ADA biedt fair trade hotelcosmetica

25 november 2015 |
ADA biedt fair trade hotelcosmetica<

In 2012 was ADA Cosmetics International de eerste Duitse producent die fair trade grondstoffen gebruikte in hotelcosmetica. Nu is
de serie doorontwikkeld en heeft Fair CosmEthics een fair trade keurmerk gekregen. Dit is een goede zaak voor de hotellerie, want de fair trade-trend is booming. Uit onderzoek blijkt, dat 8 van de 10 consumenten het fair trade keurmerk kennen en waarderen.

Eerste fair trade hotelcosmeticalijn
Als eerste hotelcosmeticalijn ter wereld mag FAIR CosmEthics het fair trade keurmerk voeren en voldoet nu aan de eisen van de internationale fair trade normen. Voor hotelcosmeticaproducten die in Duitsland worden geproduceerd, is dit pas sinds 2014 mogelijk.

Eerlijk
Het keurmerk staat voor eerlijke handel, duurzaamheid en transparant zakendoen, waardoor er een brug ontstaat tussen de producent en de consumenten. FAIR CosmEthics is daardoor perfect voor hotels, die duurzaamheid belangrijk vinden en een cosmeticalijn willen gebruiken die aansluit bij de ´lifestyle` van hun milieubewuste gasten. De Director of Marketing van ADA, Sylvia Jensch, wijst erop dat het voor ADA zeer belangrijk is om fair trade (eerlijke handel) te ondersteunen.

Moderne designtubes
Body Cleanser, Hair Shampoo, Hair & Body Shampoo en vloeibare zeep van Fair CosmEthics bevatten fair trade gecertificeerde rietsuiker. Body Lotion, Hair Conditioner en zeep bevatten fair trade gecertificeerde paranotenolie. Deze volledige plantaardige, pH-vriendelijke cosmeticalijn heeft een heerlijke fris en fruitige geur met florale accenten en het aroma van edele houtsoorten. ADA heeft ervoor gekozen om deze lijn in moderne designtubes te presenteren. De vloeibare zeep en de haar & body shampoo zijn ook te verkrijgen in recyclebare dispensers van het type 'Smart Care'

Voor meer info: www.ada-cosmetics.com.
Wat is het Fair Trade Keurmerk?
Het Fair Trade Keurmerk is een onafhankelijk gekeurd productkeurmerk voor fair trade (eerlijke handel). Het doel is om de armoede in de wereld te bestrijden door eerlijke handel waarvan de lokale boeren profiteren. Fair trade staat voor het bedrijven van eerlijke handel, duurzaamheid en transparantie. Zodoende wordt een brug gebouwd tussen de producent en de consument. Mensen, die fair trade producten kopen dragen bij tot duurzame verbetering van het leven van boerenfamilies. Momenteel profiteren 1,5 Miljoen boeren en arbeiders in 74 landen van fair trade.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Branded Content
Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leven. Wij zien ook weer een stijgende lijn in reserveringen, met name voor hotels buiten de grote steden. Voor alle hotels geldt dat slimme marketing een...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: