2,5 miljard euro voor Louvre Hotels Group

15 juli 2015 |
2,5 miljard euro voor Louvre Hotels Group<

Louvre Hotels Group (LHG) zal de komende jaren haar internationale positie verder versterken. In het bijzijn van de Franse en Chinese
premiers heeft de hotelgroep een strategische overeenkomst gesloten met de Chinese bank ICBC. Met de beschikbare 2,5 miljard Euro kan Louvre Hotels Group haar hotelportfolio renoveren en verder uitbreiden.

Doelstellingen nastreven
“Dankzij de overeenkomst met ICBC kunnen we onze ambitieuze doelstellingen nastreven. We zien veel mogelijkheden om onder andere in Europa verder uit te breiden door middel van organische groei, overname van hotelketens en renovatie van onze huidige hotels”, aldus Pierre-Frédéric Roulot, CEO van Louvre Hotels Group. De groeistrategie is in 2012 ingezet en komt nu in een stroomversnelling. Roulot vervolgt: “In Frankrijk zullen wij vooral met het merk Golden Tulip uitbreiden in de grote steden. Prioriteit in Duitsland is de lancering van het merk Première Classe en in Groot-Brittannië ligt de focus op het verder ontwikkelen van de merken Campanile en Golden Tulip.”

Overname
Sinds 1 maart jl. is Louvre Hotels Group overgenomen door het Chinese Jin Jiang Hotels. Door deze overname is één van de grotere internationale hotelketens ontstaan. “De overname biedt ons tal van voordelen. Op de eerste plaats worden de IT-, inkoop- en finance-systemen geïntegreerd. Bovendien zullen wij de positie van onze merken Campanile en Golden Tulip verder versterken op de Chinese markt. Nog voor het einde van het jaar zullen we in Shanghai daarvan al het resultaat kunnen zien”, aldus Roulot.

Samenwerking in de VS
Vorige week kondigde Louvre Hotels Group aan dat het een samenwerking heeft getekend met de Amerikaanse keten Magnuson Hotels, die in totaal over meer dan 1.000 hotels in de Verenigde Staten beschikt. “Deze samenwerking biedt volop mogelijkheden om ons distributieplatform op de Amerikaanse markt te optimaliseren en geeft ons een sterkere onderhandelingspositie met OTA’s”, besluit Roulot.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Branded Content
Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leven. Wij zien ook weer een stijgende lijn in reserveringen, met name voor hotels buiten de grote steden. Voor alle hotels geldt dat slimme marketing een...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: