdaging voor het jaar: het personeelstekort. In maart werden we ruw geconfronteerd met een nieuwe werkelijkheid. Corona sneed ons de pas af. Dit met ongelofelijke gevolgen voor onze sector. Al snel moesten we leven met de verplichte sluiting en vervolgens met d ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: