Amsterdamse vier- & vijfsterrenhotels zelf op zoek naar horecatalent

28 mei 2018 | Thijs Jacobs

De afgelopen vijf jaar waren de Amsterdamse renaissance voor horeca. De markt groeide van veelbelovend naar toonaangevend in eten, drinken en gastvrijheid. Het betekende niet enkel een impuls voor de kwantiteit en kwaliteit, maar ook een scala aan nieuwe kansen voor personeel van hoog niveau. Toch bleken kans en talent elkaar niet altijd te vinden, zo merkten de high-end hotels van de hoofdstad. Amsterdams gerenommeerde hotels slaan daarom de handen ineen en lanceren het vacatureplatform voor high-end hospitality, Luxury Hotels of Amsterdam.

Bijbaantje

"Hospitality heeft in Nederland nog vaak het imago van bijbaantje. Maar oprechte gastvrijheid... dat is vakmanschap. Met de internationalisering van Amsterdam en de ontwikkeling van hoofdstedelijke horeca stijgt de vraag naar deze vakmannen en –vrouwen. Ervaren experts en talent van de toekomst. Met Luxury Hotels of Amsterdam willen wij het niet alleen makkelijker maken om een vacature te vervullen of de kansen binnen het luxe segment te ontdekken. We willen de branche weer de status geven die het verdient. Om zo hospitality binnen Amsterdam naar een hoger niveau te brengen", aldus Emmy Stoel, General Manager Hotel Okura Amsterdam en mede-initiatiefnemer, Luxury Hotels of Amsterdam

De run op werknemers in de hospitalityscene is geen ongefundeerde kroegpraat zo blijkt uit cijfers van het CBS. Waar er in het eerste half jaar van 2014 zo’n 35.000 vacatures ontstonden binnen de horeca, zijn dit er in de eerste helft van 2017 al 54.000. Er zijn gemiddeld 10.000 meer openstaande vacatures (CBS, 2017). In de periode vanaf 2008 nam het aantal fte’s in de horeca met 16% toe. De groei is vooral zichtbaar in Amsterdam, Flevoland en Brabant (KHN, september 2017). Hoogtijdagen voor de hospitalityprofessional op banenjacht.

Luxury Hotels of Amsterdam

Waar de 27 general managers achter Luxury Hotels of Amsterdam doorgaans als concurrenten door het leven gaan, besloten ze voor de kwaliteit van Amsterdamse hospitality dan ook de krachten te bundelen. Luxury Hotels of Amsterdam is een verbond tussen American Amsterdam, Amstel Hotel, Andaz Amsterdam Prinsengracht, Apollo Hotel, NH Collection Grand Hotel Barbizon Palace, Conservatorium Hotel, Crowne Plaza Schiphol, The Dylan,  Garden Hotel, Grand Hotel Amrath, The Grand, Hilton Schiphol, Hilton Amsterdam, Holiday Inn Amsterdam, Kimpton De Witt, NH Collection Grand Hotel Krasnapolsy, Hotel ?De L’Europe, Amsterdam Marriott, Movenpick Amsterdam, Hotel Okura, ?Pulitzer Hotel Amsterdam, ?Radisson Blu Amsterdam, Radisson Blu Schiphol, Renaissance Amsterdam Hotel, Sheraton Amsterdam Airport, ?W Amsterdam en Waldorf Astoria.

Luxury Hotels of Amsterdam stelt als online platform high-end hoteliers voor aan hun toekomstige werknemers. Zij die eerste of nieuwe kansen zoeken binnen het hoge segment van hospitality. Wat ze verenigd is een liefde voor hoogstaande gastvrijheid en luxe.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: