Amsterdamse vier- & vijfsterrenhotels zelf op zoek naar horecatalent

28 mei 2018 | Thijs Jacobs

De afgelopen vijf jaar waren de Amsterdamse renaissance voor horeca. De markt groeide van veelbelovend naar toonaangevend in eten, drinken en gastvrijheid. Het betekende niet enkel een impuls voor de kwantiteit en kwaliteit, maar ook een scala aan nieuwe kansen voor personeel van hoog niveau. Toch bleken kans en talent elkaar niet altijd te vinden, zo merkten de high-end hotels van de hoofdstad. Amsterdams gerenommeerde hotels slaan daarom de handen ineen en lanceren het vacatureplatform voor high-end hospitality, Luxury Hotels of Amsterdam.

Bijbaantje

"Hospitality heeft in Nederland nog vaak het imago van bijbaantje. Maar oprechte gastvrijheid... dat is vakmanschap. Met de internationalisering van Amsterdam en de ontwikkeling van hoofdstedelijke horeca stijgt de vraag naar deze vakmannen en –vrouwen. Ervaren experts en talent van de toekomst. Met Luxury Hotels of Amsterdam willen wij het niet alleen makkelijker maken om een vacature te vervullen of de kansen binnen het luxe segment te ontdekken. We willen de branche weer de status geven die het verdient. Om zo hospitality binnen Amsterdam naar een hoger niveau te brengen", aldus Emmy Stoel, General Manager Hotel Okura Amsterdam en mede-initiatiefnemer, Luxury Hotels of Amsterdam

De run op werknemers in de hospitalityscene is geen ongefundeerde kroegpraat zo blijkt uit cijfers van het CBS. Waar er in het eerste half jaar van 2014 zo’n 35.000 vacatures ontstonden binnen de horeca, zijn dit er in de eerste helft van 2017 al 54.000. Er zijn gemiddeld 10.000 meer openstaande vacatures (CBS, 2017). In de periode vanaf 2008 nam het aantal fte’s in de horeca met 16% toe. De groei is vooral zichtbaar in Amsterdam, Flevoland en Brabant (KHN, september 2017). Hoogtijdagen voor de hospitalityprofessional op banenjacht.

Luxury Hotels of Amsterdam

Waar de 27 general managers achter Luxury Hotels of Amsterdam doorgaans als concurrenten door het leven gaan, besloten ze voor de kwaliteit van Amsterdamse hospitality dan ook de krachten te bundelen. Luxury Hotels of Amsterdam is een verbond tussen American Amsterdam, Amstel Hotel, Andaz Amsterdam Prinsengracht, Apollo Hotel, NH Collection Grand Hotel Barbizon Palace, Conservatorium Hotel, Crowne Plaza Schiphol, The Dylan,  Garden Hotel, Grand Hotel Amrath, The Grand, Hilton Schiphol, Hilton Amsterdam, Holiday Inn Amsterdam, Kimpton De Witt, NH Collection Grand Hotel Krasnapolsy, Hotel ?De L’Europe, Amsterdam Marriott, Movenpick Amsterdam, Hotel Okura, ?Pulitzer Hotel Amsterdam, ?Radisson Blu Amsterdam, Radisson Blu Schiphol, Renaissance Amsterdam Hotel, Sheraton Amsterdam Airport, ?W Amsterdam en Waldorf Astoria.

Luxury Hotels of Amsterdam stelt als online platform high-end hoteliers voor aan hun toekomstige werknemers. Zij die eerste of nieuwe kansen zoeken binnen het hoge segment van hospitality. Wat ze verenigd is een liefde voor hoogstaande gastvrijheid en luxe.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Internationaal
Chinees bedrijf HNA verkoopt Radisson

Het Chinese HNA Group heeft niet langer de ambities om de grootste hotelspeler ter wereld te worden. Dat werd duidelijk na de verkoop van Radisson hotelgroup afgelopen week, zo lezen we op de website van het FD. Eerder dit jaar verkocht het Chinese bedrijf ook al zijn belang in Hilton Internation...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: