Accor partner van IGLTA

Auteur: Redactie
Accor partner van IGLTA

Accor en de International LGBTQ+ Travel Association (IGLTA), een wereldwijde organisatie die zich inzet voor het bevorderen van LGBTQ+ toerisme, kondigen een wereldwijd partnerschap aan.

Samen zullen Accor en IGLTA zich inzetten om ervoor te zorgen dat de horeca een veilige en inclusieve ruimte is voor iedereen, en zullen zij gelijkheid binnen de reissector faciliteren en stimuleren. De samenwerking is de eerste stap in het benadrukken van de essentiële pijler binnen Accor's Diversity & Inclusion commitment: het vergroten van het momentum in het verwelkomen en waarderen van LGBTQ+ teamleden, klanten en gemeenschappen.

Belangrijk statement

Het partnerschap is een belangrijk statement van Accor over haar geloof in de sociale en economische voordelen van LGBTQ+ toerisme en de noodzaak om alle reizigers zich welkom te laten voelen. Met een jaarlijks bereik van meer dan vier miljoen LGBTQ+ consumenten, verplicht het Platinum-level partnerschap met IGLTA Accor om LGBTQ+ toerisme te promoten en geeft het blijk van de waarden van de hotelgroep als een open en inclusief bedrijf voor LGBTQ+ gemeenschappen.
 
Als wereldspeler en belangrijke werkgever in de gastvrijheidsindustrie erkent Accor de cruciale rol die het moet spelen bij het vaststellen en handhaven van de norm voor diversiteit en inclusie. De uitdagingen van het afgelopen jaar hebben het belang van de gemeenschap en de relevantie van de waarden van de groep alleen maar versterkt: inclusie, gelijkheid en zorg voor anderen. Deze kernpijlers zijn een grote kracht en drijvende kracht achter de dynamiek van de hele groep, waardoor bedrijfsbrede innovatie en prestaties worden gecultiveerd en een inclusieve omgeving wordt gecreëerd waarin iedereen zich kan ontplooien.
 
Accor hanteert al lange tijd een proactieve en betrokken benadering van diversiteit, gelijkheid en inclusie. Of het nu gaat om het implementeren van intern inclusiebeleid, het bevorderen van externe berichtgeving zoals de 'We are Open'-campagne van ibis of het sponsoren van Pride-marsen, Accor wil een leider zijn op het gebied van LGBTQ+-kwesties en is er trots op samen te werken met IGLTA voor dit initiatief.
 
"Wij bewonderen al lang de inzet van Accor voor diversiteit, gelijkheid en inclusie en zijn verheugd om onze relatie uit te breiden naar een geïntegreerde aanpak om LGBTQ + reizen te bevorderen", zegt John Tanzella, President / CEO, IGLTA. "Accor's inzet voor het creëren van veilige, gastvrije ervaringen voor LGBTQ+-reizigers en voor diversiteit binnen hun team sluit perfect aan bij de missie van IGLTA en het werk van onze wereldwijde partners."
 
"We zijn er enorm trots op dat we ons kunnen aansluiten bij een ongelooflijke groep van wereldwijde bedrijven in het vieren en bevorderen van LGBTQ+ toerisme. Met meer dan 260.000 Accor teamleden in 110 landen, maakt diversiteit ons tot wie we zijn; het vormt onze eigen identiteit en definieert onze people-first cultuur. Als groep zetten wij ons met hart en ziel in om ervoor te zorgen dat de LGBTQ+-gemeenschap zich welkom voelt. Wij hopen dat onze samenwerking met de IGLTA vandaag onze ambitie om het referentiepunt in de horecasector te zijn voor LGBTQ+ medewerkers en gasten verder zal consolideren", aldus Steven Daines, Chief Talent & Culture Officer, Accor.

Blijf je graag op de hoogte?

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws