Bastion Hotels start 2020 met nieuwe merkpositionering

2 januari 2020 | redactie

Om haar naamsbekendheid in Nederland te vergroten trapt Bastion Hotels het nieuwe jaar af met een crossmediale campagne. Om het merk landelijk onder de aandacht te brengen worden TV, radio en online video ingezet. Deze combinatie van media werd nog niet eerder gelijktijdig ingezet door een Nederlandse hotelketen. De campagne is gebaseerd op een nieuwe merkpositionering; beide zijn ontwikkeld in samenwerking met DEPT Agency. Since ’88 is verantwoordelijk voor de productie van de merkfilm.

Bastion Hotels lanceert voor het eerst in haar geschiedenis een landelijke, crossmediale campagne met o.a. een merkfilm en bijbehorende radiospot. Nooit eerder pakte een hotelketen van Nederlandse bodem zo groot uit om haar merk onder de aandacht te brengen. Bastion Hotels staat in de Top 10 van grootste hotelketens van Nederland, maar er zijn nog genoeg Nederlanders die de keten nog niet kennen.

Naamsbekendheid

Met de campagne “Waar heel Holland slaapt” wil Bastion Hotels haar naamsbekendheid vergroten. De campagne benadrukt de diversiteit aan Nederlandse gasten die bij de keten ontvangt. Deze gasten hebben allerlei motieven om in een hotel te slapen, maar zijn op dat specifieke moment niet op zoek naar beleving en luxe. Het Bastion Hotels concept sluit hier perfect op aan; de keten staat voor degelijke kwaliteit, biedt scherpe prijzen en zorgt er voor dat de basis altijd dik in orde is.

In tegenstelling tot andere hotelketens, die zich steeds meer richten op experiences, benadert Bastion Hotels de hotelovernachting op nuchtere wijze. Met meer dan 30 jaar ervaring weet de hotelketen dat gasten niet altijd zitten te wachten op uitgebreide faciliteiten, ondanks de huidige trends binnen de hotellerie. Bastion Hotels focust zich sinds 1986 op de basisbehoeftes van haar gasten: een goed bed, warme douche en een lekkere maaltijd. Zo kan de keten haar kwaliteit waarborgen en prijzen scherp houden.

Deze no-nonsense aanpak wordt niet alleen gewaardeerd door zakelijke gasten; ook vriendengroepen, stedentrippers, concertgangers en andere leisuregasten kiezen steeds vaker voor Bastion Hotels. De keten bestaat uit 33 hotels met meer dan 3.300 kamers. In maart 2020 openen in Arnhem de deuren van het 34e Bastion Hotel.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: