Bastion Hotels start 2020 met nieuwe merkpositionering

2 januari 2020 | redactie

Om haar naamsbekendheid in Nederland te vergroten trapt Bastion Hotels het nieuwe jaar af met een crossmediale campagne. Om het merk landelijk onder de aandacht te brengen worden TV, radio en online video ingezet. Deze combinatie van media werd nog niet eerder gelijktijdig ingezet door een Nederlandse hotelketen. De campagne is gebaseerd op een nieuwe merkpositionering; beide zijn ontwikkeld in samenwerking met DEPT Agency. Since ’88 is verantwoordelijk voor de productie van de merkfilm.

Bastion Hotels lanceert voor het eerst in haar geschiedenis een landelijke, crossmediale campagne met o.a. een merkfilm en bijbehorende radiospot. Nooit eerder pakte een hotelketen van Nederlandse bodem zo groot uit om haar merk onder de aandacht te brengen. Bastion Hotels staat in de Top 10 van grootste hotelketens van Nederland, maar er zijn nog genoeg Nederlanders die de keten nog niet kennen.

Naamsbekendheid

Met de campagne “Waar heel Holland slaapt” wil Bastion Hotels haar naamsbekendheid vergroten. De campagne benadrukt de diversiteit aan Nederlandse gasten die bij de keten ontvangt. Deze gasten hebben allerlei motieven om in een hotel te slapen, maar zijn op dat specifieke moment niet op zoek naar beleving en luxe. Het Bastion Hotels concept sluit hier perfect op aan; de keten staat voor degelijke kwaliteit, biedt scherpe prijzen en zorgt er voor dat de basis altijd dik in orde is.

In tegenstelling tot andere hotelketens, die zich steeds meer richten op experiences, benadert Bastion Hotels de hotelovernachting op nuchtere wijze. Met meer dan 30 jaar ervaring weet de hotelketen dat gasten niet altijd zitten te wachten op uitgebreide faciliteiten, ondanks de huidige trends binnen de hotellerie. Bastion Hotels focust zich sinds 1986 op de basisbehoeftes van haar gasten: een goed bed, warme douche en een lekkere maaltijd. Zo kan de keten haar kwaliteit waarborgen en prijzen scherp houden.

Deze no-nonsense aanpak wordt niet alleen gewaardeerd door zakelijke gasten; ook vriendengroepen, stedentrippers, concertgangers en andere leisuregasten kiezen steeds vaker voor Bastion Hotels. De keten bestaat uit 33 hotels met meer dan 3.300 kamers. In maart 2020 openen in Arnhem de deuren van het 34e Bastion Hotel.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Corona
Hier te downloaden: werkgeversverklaring avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Hotels mogen gasten blijven ontvangen, maar ook gasten moeten zich aan de avondklok houden. Van en naar het werk reizen is wel ...

10 jaar geleden in Hospitality Management: Digitaal betalen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. In de herfst van 2011 publiceerde de redactie van Hospitality Management een artikel voer de toe ...

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

OTA's Achtergronden
Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

Op 19 januari reikte Booking.com 10.408 Traveller Review Awards voor 2021 in Nederland uit, die op basis van miljoenen klantrecensies zijn toegekend. Met de Awards zet Booking.com partners uit 220 landen en gebieden wereldwijd in het zonnetje, die de reiservaring van reizigers meer gedenkwaardig maa ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Ondernemen
Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

De Hotel Website of the Year verkiezing 2021 zit erop. Tijdens een feestelijke, online ceremonie werd op 14 januari jl. de winnaar bekendgemaakt: Max Brown Hotels heeft de eer om deze titel een jaar lang te mogen voeren. Een fantastische prestatie. Wat kunnen we leren van de winnende website en de a ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: