Accor Hotels en Saxion tekenen convenant

14 juli 2010 |
Accor Hotels en Saxion tekenen convenant<

Vorige week hebben Rients Jorna, directeur Saxion Hospitality Business School, en Geert Jan Eissens, directeur Human Resources van Accor Hotels Nederland, een strategisch convenant ondertekend. Met dit convenant hebben beide partijen afgesproken tot 2013 intensief met elkaar samen te werken om tot kwaliteitsverbetering en innovatie in onderwijs en de hotellerie te komen.

Duurzame synergie
Doel van dit convenant is het bereiken van duurzame synergie (delen van kennis, wederzijds inzetten van talent) om via studenten van Saxion Hospitality Business School en medewerkers van Accor Hotels kwaliteitsverbetering en innovatie tot stand te brengen binnen de hotels en het onderwijs. Onderzoek en kennisdeling vinden vooral plaats rond onderwerpen als gastvrijheid, gastbeleving, bedrijfsvoering en innovatie. Studenten van de business school gaan meewerken aan strategische projecten binnen Accor Hotels en krijgen een plaats in het internationale revenue management programma van de hotelketen. Accor hotels creëert afstudeerprojecten voor studenten en zal gastcolleges geven voor hotel management modulen van Saxion Hospitality Business School.

Relaties intensiveren
"We zijn erg blij met deze intensieve samenwerking met Saxion Hospitality Business School omdat het een wederzijdse uitwisseling van kennis en ervaring betekent", aldus Geert-Jan Eissens. "Het convenant is onderdeel van onze arbeidsmarktcommunicatiestrategie van Accor waarbij we de relatie met relevante hotelopleidingen intensiveren en waarbij Accor als ‘Best Place to Grow’ meer op net netvlies komt van studenten en docenten van relevante opleidingen". Accor Hotels zal de komende tijd bekijken op welke wijze de samenwerking met andere relevante opleidingen geïntensiveerd kan worden.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Coronacrisis
Zo gaat de hotellerie om met de nieuwe hygiënestandaarden

De hotellerie neemt hygiënemaatregelen om de veiligheid van personeel en gasten te waarborgen, maar ook om te laten zien dat het absoluut veilig is om in het hotel te verblijven. De grotere hotelketens hebben maatregelen genomen en protocollen ingesteld. Sommige zaken zijn van tijdelijke aard, ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Economie Coronacrisis
''Afwaardering en leegstand op komst in hotelsector''

De hotelmarkt verkeert in zwaar weer door de coronacrisis. De bezettingsgraden lagen in april en mei onder de 10% en verschillende hotels zijn al failliet gegaan. Nu het toerisme weer op gang komt, lijkt het weer de goede kant op te gaan. Dat idee is echter onterecht, omdat het zakelijk bezoek voorl...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: