Amadeus neemt Itesso over

21 juli 2015 |
Amadeus neemt Itesso over<

Technologieleverancier Amadeus heeft het Nederlandse bedrijf Itesso, een wereldwijde leverancier van cloud-native property managementsystemen (PMS),
overgenomen. Met het nieuwe cloud-native Itesso Enterprise Lodging System (ELS) biedt het bedrijf de industrie een nieuwe generatie oplossingen voor hotelmanagement. Itesso levert momenteel PMS-technologie aan 1800 hotels verspreid over de hele wereld.

Een cloud-based community-model platform
Deze overname brengt Amadeus dichter bij haar visie van het consolideren van verschillende systemen zoals Central Reservation Systems (CRS), Property Management Systems (PMS), Revenue Management Systems (RMS) en Sales & Catering Management, binnen één cloud-based community-model platform dat volledig gericht is op de beleving van de gast. Dit zorgt voor een optimaal geïntegreerde oplossing die gegevens deelt uit alle primaire hotelsystemen om zo een eenduidig beeld van de gast te krijgen en een volledig inzicht in en controle over alle activiteiten op merk-, groeps- en hotelniveau. Klanten kunnen gebruikmaken van het volledige aanbod of van individuele applicaties voor specifieke toepassingen, die kunnen worden aangesloten op de eigen hotelsystemen of op systemen van derden.

Nieuwe generatie Guest Reservation System
Amadeus is van mening dat de branche er klaar voor is om dit model te gaan gebruiken en de integratie van het cloud-native Itesso ELS versnelt de levering van deze visie en belofte. Deze overname is de volgende stap die Amadeus zet om haar belofte aan de hotel IT-sector na te komen volgend op de overname in 2013 van Newmarket, de in de VS gevestigde groepen- en evenementenspecialist, en de overeenkomst met InterContinental Hotels Group om samen de volgende generatie GRS (Guest Reservation System) te ontwikkelen.

Onderscheidende technologie
"Hotel Management technologie is een essentieel onderdeel van onze strategie en wij hebben tal van mogelijkheden geëvalueerd om onze aanbod op dit gebied uit te breiden", zegt Paco Perez-Lozao, senior vice president new businesses van Amadeus. "Het was van cruciaal belang dat wij een bedrijf met de juiste expertise zouden vinden dat was gericht op klantensucces en onze visie deelde. Wij denken dat de bedrijfscultuur van Itesso goed bij ons past. Hun technologie is onderscheidend en het cloud-native PMS kan nauw worden geïntegreerd met ons totale aanbod."

Nieuw spectrum aan mogelijkheden
Als gevolg van de transactie gaan alle ongeveer 100 werknemers van Itesso, inclusief het managementteam, naar Amadeus over, samen met de hotellerie- en PMS-expertise die er gedurende meer dan 20 jaar zijn opgebouwd. "Het team en ik zijn zeer verheugd om een deel uit te gaan maken van Amadeus," vertelde Bas Blommaart, Managing Director van Itesso. Hij vervolgde: "De integratie van Itesso ELS als een belangrijke module van het cloud-based platform van Amadeus voor de hotellerie, opent een geheel nieuw spectrum aan mogelijkheden voor onze huidige en toekomstige klanten."

Modernisering van IT-platforms
"Veel hotels en ketens worden momenteel geconfronteerd met belangrijke en uitdagende beslissingen omtrent de modernisering van hun IT-platforms", aldus Jeff Hiscox, CEO van Newmarket, onderdeel van Amadeus. "We zijn vastbesloten samen te werken met de branche om deze kansen te benutten en te voldoen aan hun eisen. De overname van Itesso helpt ons om oplossingen te bouwen en te leveren, die ongeëvenaard inzicht, controle en functionaliteit bieden aan hotels, zodat zij een geweldige ervaring aan hun gasten kunnen bieden."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Las Hotellas: "Kwaliteit zal nu boven komen drijven"

Githa van Vilsteren Githa van Vilsteren is sinds 2011 directeur van Landgoed De Wilmersberg in het Twentse De Lutte. Ze werkte voor haar carrière als hotelier onder andere als Manager Relatiebeheer voor War Child.  ...

Columns Longread
Etiquette-expert Anne-Marie van Leggelo over gastvrijheid in coronatijd

Als horecaondernemer verkoop je gastvrijheid, maar juist het bieden van gastvrijheid stelt de branche voor grote uitdagingen vanwege de regels met betrekking tot het coronavirus. Anne-Marie van Leggelo, etiquette- en imago-expert, ziet dat ook: “Er heerst verdeeldheid in het land over hoe erme...

Interview Branded Content
“We kunnen linnen gegarandeerd virusvrij maken”

Ook in wasserijen wordt er volledig volgens de richtlijnen gewerkt. Niets wordt aan het toeval overgelaten om zodoende het linnen volledig coronavrij in uw hotel te krijgen. Kimman is Director Corporate Accounts bij Blycolin, en als geen ander op de hoogte van de hoge eisen die hotels stellen aan li...

Longread
Wat te doen als jouw locatie kampt met ruimtegebrek

Het woord ‘anderhalvemetersamenleving’ gaat ongetwijfeld de Van Dale halen. Sterker nog, het zou zomaar eens het woord van 2020 kunnen worden. Gevoed door experts en de overheid realiseren we ons inmiddels dat onze maatschappij (voorlopig althans) ingericht moet worden als een anderhalve...

Accor Internationaal
Komen zakenreizen binnen 6 maanden weer op gang?

Uit nieuw onderzoek van Accor blijkt dat een derde van de zakenreismanagers in Noord-Europa van mening is dat hun zakenreisprogramma's binnen zes maanden zullen herstellen. Voornamelijk als gevolg van binnenlandse reizen. Internationale reizen zullen naar verwachting iets langer op zich wachten....

KHN Coronacrisis
KHN wil de Nederlandse Staat dagvaarden vanwege coronaregelgeving

KHN wil dat de Staat wordt veroordeeld om zo snel mogelijk versoepelingen van de coronamaatregelen door te voeren voor de Nederlandse horeca, zo lezen we op de website van de werkgeversorganisatie. In het bijzonder als het gaat om het aantal mensen dat binnen anderhalve meter van elkaar aan een tafe...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: