70 procent van reizigers wil binnen zes maanden internationaal vliegen

8 oktober 2020 | redactie

OAG, ‘s werelds toonaangevende leverancier van reisgegevens en -inzichten, heeft gisteren The COVID-19 Recovery: Getting Passengers Back on Board uitgebracht, een nieuw rapport over het vertrouwen van reizigers op basis van een wereldwijd onderzoek onder meer dan 4.000 gebruikers van haar flightview-reisapp.

Over het algemeen is de angst voor het oplopen van COVID-19 tijdens het vliegen niet erg groot, en de meeste consumenten staan open voor vliegreizen. De belangrijkste bevindingen zijn:

Negenenzestig procent is van plan binnen de komende zes maanden internationaal te vliegen, terwijl 79% plannen heeft voor binnenlandse vliegreizen.
Het is duidelijk dat de millennials en Gen-Z enthousiaster zijn om te reizen. Beide generaties zijn minder geneigd om reizen aan te passen en hebben meer zin om in het eigen land te reizen dan hun tegenhangers over de hele wereld.
Bijna een derde heeft de reisgewoonten niet veranderd en is dat ook niet van plan.
Zesenzeventig procent van de reizigers was het erover eens dat maskermandaten de meest effectieve veiligheidsmaatregel zijn die luchtvaartmaatschappijen en luchthavens kunnen toepassen, gevolgd door verbeterde schoonmaakprocedures

“De meeste consumenten, vooral jongere reizigers, zijn bereid om onder de juiste omstandigheden te vliegen,” aldus John Grant, hoofdanalist bij OAG. “Het feit dat er sprake is van weinig angst, is zeker verrassend en belooft veel goeds voor het marktherstel. Uiteraard zal volledig herstel worden bepaald door hoe goed we de pandemie wereldwijd bestrijden en wanneer reisbeperkingen veilig kunnen worden opgeheven.”

Op een 10-puntsschaal geeft meer dan de helft van de consumenten aan dat ze zich zorgen maken over het krijgen van COVID-19 terwijl ze minder dan vijf keer reizen, waarbij 21% aangeeft geen angst te hebben. Desondanks ontdekte OAG dat het delen van realtime informatie cruciaal blijft om het vertrouwen van de reizigers op te bouwen – zelfs vóór de luchthaven. Tijdens het zoek- en boekingsproces zouden de meeste consumenten bijvoorbeeld waarde hechten aan realtime updates en voorspellingen over vlucht- en hotelcapaciteit (61%) en de COVID-19-transmissiesnelheid op de beoogde bestemming (53%).

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Hotelketens
Erwin M. Bruyn wordt Country Manager bij Deutsche Hospitality

Deutsche Hospitality herstructureert haar merkenportfolio. In de toekomst wordt het traditionele merk Steigenberger Hotels & Resorts gecombineerd met het lifestyle merk Jaz in the City om samen het nieuwe 'upscale' segment te vormen. Hierdoor wordt het mogelijk om gezamenlijke synergi&eu ...

Achtergronden
14 jaar geleden in Hospitality Management; Robert Kranenborg

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2007. Een interview met Robert Kranenborgh. In 2007 chef van het met e ...

De stelling van de maand: 2022 wordt nog uitdagender dan 2021

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De tweede stelling luidt ...

Internationaal
Edition Hotels opent 8 hotels wereldwijd

Edition Hotels kondigt haar verdere internationale uitbreiding aan richting eind 2022, met de geplande opening van acht nieuwe accommodaties verspreid over drie continenten. Onder de nieuwe openingen bevinden zich locaties in Rome, Madrid, Dubai, Reykjavik, Tampa, Doha, Mexico's Riviera Maya ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Economie Interview Ewout Hoogendoorn
BORON investeert: 10.000 bedden op 30 locaties

In een tijd dat de hotellerie gebukt gaat onder de gevolgen van het coronavirus, maakt BORON - de investeringsmaatschappij van de familie J.A. Fentener van Vlissingen (oprichter BCD Travel) - bekend flink te investeren in de hotellerie. De plannen liegen er niet om: 10.000 bedden op minimaal der ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: