Primeur voor Amsterdam: Ascott wordt franchisegever

20 februari 2019 | Yonne van Geene

The Ascott Limited, een van de grootste eigenaar-exploitanten van verblijfsaccommodaties ter wereld, opent in maart 2019 haar eerste Apart'Hotel in Nederland. Amsterdam heeft daarmee nog een tweede primeur voor de groep: voor het eerst zal Ascott een franchisecontract afsluiten in Europa. Het Nederlandse WIN Hotels Group zal het 48 appartementen tellende complex beheren. 

Tot nu toe zette de groep zich in op investeringen, strategische partnerschappen en beheerscontracten; nu richt Ascott zich dus in Europa op een nieuwe ontwikkelingshefboom: franchise. Ook in Frankrijk (Nantes en Straatsburg) werden twee nieuwe complexen aangekondigd die op deze manier beheerd zullen worden. 

Samenwerking met WIN Hotels

WIN Hotels Group Amsterdam, opgericht in 1997, exploiteert en beheert zowel onafhankelijke- als internationale merkhotels op toplocaties in Amsterdam. Deze samenwerking is een belangrijke stap voor Ascott, dat voor het eerst in Europa zijn knowhow en reputatie zal overdragen.

Ngor Houai Lee, Managing Director van The Ascott Limited Europe legt uit: "Bij Ascott willen we een vertrouwensrelatie opbouwen met onze franchisenemers door hen ondersteuning en advies te geven. We zullen onze ervaring in de hotelwereld delen met WIN Hotels Group. We kunnen hen een reeks tools aanbieden om het operationele beheer te vergemakkelijken. Samen met de lokale kennis van onze partner maakt dat de sterkte van dit project.”

Patrick Kerkhoven, Chief Operating Officer van WIN Hotels zegt: "We zijn verheugd om samen met Ascott het merk Citadines te introduceren in Nederland, te beginnen met de metropool Amsterdam. De internationale expertise van Ascott en de bereidheid tot innovatie om te voldoen aan de marktvraag hebben ons onmiddellijk overtuigd. Steeds meer mensen kiezen ervoor om langer in Amsterdam te verblijven dan in de gemiddelde Europese stad. Wij zijn dan ook verheugd om klanten een flexibeler en comfortabeler verblijf te kunnen aanbieden, of het nu voor een week of meer is, en hen de mogelijkheid te bieden om zich echt thuis te voelen in een Apart'Hotel."

Toekomstplannen

De Ascott Limited wil zijn portefeuille tegen 2023 verdubbelen. Franchising wordt een belangrijke factor in die groeiplannen. Vooruitlopend op de doelstelling van 80.000 eenheden in 2020, is The Ascott Limited van plan om binnen 4 jaar wereldwijd 160.000 eenheden te bezitten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Amsterdam
Hoofdkantoor The Student Hotel naar Amsterdam

Vanwege de exponentiële groei van The Student Hotel, heeft het internationale hoofdkantoor zich in januari 2020 in Amsterdam Noord gevestigd. Het culturele, eclectische en industriële bedrijventerrein in Noord sluit naadloos aan bij de kernwaarden van TSH. Het nieuwe hoofdkantoor is gev...

Amsterdam Verbouwen
De L'Europe Amsterdam brengt Amsterdamse iconen samen in 't Huys

Hotel De L'Europe Amsterdam opent in maart de deuren van 't Huys. Een vernieuwde vleugel van het hotel, met een eigen ingang aan de Nieuwe Doelenstraat, waar zowel de Amsterdammer als de hotelgast 'Original Amsterdam Luxury' vindt. 't Huys biedt onderdak aan drie Amsterdamse toon...

Awards Amsterdam
Park Inn by Radisson Amsterdam City West is hotel van het jaar

Het nieuwe Park Inn by Radisson Amsterdam City West hotel is verkozen tot ‘Hotel van het Jaar 2019’ in de regio Midden- en Zuid-Europa van de Radisson Hotel Group (RHG). Het designhotel behaalde op het gebied van bezettingsgraad, kwaliteit, omzet, gast-reviews, duurzaamheid en veiligheid...

Van der Valk
Van der Valk gaat hotelgasten helpen om te stoppen met roken

Waar Van der Valk Hotels de afgelopen jaren met haar Vitaal-concept al grote stappen zette in de gezondheidsmarkt, gaat ze nu ook haar gasten helpen met het stoppen met roken. In een 5-daags intern programma wordt er middels zowel groeps- als individuele coaching een extra stimulans gecreëerd o...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Hotel Den Haag
Kennisnetwerk Destinatie Nederland zet in op gastvrijheidsbeleving door samenwerking met Hotelschool The Hague

Hoe kun je als destinatiemanagement organisatie (DMO) een bijdrage leveren aan de gastvrijheidsbeleving van jouw stad of streek? Dat is de vraag die regelmatig gesteld wordt binnen Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Gastvrijheid is één van de pijlers binnen Perspectief2030, de visie o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: