Bastion Hotels start 2020 met nieuwe merkpositionering

2 januari 2020 | redactie

Om haar naamsbekendheid in Nederland te vergroten trapt Bastion Hotels het nieuwe jaar af met een crossmediale campagne. Om het merk landelijk onder de aandacht te brengen worden TV, radio en online video ingezet. Deze combinatie van media werd nog niet eerder gelijktijdig ingezet door een Nederlandse hotelketen. De campagne is gebaseerd op een nieuwe merkpositionering; beide zijn ontwikkeld in samenwerking met DEPT Agency. Since ’88 is verantwoordelijk voor de productie van de merkfilm.

Bastion Hotels lanceert voor het eerst in haar geschiedenis een landelijke, crossmediale campagne met o.a. een merkfilm en bijbehorende radiospot. Nooit eerder pakte een hotelketen van Nederlandse bodem zo groot uit om haar merk onder de aandacht te brengen. Bastion Hotels staat in de Top 10 van grootste hotelketens van Nederland, maar er zijn nog genoeg Nederlanders die de keten nog niet kennen.

Naamsbekendheid

Met de campagne “Waar heel Holland slaapt” wil Bastion Hotels haar naamsbekendheid vergroten. De campagne benadrukt de diversiteit aan Nederlandse gasten die bij de keten ontvangt. Deze gasten hebben allerlei motieven om in een hotel te slapen, maar zijn op dat specifieke moment niet op zoek naar beleving en luxe. Het Bastion Hotels concept sluit hier perfect op aan; de keten staat voor degelijke kwaliteit, biedt scherpe prijzen en zorgt er voor dat de basis altijd dik in orde is.

In tegenstelling tot andere hotelketens, die zich steeds meer richten op experiences, benadert Bastion Hotels de hotelovernachting op nuchtere wijze. Met meer dan 30 jaar ervaring weet de hotelketen dat gasten niet altijd zitten te wachten op uitgebreide faciliteiten, ondanks de huidige trends binnen de hotellerie. Bastion Hotels focust zich sinds 1986 op de basisbehoeftes van haar gasten: een goed bed, warme douche en een lekkere maaltijd. Zo kan de keten haar kwaliteit waarborgen en prijzen scherp houden.

Deze no-nonsense aanpak wordt niet alleen gewaardeerd door zakelijke gasten; ook vriendengroepen, stedentrippers, concertgangers en andere leisuregasten kiezen steeds vaker voor Bastion Hotels. De keten bestaat uit 33 hotels met meer dan 3.300 kamers. In maart 2020 openen in Arnhem de deuren van het 34e Bastion Hotel.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Onderwijs
Amrâth en MBO College Hilversum slaan handen ineed

Afgelopen februari hebben Amrâth Hotel Lapershoek – Arenapark en MBO College Hilversum de handen ineen geslagen om horecastudenten in de huidige omstandigheden toch een stageplaats te kunnen bieden in een representatieve werkomgeving. Hiervoor tekenden zij een samenwerkingsovereenkomst d ...

Achtergronden
25 jaar geleden in Hospitality Management: Camille Oostwegel

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 1996. Camille Oostwegel is dat jaar 46 en staat in de kracht van zijn ...

Hotelketens Internationaal
Nederlands getint Rosewood Hotel opent in Japan

Rosewood Hotels & Resorts opent in 2024 een luxe hotelresort op het Mikayo eiland in Japan. Het 55-villa, ultra-luxe resort is het eerste Rosewood hotel in het land van de rijzende zon. Miyako eiland en nabijgelegen eilanden bieden kilometers zacht, wit zand met eindeloze vergezichten van tur ...

Economie Hotelketens
Egeria neemt meerderheidsbelang in Fletcher Hotels, vizier op internationale groei

Vandaag hebben de aandeelhouders van Fletcher Hotels een meerderheidsbelang verkocht aan de Amsterdamse investeringsmaatschappij Egeria. NIBC en Xead verkopen beide hun minderheidsbelang, het management van Fletcher blijft aan als aandeelhouder. Met de hands-on betrokkenheid en de ervaring met in ...

Achtergronden
De Timmerfabriek heeft haar torentje teruggekregen

Op woensdag 21 april is een van de meest iconische industriële Rijksmonumenten van Nederland, De Timmerfabriek in Vlissingen, opnieuw gekroond. De Timmerfabriek, een uniek gebouw uit 1914, heeft haar torentje teruggekregen. Deze was tijdens een bombardement in 1943 gesneuveld en wordt nu in ...

Inge van de Ven is trots op haar pas geopende hotel

Inge van de Ven, eigenaresse van het op 12 april geopende Hotel Flora Batava in Nieuwersluis, aan de rand van Breukelen, is trots op haar hotel. Alhoewel het uitdagende tijden zijn binnen onze branche, is ze optimistisch gestemd. “Zaterdag beleefden we onze eerste drukke dag, met 27 van de 45 ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: