Bastion Hotels start 2020 met nieuwe merkpositionering

2 januari 2020 | redactie

Om haar naamsbekendheid in Nederland te vergroten trapt Bastion Hotels het nieuwe jaar af met een crossmediale campagne. Om het merk landelijk onder de aandacht te brengen worden TV, radio en online video ingezet. Deze combinatie van media werd nog niet eerder gelijktijdig ingezet door een Nederlandse hotelketen. De campagne is gebaseerd op een nieuwe merkpositionering; beide zijn ontwikkeld in samenwerking met DEPT Agency. Since ’88 is verantwoordelijk voor de productie van de merkfilm.

Bastion Hotels lanceert voor het eerst in haar geschiedenis een landelijke, crossmediale campagne met o.a. een merkfilm en bijbehorende radiospot. Nooit eerder pakte een hotelketen van Nederlandse bodem zo groot uit om haar merk onder de aandacht te brengen. Bastion Hotels staat in de Top 10 van grootste hotelketens van Nederland, maar er zijn nog genoeg Nederlanders die de keten nog niet kennen.

Naamsbekendheid

Met de campagne “Waar heel Holland slaapt” wil Bastion Hotels haar naamsbekendheid vergroten. De campagne benadrukt de diversiteit aan Nederlandse gasten die bij de keten ontvangt. Deze gasten hebben allerlei motieven om in een hotel te slapen, maar zijn op dat specifieke moment niet op zoek naar beleving en luxe. Het Bastion Hotels concept sluit hier perfect op aan; de keten staat voor degelijke kwaliteit, biedt scherpe prijzen en zorgt er voor dat de basis altijd dik in orde is.

In tegenstelling tot andere hotelketens, die zich steeds meer richten op experiences, benadert Bastion Hotels de hotelovernachting op nuchtere wijze. Met meer dan 30 jaar ervaring weet de hotelketen dat gasten niet altijd zitten te wachten op uitgebreide faciliteiten, ondanks de huidige trends binnen de hotellerie. Bastion Hotels focust zich sinds 1986 op de basisbehoeftes van haar gasten: een goed bed, warme douche en een lekkere maaltijd. Zo kan de keten haar kwaliteit waarborgen en prijzen scherp houden.

Deze no-nonsense aanpak wordt niet alleen gewaardeerd door zakelijke gasten; ook vriendengroepen, stedentrippers, concertgangers en andere leisuregasten kiezen steeds vaker voor Bastion Hotels. De keten bestaat uit 33 hotels met meer dan 3.300 kamers. In maart 2020 openen in Arnhem de deuren van het 34e Bastion Hotel.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Awards Achtergronden
Award Familiehotel 2020 gaat naar Preston Palace  

Preston Palace is voor de zesde maal op rij uitgeroepen tot 'Familiehotel van het Jaar'. Maar liefst 83% van de stemmers stemde op het Twentse all-inclusive resort. Om haar dankbaarheid te benadrukken doneert Preston Palace aan een goed doel dat zich inzet voor families, krijgen alle medewer...

Booking.com OTA's
Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties

Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties voor appartementen, vakantiehuizen en villa's; het nieuwe systeem maakt het makkelijker voor reizigers om de kwaliteit van unieke verblijfsplekken te vergelijken. Reizigers hebben tegenwoordig meer keuze dan ooit als ze...

Personeel
De nieuwste technologische tools voor het koesteren van talent

Waar menselijk talent in de jaren ‘90 werd gezien als een verrijking om te managen onder het concept van talentmanagement, neemt het koesteren van talent een humanistisch standpunt in van de mensen van een organisatie van wie het doel in lijn is met het bedrijf dat talent ontwikkelt en koester...

Awards Cocktails
Super Lyan beste hotelbar van Amsterdam

Super Lyan is uitgekozen tot beste hotelbar van Amsterdam. De prijs werd zaterdag voor de zevende keer uitgereikt door de Belvedere Best Hotel Bar Awards tijdens de jaarlijkse Hotelnacht. De prijs werd in ontvangst genomen door Bar Manager Dan Garnell, Director of F&B Jos van Hunen en hoteldirec...

Achtergronden Internationaal
Relais & Châteaux verwelkomt negen nieuwe leden

Negen nieuwe leden van over de hele wereld komen de familie Relais & Châteaux verrijken. Dankzij hun uitzonderlijke locaties, de charme van hun architectuur, hun unieke geschiedenis en het talent van hun chef-koks, openen deze huizen nieuwe vensters naar de wereld voor reizigers. Chatha...

Columns
Column Hans van Spronsen: OK Boomer

Wellicht heeft u het de afgelopen weken of maanden online voorbij zien komen, de nieuwe online grap die graag wordt verspreid door millennials en de generaties die daarop volgen; ‘OK Boomer’. Kort gezegd is het een grapje met een serieuze kern, de term werd zelfs al gebruikt in het parle...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: