70 procent van reizigers wil binnen zes maanden internationaal vliegen

8 oktober 2020 | redactie

OAG, ‘s werelds toonaangevende leverancier van reisgegevens en -inzichten, heeft gisteren The COVID-19 Recovery: Getting Passengers Back on Board uitgebracht, een nieuw rapport over het vertrouwen van reizigers op basis van een wereldwijd onderzoek onder meer dan 4.000 gebruikers van haar flightview-reisapp.

Over het algemeen is de angst voor het oplopen van COVID-19 tijdens het vliegen niet erg groot, en de meeste consumenten staan open voor vliegreizen. De belangrijkste bevindingen zijn:

Negenenzestig procent is van plan binnen de komende zes maanden internationaal te vliegen, terwijl 79% plannen heeft voor binnenlandse vliegreizen.
Het is duidelijk dat de millennials en Gen-Z enthousiaster zijn om te reizen. Beide generaties zijn minder geneigd om reizen aan te passen en hebben meer zin om in het eigen land te reizen dan hun tegenhangers over de hele wereld.
Bijna een derde heeft de reisgewoonten niet veranderd en is dat ook niet van plan.
Zesenzeventig procent van de reizigers was het erover eens dat maskermandaten de meest effectieve veiligheidsmaatregel zijn die luchtvaartmaatschappijen en luchthavens kunnen toepassen, gevolgd door verbeterde schoonmaakprocedures

“De meeste consumenten, vooral jongere reizigers, zijn bereid om onder de juiste omstandigheden te vliegen,” aldus John Grant, hoofdanalist bij OAG. “Het feit dat er sprake is van weinig angst, is zeker verrassend en belooft veel goeds voor het marktherstel. Uiteraard zal volledig herstel worden bepaald door hoe goed we de pandemie wereldwijd bestrijden en wanneer reisbeperkingen veilig kunnen worden opgeheven.”

Op een 10-puntsschaal geeft meer dan de helft van de consumenten aan dat ze zich zorgen maken over het krijgen van COVID-19 terwijl ze minder dan vijf keer reizen, waarbij 21% aangeeft geen angst te hebben. Desondanks ontdekte OAG dat het delen van realtime informatie cruciaal blijft om het vertrouwen van de reizigers op te bouwen – zelfs vóór de luchthaven. Tijdens het zoek- en boekingsproces zouden de meeste consumenten bijvoorbeeld waarde hechten aan realtime updates en voorspellingen over vlucht- en hotelcapaciteit (61%) en de COVID-19-transmissiesnelheid op de beoogde bestemming (53%).

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies. Dit meldt de NOS op basis van verklaringen van Haagse ingewijden. De maatregel zal deel uitmaken van het derde st ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ook in hotels geen alcohol meer na 20.00 uur

In bars en restaurants van hotels mag vanaf vanavond 20.00 uur geen alcohol meer worden geserveerd. Ook niet via roomservice. Hiermee trekt het kabinet de lijn met het verbod op de verkoop van alcohol in winkels tussen 20.00 en 07.00 uur door. In winkels is dat sinds vorige week woensdag niet meer t ...

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 4

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 4 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Let je extra op de kwaliteit van de bouw van een hotel? ...

Columns
Column Ewout Hoogendoorn: Het nut van data is nul

‘72 procent van de grotere ondernemingen is er nog niet in geslaagd om een datagedreven cultuur te creëren. Dat getal zal onder MKB-bedrijven nog veel hoger uitvallen’. Veel bedrijven investeren erin, maar zijn dus niet niet in staat een cultuurverandering tot stand te brengen. Hoe ...

Opening Internationaal
Ruby Hotels: een derde hotel in Londen én uitbreiding in Wenen

Ruby Hotels heeft vertrouwen in de toekomst. Ondanks de huidige uitdagende tijd waarin ook deze hotelgroep hard geraakt wordt door de gevolgen van Covid-19, wordt er nog steeds uitgebreid. Zowel in het openen van nieuwe hotels als in het uitbreiden van bestaande. Meet Ruby Zoe! Na de succesvol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: